Czym jest API we FreshMailu?
Co to jest API?
W skrócie APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych. to programistyczny interfejs umożliwiający komunikację Twojego systemu (np. sklepu internetowego czy strony wwwAdres internetowyAadres strony internetowej, na który zostanie przeniesiony użytkownik po jego kliknięciu lub wpisaniu w pasek adresu przeglądarki. Zwykle jest wyróżniony w tekście poprzez inny kolor i styl. Składa się zazwyczaj z protokołu (najczęściej http:// lub https:// dla zabezpieczonych stron), hosta/domeny (np. app.freshmail.pl) oraz z opcjonalnej ścieżki (np. /logowanie), np. http://app.freshmail/logowanie ) z naszą aplikacją. Dzięki API Twój system może korzystać (po uprzedniej integracji) z naszych funkcji w sposób automatyczny.
Czym jest API we Freshmailu?
Nasz interfejs dostarcza szereg funkcji, między innymi takich jak: tworzenie kampanii, ich wysyłka, zarządzanie listami odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych. lub wysyłanie maili transakcyjnychMaile transakcyjneMaile transakcyjne, to informacje wysyłane do klienta po wykonaniu przez niego określonej czynności, np. mail zwrotny po dokonaniu zakupu. (pełną listę znajdziesz poniżej oraz w dokumentacji technicznej). Dzięki temu Twoja aplikacja ma dostęp do niemal pełnej funkcjonalności FreshMaila.
To w jaki sposób użyjesz tych funkcji zależy tylko od Ciebie. Oczywiście, aby w pełni wykorzystać potencjał API, potrzebna Ci będzie odpowiednia wiedza techniczna lub pomoc doświadczonego programisty.
Kto może korzystać z naszego API?
Każdy! Jeśli tylko posiadasz aktywne konto, możesz wygenerować dla swojej aplikacji odpowiednie kody dostępu (klucze API) i zacząć integrować swój system z naszym. Jeśli zamierzasz to zrobić, zapoznaj się wcześniej z dokumentacją techniczną (na końcu artykułu są podane do niej linki).
Dowiedz się, w jaki sposób możesz wygenerować swój klucz API- https://freshmail.pl/pomoc-i-wiedza/pomoc/integracje-api/co-jest-klucz-api-gdzie-go-znalezc/.
Co możesz zrobić dzięki API FreshMaila?
We FreshMailu posiadamy dwie różne wersje API: V2 oraz V3.
V2 jest wersją starszą, która na obecną chwilę nie jest już rozwijana, ale posiada większość naszych funkcji, takich jak:
- Wiadomości SMS
- Raporty – raporty z kampanii
- Kampanie – obsługa kampanii
- Tworzenie nowej kampanii
- Subskrybenci – zarządzanie wieloma subskrybentami w pojedynczym żądaniu
- Subskrybenci – zarządzanie subskrybentami
- Tworzenie kont
- Listy odbiorców – zarządzanie
- SpamSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców. testy
V3 jest wersją najnowszą, która będzie rozwijana. Docelowo starsze funkcje będą stopniowo przenoszone właśnie na nią. Obecny zakres funkcjonalności V3:
- Wiadomości transakcyjne
Wersje V2 i V3, nie są ze sobą kompatybilne, posiadają inne punkty dostępu oraz inaczej wygląda autoryzacja. Polecamy wybór odpowiedniego API na podstawie tego jakich funkcji potrzebujesz.
Dokumentację techniczną API V2 znajdziesz tutaj (https://freshmail.pl/developer-api/jak-zaczac/), a dokumentację do API V3 tutaj (https://freshmail.pl/dokumentacja-rest-api-v3/).