Instrukcja modułu FreshMail dla PrestaShop 1.7.x

Aktualizacja:Pół roku temu
Cena:Za darmo
Autor:LizardMedia

Połącz swój sklep na platformie PrestaShop z systemem FreshMail i ciesz się wysoką dostarczalnością maili po API i SMTP oraz bezpieczeństwem danych Twoich klientów!

Poczytaj więcej o możliwościach modułu.

Instrukcja instalacji

Zanim zaczniesz

Oto kilka rzeczy, które należy wiedzieć przed rozpoczęciem instalacji modułu:

  • Do prawidłowego działania wtyczki jest potrzebny PHP w wersji conajmniej 7.1
  • Moduł jest kompatybilny z wersjami Prestashop od 1.7.0 w górę.
  • Do osiągnięcia pełnych możliwości modułu potrzebne jest konto we FreshMailu. Jeśli takiego nie posiadasz możesz załóżyć testowe konto.

Jak zainstalować moduł?

Aby poprawnie zainstalować moduł PrestaShop, najpierw należy go pobrać, klikając tutaj. Kolejnym krokiem jest zapisanie pobranego modułu na dysku, a następnie zalogowanie się do panelu administracyjnego w PrestaShop. 

Na swoim koncie przejdź do zakładki ,,Moduły”, następnie kliknij w ,,Module Manager”.

Instrukcja integracji PrestaShop

W górnej części strony znajdziesz przycisk Załaduj moduł. Kliknij w ten przycisk, wybierz pobrany moduł i poczekaj aż zostanie przesłany na serwer.

Instrukcja integracji PrestaShop

Instrukcja integracji PrestaShop

I gotowe!

Zainstalowałeś moduł. Teraz czas na konfigurację!

W razie problemów z instalacją modułu prosimy o kontakt na pomoc@freshmail.pl.

Instrukcja obsługi

Jak skonfigurować moduł?

Po zainstalowaniu modułu, w zakładce Moduły powinna pojawić się sekcja FreshMail for PrestaShop. Aby skonfigurować wtyczkę, wejdź w zakładkę Konfiguruj.

Instrukcja PrestaShop

Pojawi się panel konfiguracyjny, w którym należy wypełnić wymagane kroki. Pierwszym krokiem jest uzupełnienie Bearer Token, który otrzymasz w zakładce Ustawienia → API i SMTP Wtyczki w swoim koncie FreshMail.

Pamiętaj, że jeśli chcesz wysyłać maile z serwerów FreshMail, musisz na swoim koncie:

Wygenerowany Bearer Token musisz przepisać w polu konfiguracyjnym w systemie PrestaShop.

Instrukcja integracji PrestaShop z FreshMail

Następnie kliknij ,,Dalej”. Pojawi Ci się Podsumowanie konfiguracji. Aby móc zintegrować wysyłkę maili z serwerów FreshMaila oraz zsynchronizować listy odbiorców, musisz zaznaczyć odpowiednie pola oraz wybrać listę, którą chcesz zsynchronizować.

Następnie kliknij Dalej. Pojawi okno z podsumowaniem Twoich działań.

Instrukcja integracji Prestashop z FreshMailem

Jeśli wszystko się zgadza, możesz kliknąć w Zakończ konfigurację. W tym momencie odbiorcy z PrestaShop zostaną przeniesieni do wybranej listy we FreshMailu. Otrzymasz także od nas dwie wiadomości- jedną z potwierdzeniem pomyślnej konfiguracji, a drugą z informacją o włączeniu pakietu testowego Emaili API i SMTP - trwa on 60 dni i daje możliwość wysyłki 60 000 wiadomości (o ile na Twoim koncie nie została wcześniej uruchomiona umowa na Emaile API i SMTP).

Po uruchomieniu pakietu testowego maili, w zakładce Emaile API i SMTP znajdziesz informacje odnośnie wysyłek wiadomości, logów i innych statystyk. Jeśli chcesz wykupić pełny pakiet tej usługi wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą.

Po zakończonej konfiguracji pojawi Ci się poniższe pola.

Odpowiednio wypełnione pola to:

  • Bearer Token - automatycznie zaciągnie się z wcześniejszych kroków
  • Lista Sybskrybentów - lista wybrana podczas konfiguracji
  • Synchronizuj - TAK (jeśli chcesz, aby adresy były przesyłane  automatycznie do naszego systemu) 
  • Korzystaj z SMTP FreshMaila - TAK (jeśli chcesz wysyłać wiadomości transakcyjne przez nasze serwery) 
  • Wyślij potwierdzenie zapisu do newslettera - TAK (jeśli wybierzesz opcję “tak”, to w momencie rejestracji konta adres wpadnie na listę ze statusem “do aktywacji”, w przypadku opcji “NIE” - ze statusem “aktywny”) 

Dodatkowo masz możliwość również zresetowania wszystkich ustawień modułu. W tym celu kliknij w ,,Wyczyść ustawienia”.

Po uzupełnieniu pola, aby sprawdzić, czy moduł został poprawnie skonfigurowany, należy kliknąć Sprawdź autoryzacje. Jeśli moduł został poprawnie skonfigurowany, powinno wyświetlić się potwierdzenie.

PAMIĘTAJ:

Jeśli chcesz wysyłać maile transakcyjne we FreshMailu, musisz dokonać weryfikacji domeny wysyłającej. Jak to zrobić? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

Jak włączyć funkcję ,,Porzuconych koszyków”?


Porzucone koszyki to funkcja, która umożliwia wysłanie wiadomości mailowej do odbiorcy, który dodał jakiś produkt do swojego koszyka, ale nie zdecydował się na ukończenie transakcji. Dzięki temu narzędziu przypomnisz swojemu odbiorcy o chęci zakupu danego produktu, a ponadto będziesz mógł skusić go dodatkowym rabatem.

Pierwszym krokiem, aby włączyć funkcję Porzucone koszyki, jest wejście do zakładki Porzucone koszyki w panelu administratora w Twoim sklepie PrestaShop.

Następnie pojawi się kolejny krok konfiguracyjny, w którym włączysz opcję Porzuconych koszyków oraz ustawisz dodatkowe możliwości, takie jak np. dodanie rabatu.


Koszyk konsumenta tworzy się w momencie dodania pierwszego produktu do koszyka. Zakłada się, że w momencie, kiedy godzinę od rozpoczęcia zapełniania koszyka, koszyk nie jest sfinalizowany zakupem, to wówczas można uznać, że został porzucony.

 Jak wypełnić pola obowiązkowe?

  • Czy wysyłać e-maile o porzuconych koszykach?- TAK
  • Wyślij po upływie- ustaw, po jakim czasie odbiorca ma otrzymać wiadomość

Jak dodać rabat?

  • Kod rabatowy- wybierz rodzaj rabatu (jeśli nie chcesz przyznawać rabatu - wówczas w szablonie maila nie będzie wyświetlane i uzupełniane te pole)
  • Okres ważności kodu rabatowego- wybierz czas trwania promocji
  • Wartość zniżki- wybierz wartość zniżki


Dla każdego porzuconego koszyka będzie generował się jednorazowy, unikalny kod rabatowy o wysokości, którą podasz w polu “Wartość zniżki”.

Kolejnym krokiem jest stworzenie wiadomości do odbiorcy. Najpierw musisz stworzyć temat wiadomości oraz  preheader (nie jest obowiązkowy, ale zalecany).

Następnym krokiem jest uzupełnienie szablonu wiadomości.


Kolejność poszczególnych elementów szablonu wiadomości jest stała. Jeśli jednak nie chcesz, któregoś użyć, możesz go ukryć odznaczając odpowiedni check box.

Jak uzupełnić szablon wiadomości?

  • Tło szablonu - możesz wybrać dowolny kolor z palety kolorów lub wpisać “hex code” (podobnie odbywa się to we wszystkich kolejnych punktach, gdzie jest mowa o wyborze koloru).
  • Logo - domyślnie zaciąga się logo sklepu, możesz jednak podmienić ścieżkę url do dowolnego zasobu. W łatwy sposób wrócisz do domyślnego logo sklepu (opcja “użyj domyślnego logo”). Możesz również ustawić pozycję logo - do lewej, wyśrodkowane, do prawej.
  • Blok tekstowy - miejsce, w którym możesz umieścić treść swojej wiadomości oraz dopasować do własnych potrzeb: kolor tła, kolor czcionki i formatowanie tekstu.
  • Informacje o rabacie - miejsce, w którym możesz dokładniej opisać swoją promocję. Dodatkowo pod tekstem wyświetli się przydzielony kod rabatowy.


Uwaga! Jeśli w konfiguracji dla “Kod rabatowy” wybierzesz opcję “Rabat procentowy”, a jednocześnie ukryjesz w szablonie wiadomości informację o kodzie rabatowym, wówczas kod i tak zostanie wygenerowany i wysłany. Przywrócony koszyk w PrestaShop informuje o wysokości zniżki nie wyświetlając przy tym samego kodu.

  • Produkty - miejsce, w którym pojawi się zawartość porzuconego koszyka: zdjęcie produktu, nazwa produktu, ilość sztuk, cena brutto.
  • Przycisk dokończ zakupy - możesz edytować jego treść, kolor czcionki, kolor przycisku, kolor tła bloku.
  • Blok tekstowy - drugie pole tekstowe, w którym możesz wprowadzić treść oraz modyfikować ją
  • Nazwa sklepu - w tym punkcie podajesz nazwę sklepu oraz informację, że mail został wysłany z PrestaShop.

Gotowy szablon oraz ustawienia możesz zapisać poprzez kliknięcie w ikonkę Zapisz.

Jak zsynchronizować listy?

Synchronizacja adresów po zapisie na newsletter odbywa się automatycznie. Jeśli jednak będziesz ręcznie dodawać adres do swojej bazy odbiorców w PrestaShop, musisz pamiętać o włączeniu synchronizacji ręcznie. Przycisk do ręcznego uruchomienia synchronizacji znajduje się po prawej stronie zakładki z subskrybentami.

W momencie wypisu lub usunięcia adresu z bazy we FreshMailu na liście subskrybentów zostanie mu zmieniony status z “active” na “removed”.

Możesz również użyć automatycznej synchronizacji. Synchronizacja listy subskrybentów wówczas odbywa się poprzez wywołanie adresu URL, który aktywuje działanie mechanizmu synchronizacji. Link dostępny jest w zakładce 'Subskrybenci' w opcjach konfiguracyjnych modułu FreshMail.


Zalecamy aby ustawić zadanie cykliczne np. przy użyciu narzędzi takich jak CRON lub harmonogram zadań w systemie Windows, które będzie wywoływać wyżej opisany adres URL.

Jak stworzyć formularz zapisu na newsletter w Twoim sklepie?

Aby dodać formularz zapisu na newsletter w Twoim e-sklepie musisz wejść w zakładkę Formularze znajdującej się w sekcji FreshMail.

Aby dodać nowy formularz, kliknij w Dodaj nowy formularz.

Następnym krokiem jest uzupełnienie wszystkich wymaganych danych.

      • Nazwa - nazwa formularza
      • Lista - domyślnie jest wybrana jedna lista
      • Pozycja - informacja, w którym miejscu na stronie będzie się wyświetlał formularz
      • Włacz formularz - włączanie i wyłączanie formularza
      • Status przypisany do subskrybenta - do wyboru Aktywny lub Oczekujący (Aktywny- oznacza, że adres e-mail od razu wpada na listę odbiorców, Oczekujący- oznacza, że na adres e-mail będzie wysłana wiadomość potwierdzająca zapis)

Następnie zaznacz pola formularza, które chcesz, aby były dostępne w formularzu na stronie.

Formularz zapisu będzie wyświetlał się na Twojej stronie w następujący sposób:

FAQ

Jak wysłać maile ze sklepu z serwerów mailowych FreshMail?
Maile transakcyjne to wszelkiego rodzaju powiadomienia wychodzące ze sklepu, takie jak: potwierdzenie założenia konta, zmiana hasła, potwierdzenie przyjęcia zamówienia czy zmiana jego statusu. Warto zadbać o to, aby te ważne maile docierały szybko i bezbłędnie do adresata. Włączając wysyłkę przez serwery FreshMaila masz pewność, że korzystasz z najlepszej infrastruktury wysyłającej w Polsce.  

Gdzie znajdę raport z wysyłki maili?
Po zalogowaniu się na swoim koncie we FreshMailu, przejdź do zakładki Email API i SMTP > Statystyki. Dzięki raportom dowiesz się, jakie wiadomości zostały otwarte, kliknięte, a nawet które i dlaczego (np. nieistniejący adres odbiorcy) nie dotarły do Twoich odbiorców, jeśli z jakiegoś powodu zdarzy się taka sytuacja. 

Jakie są koszty używania modułu?
Sam moduł jest darmowy, jednak dostarcza największą wartość po włączeniu usługi email API i SMTP we FreshMailu. W ramach dwumiesięcznych testów możesz wysłać 60 000 maili za darmo, aby się przekonać o jakości naszych serwerów. Jeśli po okresie testowym będziesz chciał nadal korzystać z wysyłki przez nasze serwery, wykup jeden z planów

Jak wysłać kampanię mailingową lub SMS do klientów sklepu?
Synchronizacja listy subskrybentów i klientów pomiędzy PrestaShop i FreshMailem pozwala wysyłać kampanie mailingowe i SMS do klientów sklepu. Aby wysłać kampanię, zaloguj się na swoje konto FreshMail i przejdz do zakładki Kreator Kampani Email lub Kreator Kampani SMS. Korzystanie z tej opcji wymaga aktywnego planu.

Nad czym pracujemy w kolejnej wersjach modułu?

Obecnie pracujemy nad rozwojem tego modułu, aby na początku 1 kwartału 2021 oddać w Twoje ręce takie funkcjonalności jak:

Łatwa edycja szablonów maili
Zaimportuj gotowe szablony z FreshMail Designera, dowolnie je edytuj i wysyłaj do klientów wyróżniające się i konwertujące maile transakcyjne i marketingowe. Korzystaj z szablonów przygotowanych specjalnie dla użytkowników PrestaShop!

Wysyłka okazjonalna
Złóż życzenia swoim klientom! Twórz spersonalizowane wiadomości i wysyłaj dedykowane rabaty. To wszystko zautomatyzujesz dzięki temu modułowi.

 

Czy ta instrukcja była dla Ciebie pomocna?

Jeśli masz jakieś uwagi lub dalsze propozycje rozwoju tego modułu,
napisz do nas. Chcemy zmieniać się dla Ciebie!