Jak dodać Google Analytics do Landing Pages?
Na pewno wiesz, jak niezmiernie ważna jest analiza efektów prowadzonych działań w internecie. Dzięki integracji Google Analytics z funkcją Landing Pages we FreshMailu zmierzysz zachowania użytkowników na nowopowstałej stronie internetowej.
Sprawdzaj odsłony, średni czas jaki spędzili użytkownicy na stronie, źródła wizyt, czy informacje z jakich urządzeń korzystają odwiedzający.
Jak to zrobić?
Otwórz swoje konto w Google Analytics, na które mają być przekazywane dane do tego systemu. Wejdź w panel Administracja > Usługa > Informacje o śledzeniu. W zakładce kod śledzenia znajdziesz “Globalny tagTagZnacznik stosowany do klasyfikowania fragmentów tekstu. Pozwala na grupowanie odnośników (linków), umożliwia tworzenie grup na podstawie m.in. kliknięć linków oznaczonych za pomocą tagów. witryny”, który musisz skopiować.
Podczas tworzenia landing pageLanding pageInaczej "jump page" strona docelowa. Jest to strona, na którą użytkownik jest bezpośrednio kierowany po kliknięciu w link sponsorowany, czy kreację reklamową. ’a w kroku pierwszym “Parametry” znajdziesz funkcję “Analityka Google”. Włączając ją, pojawi Ci się okienko w którym możesz wkleić skopiowany wcześniej kod i gotowe.
Pod jeden landing page może być podpięty tylko jeden kod śledzący. Natomiast jeżeli stworzysz kilka landing page’y w systemie FreshMail, masz możliwość podpięcia indywidualnego kodu dla każdej ze stron.
Pamiętaj o umieszczeniu informacji w swoim regulaminie, że Twoja strona zbiera dane o użytkownikach i korzysta z plików cookies.