Instrukcja modułu FreshMail dla Magento 2
Zintegruj swój sklep Magento 2 z systemem FreshMail, wysyłaj maile ze sprawdzonych serwerów, śledź wysyłki i miej pewność, że Twoje maile transakcyjne i marketingowe zostaną dostarczone szybko i skutecznie do klientów!
Poczytaj więcej o możliwościach modułu.
Instrukcja instalacji modułu
Zanim zaczniesz
Oto kilka rzeczy, które należy wiedzieć przed rozpoczęciem instalacji modułu.
- Moduł kompatybilny jest z wersją 2.3.x Magento Community i Magento Enterprise.
- Instalacja modułu wymaga znajomości Magento 2 Component Manager, dlatego w razie potrzeby poproś o pomoc swojego eksperta od Magento lub developera.
- Niezbędny jest dostęp do linii komend serwera (SSH) oraz zainstalowane narzędzie Composer.
- Potrzebne jest też konto we FreshMailu, jeśli takiego nie posiadasz możesz załóżyć testowe konto.
Jak zainstalować moduł?
Pierwszym krokiem do poprawnego zainstalowania modułu jest zalogowanie się do linii komend serwera i przejście do katalogu, w którym znajduje się Magento. Następnie należy wpisać poniższe komendy:
composer require freshmail/magento2-plugin
Podczas tego procesu możesz zostać poproszony o autoryzację z repo.magento.com.
W takiej sytuacji:
- Zaloguj się do Magento Marketplace. Jeśli nie masz tam konta kliknij Register i zarejestruj się.
- Kliknij nazwę swojego konta w prawym górnym rogu strony i wybierz My Profile.
- Kliknij Access Keys w zakładce Marketplace.
- Kliknij Create a New Access Key. Następnie wpisz nazwę nowego klucza dostępowego (np. IntegracjaFreshMail) i kliknij OK.
- Z Twoim kontem zostały powiązane nowe klucze publiczne i prywatne, które możesz użyć do instalacji modułu FreshMaila.
Użyj klucza publicznego jako nazwy użytkownika (Username) i klucza prywatnego jako hasła (Password).
Jeśli już posiadasz klucze kontynuuj instalację modułu komendą:
composer require freshmail/magento2-plugin
W celu sprawdzenia statusu modułu należy wpisać komendę:
php bin/magento module:status Virtua_FreshMail
W sytuacji, w której status byłby wyłączony, należy go włączyć przy pomocy poniżej komendy:
php bin/magento module:enable Virtua_FreshMail
a następnie wpisać poniższe komendy:
php bin/magento setup:upgrade php bin/magento setup:di:compile php bin/magento setup:static-content:deploy
Po zainstalowaniu modułu możesz przystąpić do konfiguracji w swoim sklepie.
W razie problemów z instalacją modułu prosimy o kontakt na pomoc@freshmail.pl.
Instrukcja obsługi modułu
Jak skonfigurować wtyczkę w sklepie Magento?
Aby rozpocząć proces konfiguracji modułu, musisz zalogować się do swojego konta na platformie Magento. Podaj swoją nazwę użytkownika oraz hasło.
Kolejnym krokiem jest wejście w zakładkę Sklepy.
Po kliknięciu w nią pojawią się różne opcje. Wybierz tę z napisem Konfiguracja.
Po wejściu w konfigurację na samym dole powinna pojawić się dedykowana zakładka FreshMail.
Jeżeli w Twoim systemie nie wyświetla się taka opcja, sprawdź czy poprawnie zainstalowałeś moduł na swoim komputerze. W razie problemów z zainstalowaniem modułu zgłoś się do naszego Biuro Obsługi Klienta, który pomoże Ci przejść przez ten proces.
Po kliknięciu w zakładkę zobaczysz kolejną - z napisem Konfiguracja FreshMaila. Wejdź w nią, aby przejść do panelu konfiguracyjnego.
W tym kroku pojawi się panel, który pozwoli Ci połączyć się z Magento przy użyciu konta FreshMail. Aby tego dokonać, będziesz potrzebował Twój indywidualny Bearer Token, który otrzymasz w zakładce Ustawienia > API, SMTP, Wtyczki na Twoim koncie FreshMail.
Skontaktuj się z naszym konsultantem i wysyłaj BEZPŁATNIE aż 60 000 wiadomości przez 60 dni!
Kiedy wygenerujesz swój indywidualny token, wróć do panelu na platformie Magento i uzupełnij potrzebne pola w zakładce Konfiguracja FreshMaila.
Przykład:
- Włącz integrację FreshMail: Tak
- Bearer Token: tutaj wpisujesz token wygenerowany w systemie FreshMail
- Następnym krokiem jest włączenie opcji wysyłania maili transakcyjnych. W tym celu zaznaczać opcję Tak w polu Wysyłaj maile transakcyjne przez serwery FreshMail
- Aby połączyć listę subskrybentów z bazą odbiorców w systemie FreshMail, należy wybrać ją z już istniejących.
- Dodatkowo wyświetli Ci się pole Tryb debugowania, który warto włączyć dla celów diagnostycznych. To ułatwia rozwiązywanie ewentualnych problemów z modułem.
Po wypełnieniu tych pól kliknij w zapisz konfigurację, aby połączyć oba systemy.
W tym momencie otrzymasz od nas dwie wiadomości mailowe: jedną z potwierdzeniem pomyślnej konfiguracji, a drugą z informacją o włączeniu pakietu testowego Emaili API i SMTP - trwa on 60 dni i daje możliwość wysyłki 60 000 wiadomości (o ile na Twoim koncie nie została wcześniej uruchomiona umowa na Emaile API i SMTP).
Następnym krokiem jest włączenie opcji wysyłania maili transakcyjnych. W tym celu wybierz opcję Tak.
- zaakceptować RODO
- zweryfikować domenę wysyłającą (jeśli chcesz wysyłać z innej niż ta, na które masz założone konto we FreshMailu)
Po uruchomieniu pakietu testowego maili w zakładce Emaile API i SMTP znajdziesz informacje odnośnie wysyłek wiadomości, logów i innych statystyk.
Aby połączyć listę subskrybentów z bazą odbiorców w systemie FreshMail, należy wybrać ją z już istniejących.
Dodatkowo wyświetli Ci się pole Debug. To jest informacja dla developerów, jednak warto sprawdzić, czy jest zaznaczone słowo ,,Tak”.
Aktualizacja modułu
Obecnie dynamicznie rozwijamy moduł o nowe funkcje, często wypuszczając jego kolejne wersje.
Aby dokonać aktualizacji modułu należy w konsoli wpisać:
composer update
a następnie poniższe komendy:
bin/magento setup:upgrade bin/magento setup:di:compile bin/magento setup:static:deploy
W razie problemów z aktualizacją modułu prosimy o kontakt na pomoc@freshmail.pl.
FAQ
Jak wysłać maile ze sklepu z serwerów mailowych FreshMail?
Maile transakcyjne to wszelkiego rodzaju powiadomienia wychodzące ze sklepu, takie jak: potwierdzenie założenia konta, zmiana hasła, potwierdzenie przyjęcia zamówienia czy zmiana jego statusu. Warto zadbać o to, aby te ważne maile docierały szybko i bezbłędnie do adresata. Włączając wysyłkę przez serwery FreshMaila masz pewność, że korzystasz z najlepszej infrastruktury wysyłającej w Polsce.
Gdzie znajdę raport z wysyłki maili?
Po zalogowaniu się na swoim koncie we FreshMailu, przejdź do zakładki Email API i SMTP > Statystyki. Dzięki raportom dowiesz się, jakie wiadomości zostały otwarte, kliknięte, a nawet które i dlaczego (np. nieistniejący adres odbiorcy) nie dotarły do Twoich odbiorców, jeśli z jakiegoś powodu zdarzy się taka sytuacja.
Jakie są koszty używania modułu?
Sam moduł jest darmowy, jednak dostarcza największą wartość po włączeniu usługi email API i SMTP we FreshMailu. W ramach dwumiesięcznych testów możesz wysłać 60 000 maili za darmo, aby się przekonać o jakości naszych serwerów. Jeśli po okresie testowym będziesz chciał nadal korzystać z wysyłki przez nasze serwery, wykup jeden z planów.
Jak wysłać kampanię mailingową lub SMS do klientów sklepu?
Synchronizacja listy subskrybentów i klientów pomiędzy Magento i FreshMailem pozwala wysyłać kampanie mailingowe i SMS do klientów sklepu. Aby wysłać kampanię, zaloguj się na swoje konto FreshMail i przejdz do zakładki Kreator Kampani Email lub Kreator Kampani SMS. Korzystanie z tej opcji wymaga aktywnego planu.