Ogólna instrukcja integracji po serwerze SMTP we FreshMailu

Zintegruj FreshMaila po SMTP z inną aplikacją lub platformą i rozwijaj swój biznes!

We FreshMailu masz możliwość zintegrować swój sklep online lub inne narzędzia do zarządzania e-commerce, których używasz na co dzień. Dzięki temu Twoja praca będzie bardziej zautomatyzowana, a Ty nie będziesz musiał martwić się o szybkość i dostarczalność Twoich maili. 

Jakie korzyści płyną z integracji z Freshmailem?

FreshMail nie tylko zapewni Ci wysoką dostarczalność maili transakcyjnych w przypadku sklepu online, ale także możliwość stworzenia formularza oraz popup-u umożliwiającego zapis do newslettera. Dzięki integracji zwiększysz obszar komunikacji ze swoimi odbiorcami oraz pozytywnie wpłyniesz na przepływ informacji w trakcie różnego rodzaju transakcji.

Krok 1- Uzyskaj dostęp do integracji SMTP w systemie FreshMaila

Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby otrzymać dostęp do danych potrzebnych przy integracji z serwerem SMTP

Po aktywacji usługi, zaloguj się do FreshMaila i przejdź do zakładki Maile transakcyjne ---> Konfiguracja ---> Twoje dane do serwera SMTP

Dane do serwera SMTP we FreshMailu

Jakie dane będą Ci potrzebne?

  • host (czyli serwer, który będzie wysyłał maila)
  • użytkownik (czyli login)
  • hasło
  • port (jeśli by sobie wyobrazić, że host to taki odpowiednik ulicy w adresie to port będzie numerem domu na tej ulicy, żeby móc wysłać maila musimy znać dokładny adres czyli host + port)
  • szyfrowanie (w niektórych panelach szyfrowanie jest wykrywane automatycznie po podaniu portu, w niektórych przypadkach trzeba wybrać. 

W przypadku szyfrowania masz do wyboru TLS lub SSL.

Preferowany jest TLS, ale może się okazać, że w starszych wersjach aplikacji nie będzie możliwości wyboru tej opcji, wówczas najlepiej pozostać przy opcji SSL.

Jeśli aplikacja każe ręcznie podać port, postępuj jak poniżej:

  • szyfrowanie: TLS, port: 587
  • szyfrowanie: SSL, port: 465

Krok 2- Zaloguj się w systemie lub aplikacji, z którą chcesz zintegrować FreshMaila

Po otrzymaniu odpowiednich danych od Biura Obsługi Klienta FreshMaila kolejnym krokiem jest zalogowanie się w panelu platformy lub aplikacji, gdzie przeprowadzisz kolejne kroki konfiguracyjne.

Krok 3- Znajdź ustawienia serwera

W zależności od aplikacji panel konfiguracyjny może inaczej się nazywać. Najczęściej jednak powinieneś szukać ustawień serwera pocztowego. 

Krok 4- Wpisz dane do serwera SMTP 

Następnym krokiem, który musisz wykonać, jest wprowadzenie danych do formularza konfiguracyjnego. Poniżej przykład, jak standardowo wypełnia się tego typu pola.

Przykładowe ustawienia serwera pocztowego

 

Podaj adres e-mail: twoj_email@domena.pl

Podaj login do serwera poczty: smtp@freshmail.com

Podaj hasło do serwera poczty: Twoje hasło

Podaj adres serwera SMTP: smtp.freshmail.com

Podaj port SMTP: 465

Szyfrowanie: ustaw SSL

Krok 5- Przetestuj konfigurację

Praktycznie w każdej aplikacji, z którą integrujesz FreshMaila, masz możliwość przetestowania konfiguracji. W tym celu zazwyczaj wysyła się wiadomość testową do odbiorcy. Jeśli integracja powiodła się, otrzymasz emaila z potwierdzeniem. 

Dodatkowo informacje o wysłanych emailach możesz sprawdzić w zakładce Maile Transakcyjne. Masz możliwość dokładnie przeanalizować swoje wysyłki pod względem ogólnych statystyk typu otwarcia/ctr, a także znaleźć bardzo szczegółowe informacje w zakładce Logi.

Statystyki z systemu FreshMaila

Źródło: Statystyki z systemu FreshMaila

Logi z systemu FreshMaila

Źródło: Logi z systemu FreshMaila

Po przejściu wszystkich kroków możesz się już cieszyć integracją. Jednak jeśli napotkasz problemy, zawsze możesz skontaktować się z naszym Biurem Obsługi Klienta, które krok po kroku przejdzie z Tobą przez cały proces.