Instrukcja wtyczki FreshMail dla WooCommerce

Aktualizacja:4 tygodnie temu
Cena:Za darmo
Autor:wpserved

Połącz swój sklep WooCommerce z FreshMail i ciesz się wysoką dostarczalnością maili po API i SMTP oraz bezpieczeństwem danych Twoich klientów!

Poczytaj więcej o możliwościach wtyczki.

Instrukcja instalacji

Zanim zaczniesz...

Oto kilka rzeczy, które należy wiedzieć przed rozpoczęciem instalacji wtyczki:

  • Do poprawnego działania wtyczki potrzebujesz:
    • PHP w wersji minimum 7.4,
    • WordPress w wersji minimum 5.4,
    • WooCommerce w wersji minimum 4.0.
  • Do osiągnięcia pełnych możliwości modułu potrzebne jest konto we FreshMailu. Jeśli takiego nie posiadasz możesz załóżyć testowe konto.

Jak zainstalować wtyczkę?

Aby poprawnie zainstalować wtyczkę FreshMail dla Woocommerce, najpierw należy ją pobrać klikając TUTAJ. Kolejnym krokiem jest zapisanie pobranej wtyczki na dysku, a następnie zalogowanie się do panelu administracyjnego w WordPress.

Po zalogowaniu się do Kokpitu, wejdź w zakładkę Wtyczki > Dodaj nową.


W górnej części strony znajdziesz przycisk Wyślij wtyczkę na serwer. Kliknij w ten przycisk, wybierz plik z pobraną wtyczką i poczekaj, aż zostanie przesłana na serwer.

Gotowe! Poprawnie zainstalowałeś wtyczkę. Teraz czas na konfigurację!

W razie problemów z instalacją wtyczki prosimy o kontakt na pomoc@freshmail.pl.

Instrukcja obsługi

Jak skonfigurować wtyczkę?

Po zainstalowaniu, przejdź do zakładki Wtyczki > Zainstalowane wtyczki, gdzie powinna pojawić się nowa wtyczka o nazwie “FreshMail” autorstwa wpserved:

Kliknij “Włącz”, aby aktywować wtyczkę (powinna wówczas podświetlić się na niebiesko):

Następnie kliknij “Ustawienia”, aby przejść do panelu konfiguracji.

Powinien pojawić się ekran “Połącz z FreshMailem” .

Pierwszym krokiem jest uzupełnienie Bearer Token, który możesz wygenerować w zakładceUstawienia → API i SMTP Wtyczki , Wtyczki na swoim koncie FreshMail.

Pamiętaj, że jeśli chcesz wysyłać maile z serwerów FreshMail, musisz na swoim koncie:

Wygenerowany Bearer Token musisz przepisać w polu konfiguracyjnym w systemie WordPress oraz kliknąć “Połącz”, a następnie “Zapisz zmiany”.

 
Jeśli wszystko się zgadza, po kliknięciu połącz i poprawnej autoryzacji otrzymasz od nas dwie wiadomości- jedną z potwierdzeniem pomyślnej konfiguracji, a drugą z informacją o włączeniu pakietu testowego Emaili API i SMTP - trwa on 60 dni i daje możliwość wysyłki 60 000 wiadomości (o ile na Twoim koncie nie została wcześniej uruchomiona umowa na Emaile API i SMTP).


Po uruchomieniu pakietu testowego maili, w zakładce Emaile API i SMTP znajdziesz informacje odnośnie wysyłek wiadomości, logów i innych statystyk. Jeśli chcesz wykupić pełny pakiet tej usługi wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą.



Kolejnym krokiem jest wybranie listy subskrybentów na którą trafią Twoi klienci po zapisaniu się na newsletter.

Kliknij “Odśwież listy”, aby wybrać istniejącą listę z Twojego konta we FreshMailu.


lub stwórz całkowicie nową listę klikając ”Dodaj nową listę odbiorców”.


Warto w tym miejscu zaznaczyć że każda poprawnie wykonana akcja jest potwierdzona zielonym komunikatem na górze strony. W razie jakiegokolwiek błędu komunikat zaświeci się na czerwono i poinformuje nas, co poszło nie tak.

Aby ukończyć konfigurację przejdź do Zakładki FreshMail -> Ustawienia.

Czeka Cię ostatni ekran:


Możesz ustawić tutaj wiadomość, która będzie widniała przy checkboxie z zapisem na newsletter podczas tworzenia konta czy kasie oraz swoją nazwę i email nadawcy.

Przykładowo, po wypełnieniu pola ze Zgoda na zapis do newslettera FreshMail oraz zaznaczeniu opcji Włączone w sklepie pojawią się checkboxy z zapisem na newsletter: (widok może się różnić w zależności od motywu WordPress, tutaj na przykładzie motywu Twenty Twenty).

1. Przy składaniu zamówienia: 


2. Przy zakładaniu nowego konta:

  1. W panelu użytkownika - można w dowolnej chwili zmienić opcję zapis na newsletter:


W drugiej sekcji możesz ustawić email i nazwę nadawcy. Pamiętaj że adres w polu “Email nadawcy” musi pochodzić z zweryfikowaną domeną wysyłającą (jeśli chcesz wysyłać z innej niż ta, na które masz założone konto we FreshMailu). 

Ważne! Jeśli chcesz, aby maile komunikacyjne, jak np. informacja o poprawnym założeniu konta lub z potwierdzeniem zamówienia były wysyłane przez nasz system, nie zapomnij o zaznaczeniu checkboxa “Wysyłaj e-maile z infrastruktury FreshMaila”.

To już wszystko! W razie problemów z instalacją wtyczki prosimy o kontakt na pomoc@freshmail.pl.

 

Czy ta instrukcja była dla Ciebie pomocna?

Jeśli masz jakieś uwagi lub dalsze propozycje rozwoju tego modułu,
napisz do nas. Chcemy zmieniać się dla Ciebie!