Serwer SMTP Shoper – szybka integracja

Wysyłaj maile transakcyjne z FreshMaila i popraw dostarczalność

Twoi odbiorcy oczekują od wiadomości transakcyjnych dwóch rzeczy: aby trafiały do nich jak najszybciej oraz nie wpadały do spamu. Wysyłając maile przez system FreshMail poprawisz dostarczalność swoich maili transakcyjnych. Jest to niezwykle ważne, gdyż szacuje się, że nawet ⅕ maili transakcyjnych nie dociera do odbiorców, a są to maile, których klient oczekuje.

Dlaczego to takie ważne?

Jeśli kiedykolwiek zdarzyło się, że wysyłane przez Ciebie potwierdzenie transakcji, subskrypcji czy wiadomość z fakturą trafiła do folderu spam lub zakładki “oferty”, potraktuj to jako wyraźny sygnał, że rozwiązanie, z którego korzystasz jest wadliwe.

Maile transakcyjne powinny także jak najszybciej docierać na skrzynkę pocztową klienta. Przykładowo, gdy wysyłany jest email np. z przypomnieniem hasła Twoja wiadomość powinna dotrzeć do odbiorcy w ciągu kilku sekund.

Te dwa czynniki, czyli dostarczalność i szybkość wysyłki, wpływają na Twoją codzienną pracę i postrzeganie Twojej firmy przez klientów.

Połącz konto Shopera z kontem w naszym systemie po SMTP, a zyskasz szybką i bezpieczną wysyłkę maili transakcyjnych.

Aby wysyłać maile transakcyjne, załóż konto we FreshMailu.

Zakładam konto

Jak uzyskać dostęp do serwera SMTP?

Skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta, aby otrzymać dostęp do danych potrzebnych przy integracji z serwerem SMTP.

 Po aktywacji usługi, zaloguj się do FreshMaila i przejdź do zakładki Ustawienia > Wtyczki i API > Integracje > Twoje dane do serwera SMTP.
Możesz też kliknąć tutaj aby od razu wejść na właściwą stronę.

Dane takie jak: host, port, login i hasło będą Ci potrzebne, aby poprawnie zintegrować Twój sklep z serwerem SMTP FreshMaila.

Jak skonfigurować serwer SMTP w panelu Shoper

Zaloguj się do Shopera i wejdź w ustawienia konta. Następnie w ustawienia podstawowe. W tym miejscu przejdź do zakładki ustawienia poczty i z rozwijanego menu wybierz opcję inne konto SMTP. 

Wprowadź dane, które widzisz w zakładce Ustawienia > Wtyczki i API > Twoje dane do serwera SMTP na koncie we FreshMailu.

Przykładowo:

  • Wysyłaj maile używając – Inne konto SMTP
  • Adres serwera SMTP – smtp.freshmail.com
  • Adres email - wpisz adres email służący do wysyłki wiadomości
  • Użytkownik – smtp@freshmail.com
  • Hasło – przepisz hasło, podane w zakładce: Wtyczki i API → Integracje → Twoje dane do serwera SMTP -  z konta FreshMaila
  • Port - >Numer portu 465
  • Użyj połączenia szyfrowanego – Wybieramy SSL

Jak sprawdzić czy integracja działa?

Po kliknięciu “Zapisz i wyślij e-mail testowy”, powinien się pojawić komunikat: “E-mail testowy został wysłany na używany przez Ciebie adres. Odbierz pocztę i sprawdź czy mail dotarł poprawnie.”

Na podany adres email powinieneś dostać taką wiadomość: