Jak dodać Google Analytics do Landing Pages?

Na pewno wiesz, jak niezmiernie ważna jest analiza efektów prowadzonych działań w internecie. Dzięki integracji Google Analytics z funkcją Landing Pages we FreshMailu zmierzysz zachowania użytkowników na nowopowstałej stronie internetowej. 

Sprawdzaj odsłony, średni czas jaki spędzili użytkownicy na stronie, źródła wizyt, czy informacje z jakich urządzeń korzystają odwiedzający. 

Jak to zrobić? 

Otwórz swoje konto w Google Analytics, na które mają być przekazywane dane do tego systemu. Wejdź w panel Administracja > Usługa > Informacje o śledzeniu. W zakładce kod śledzenia znajdziesz “Globalny tag witryny”, który musisz skopiować.

Podczas tworzenia landing page’a w kroku pierwszym “Parametry” znajdziesz funkcję “Analityka Google”. Włączając ją, pojawi Ci się okienko w którym możesz wkleić skopiowany wcześniej kod i gotowe.

Pod jeden landing page może być podpięty tylko jeden kod śledzący. Natomiast jeżeli stworzysz kilka landing page’y w systemie FreshMail, masz możliwość podpięcia indywidualnego kodu dla każdej ze stron. 

Pamiętaj o umieszczeniu informacji w swoim regulaminie, że Twoja strona zbiera dane o użytkownikach i korzysta z plików cookies.