Jakie kroki warto wykonać we FreshMailu przed migracją do MailerLite?
Aplikacja FreshMail ze wszystkimi dostępnymi funkcjami będzie dostępna do 28 lutego 2025 roku. Do tego czasu, w ramach zakupionych już planów, możesz realizować z poziomu konta zarówno standardowe kampanie e-mail, jak i wysyłkę za pośrednictwem APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych..
Plany e-mail marketingowe jakie znajdują się aktualnie w naszej ofercie to miesięczne plany subskrypcyjne z możliwością anulowania ich w każdym momencie. Wycofane zostały roczne plany subskrypcyjne, pakiety kredytów mailowych, pakiety sms (tu zachęcamy do skorzystania z oferty innej spółki grupy Vercom - SerwerSMS) oraz plany wymagające podpisania umowy.
30-dniowy bezpłatny okres próbny w MailerLite
Od 1 marca 2025 roku aplikacja FreshMail będzie niedostępna, natomiast oferujemy możliwość migracji do nowego narzędzia - MailerLite. Przejścia do nowego systemu możesz dokonać bezpośrednio z poziomu Twojego konta we FreshMailu, w dedykowanej zakładce Migracja ML.
Decydując się na migrację do MailerLite, oprócz prostego procesu migracji, otrzymujesz 30-dniowy, bezpłatny okres próbny planu Advanced z wszystkich funkcjami premium. Jeśli po 30 dniach nie nie dokonasz decyzji o pozostaniu w MailerLite lub wykupieniu płatnego planu, Twoje konto nie zostanie skasowane. Nadal będzie aktywne w ramach planu Free.
O czym warto pamiętać przed migracją
Przed przystąpieniem do migracji warto zastanowić się jak długo chcesz jeszcze korzystać z FreshMaila, ponieważ istnieje możliwość posiadania obu rozwiązań jednocześnie oraz realizowania wysyłek.
Anulowanie subskrypcji lub przeniesienie środków
MailerLite to aplikacja z osobną infrastrukturą technologiczną, dlatego nie ma możliwości przeniesienia obecnego planu w dokładnie takiej samej formie. W zależności jednak od posiadanego planu we FreshMailu, możesz wykonać następujące kroki:
- jeśli masz wykupiony plan we FreshMailu w rozliczeniu miesięcznym, wystarczy, że anulujesz subskrypcję, aby plan nie został przedłużony na kolejny okres rozliczeniowy.
- jeśli masz plan oparty o kredyty mailowe lub roczny plan subskrypcyjny, oferujemy wcześniejsze zakończenie planu z możliwością przeliczenia niewykorzystanych środków do panelu MailerLite. Wystarczy, że zgłosisz taką chęć pod adresem migracja@freshmail.pl lub za pomocą formularza dostępnego w 4 kroku Migracji na koncie we FreshMailu.
Anulując subskrypcję lub zgłaszając chęć przeniesienia środków do MailerLite, konto we FreshMailu zostanie docelowo skierowane do usunięcia w przeciągu pół roku.
Eksport raportów
Jeżeli zdecydujesz się na migrację konta do MailerLite, jednocześnie rezygnując z wysyłek za pośrednictwem FreshMaila, zachęcamy w pierwszej kolejności do eksportu wszystkich raportów kampanii na zewnątrz aplikacji. Raporty z wysłanych kampanii nie zostaną przeniesione na konto w MailerLite, jednak możesz je wyeksportować do późniejszych analiz.
Dzięki wyeksportowaniu raportów zachowasz historię ostatnich wysyłek oraz możliwość porównywania swoich historycznych statystyk i nowych raportów lub zarchiwizowania swoich wyników. W ramach szybkiego eksportu pobierzesz podstawowe informacje o swoich kampaniach od 2022 roku. Natomiast jeśli potrzebujesz pobrać raport konkretnej pojedynczej kampanii w formacie .pdf - wejdź w dany raport i wybierz opcję Pobierz lub zaznacz kilka kampanii, wybierz opcje Porównaj zaznaczone i pobierz raport porównawczy.
Założenie konta
Migrację konta do MailerLite możesz rozpocząć z poziomu zakładki Migracja ML na Twoim koncie we FreshMailu. Wybierając przycisk Zarejestruj się przejdziesz przez cały proces rejestracji nowego konta w MailerLite.
Dla osób posiadających już konto w MailerLite istnieje możliwość połączenia kont za pomocą wygenerowanego tokena. Cały proces połączenia kont został opisany w artykule - Mam już konto w MailerLite.
Przeniesienie szablonów i stron
Szablony i strony w MailerLite są tworzone przy wykorzystaniu inny zasobów niż we FreshMailu. Dlatego jeśli do tej pory we FreshMailu korzystałeś/aś z naszych gotowych szablonów lub tworzyłeś/aś je w Designerze nie jest możliwe automatyczne przeniesienie ich do aplikacji MailerLite. Mamy jednak na to rozwiązanie!
Istnieje możliwość skorzystania z darmowej pomocy naszych specjalistów. Nasz zespół odtworzy dla Ciebie jeden wybrany przez Ciebie szablon newslettera wykonanego w edytorze FreshMail Designer i jeden szablon formularza zapisu. Wszystko po to, aby maksymalnie ułatwić Ci początki działań w nowej aplikacji.
Przed wyborem szablonu do odwzorowania, zastanów się nad tym, który z nich najlepiej koresponduje z Twoja marką. Sprawdź też, jakie miał statystyki. Podobnie postąp, gdy wybierasz formularz zapisu. Czy ma być to pop-up? A może formularz osadzony na stronie? By wybrać, skorzystaj z raportów efektywności formularza, które znajdziesz w zakładce Narzędzia -> Formularze.
Przed przesłaniem zgłoszenia do naszego zespołu specjalistów upewnij się, że masz już założone konto w MailerLite poprzez zakładkę MIGRACJA w aplikacji FreshMaila.
Jeśli masz przygotowane swoje szablony w edytorze HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. nic prostszego! Możesz je pobrać, a następnie zaimportować do edytora HTML na Twoim koncie MailerLite. Bezpłatny okres testowy, który uruchomimy Ci w MailerLite po założeniu konta bezpośrednio z aplikacji FreshMail, pozwoli Ci na szybkie wgranie szablonu. Zobacz, jak korzystać z edytora HTML.
Przeniesienie odbiorców i grafik
Rozpoczynając migrację konta do MailerLite, oferujemy możliwość przeniesienia wszystkich list odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych. ze statusem subskrybentów - Aktywni“Aktywni”„Pełnoprawni” odbiorcy zapisani do Twojej listy odbiorców. , jak również przeniesienie 50 Twoich najpopularniejszych grafik, jakie są na Twoim koncie we FreshMailu.
Liczba zmigrowanych odbiorców w MailerLite, może różnić się od tej we FreshMailu, ponieważ do panelu MailerLite eksportowane są tylko unikalne adresy mailowe, na podstawie których jest dobierany później plan płatny. Listy odbiorców w MailerLite funkcjonują pod nazwą Grupy.
Migrując listy odbiorców z FreshMaila, przenosimy również pola dodatkowePole dodatkoweMiejsce, w którym można zbierać dodatkowe informację o odbiorcy, np. jego imię, miasto, czy informacje o kliknięciu w link., nazwy pól i zawarte w nich tzw. dane deklaratywne. Są to informacje, które odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości. deklarują, najczęściej podczas wypełniania formularza zapisu, jak imię czy data urodzenia.
Posiadając już konto w MailerLite masz do wykorzystania bezpłatnie 30 dni w planie Advanced. Zachęcamy do zapoznania się z możliwościami jakie oferuje MailerLite. A razie pytań, możesz zawsze odwiedzić zakładkę Potrzebujesz pomocy? i skontaktować się z zespołem wsparcia MailerLite.