Serwer SMTP Shoper – szybka integracja

Połącz swój e-commerce z FreshMailem za pomocą SMTP i nie wpadaj do spamu!

Twoi odbiorcy oczekują od wiadomości transakcyjnych dwóch rzeczy: aby trafiały do nich jak najszybciej oraz nie wpadały do spamu. Wysyłając maile transakcyjne oraz marketingowe (newslettery) przez system FreshMail, poprawisz ich dostarczalność. Jest to niezwykle ważne, gdyż szacuje się, że nawet ⅕ maili nie dociera do odbiorców, a są to wiadomości, których klient oczekuje.

Dlaczego to takie ważne?

Jeśli kiedykolwiek zdarzyło się, że wysyłane przez Ciebie potwierdzenie transakcji, subskrypcji czy wiadomość z fakturą trafiła do folderu spam lub zakładki “oferty”, potraktuj to jako wyraźny sygnał, że rozwiązanie, z którego korzystasz jest wadliwe.

Emaile po SMTP (wszystkie wiadomości wysyłane do klienta w związku z transakcją, jak np. potwierdzenie zakupu) powinny także jak najszybciej docierać na skrzynkę pocztową klienta. Przykładowo, gdy wysyłany jest email np. z przypomnieniem hasła, Twoja wiadomość powinna dotrzeć do odbiorcy w ciągu kilku sekund. W przeciwnym razie opuści Twój sklep przez to, że nie może się zalogować i przejdzie na strony konkurencji.

Te dwa czynniki, czyli dostarczalność i szybkość wysyłki, wpływają na Twoją codzienną pracę i postrzeganie Twojej firmy przez klientów.

Połącz konto Shopera z kontem w naszym systemie za pomocą protokołu SMTP, a zyskasz szybką i bezpieczną wysyłkę wiadomości.

Aby wysyłać maile za pomocą naszego API lub SMTP, załóż konto we FreshMailu.

Zakładam konto

Pamiętaj, że jeśli chcesz wysyłać maile po API lub SMTP, musisz na swoim koncie we FreshMailu zaakceptować RODO, mieć uruchomioną usługę Email API i SMTP oraz zweryfikować domenę wysyłającą (jeśli chcesz wysyłać z innej niż ta, na które masz założone konto).

Jak uzyskać dostęp do serwera SMTP?

Skontaktuj się z naszym Działem Sprzedaży, który przedstawi Ci naszą ofertę oraz podpisze z Tobą umowę umożliwiającą wysyłkę maili za pomocą SMTP lub API. Po zalogowaniu się do systemu przejdź do zakładki Emaile API i SMTP i wypełnij formularz kontaktowy:

Po aktywacji usługi, zaloguj się do FreshMaila i przejdź do zakładki Email API i SMTP. W momencie pierwszej konfiguracji wyświetli Ci się łatwa i szybka instrukcja.

Możesz też kliknąć tutaj aby od razu wejść na właściwą stronę. Wszystkie dane będziesz mógł znaleźć w zakładce Email API i SMTP > Konfiguracja> SMTP

Dane takie jak: host, port, login i hasło będą Ci potrzebne, aby poprawnie zintegrować Twój sklep z serwerem SMTP FreshMaila. Bearer token zostanie wygenerowany po kliknięciu w przycisk ,,Hasło do SMTP”.

Jak skonfigurować serwer SMTP w panelu Shoper

Zaloguj się do Shopera i wejdź do zakładki Ustawienia > Ogólne > Konta pocztowe, wystarczy że z listy Wysyłaj maile używając wybierzesz istniejące konto pocztowe. Jeżeli jednak chcesz wskazać skrzynkę utworzoną w innym sklepie Shoper zastosuj poniższą konfigurację.

Konfiguracja poczty przez SMTP dla kont na serwerach Shoper

Wprowadź dane, które widzisz w zakładce Ustawienia > Wtyczki i API > Twoje dane do serwera SMTP na koncie we FreshMailu.

Przykładowo:

  • Wysyłaj maile używając – Inne konto SMTP
  • Adres serwera SMTP – smtp.freshmail.com
  • Adres email - wpisz adres email służący do wysyłki wiadomości
  • Użytkownik – smtp@freshmail.com
  • Hasło przepisz hasło, podane w zakładce: Ustawienia > API SMTP, Wtyczki > API i SMTP→ Hasło wygenerowane w systemie
  • Port - >Numer portu 465
  • Użyj połączenia szyfrowanego – Wybieramy SSL

Pełny opis integracji znajdziesz na stronach Centrum Pomocy Shopera.

Jak sprawdzić czy integracja działa?

Po kliknięciu “Zapisz i wyślij e-mail testowy”, powinien się pojawić komunikat: “E-mail testowy został wysłany na używany przez Ciebie adres. Odbierz pocztę i sprawdź czy mail dotarł poprawnie.”

Na podany adres email powinieneś dostać taką wiadomość:

Aby wysyłać maile z serwerów FreshMaila, musisz na swoim koncie:

Gdzie znajdę raporty z wysłanych kampanii?

Raporty z wysłanych wiadomości pojawią się w zakładce Email API i SMTP na Twoim koncie we FreshMailu.

Ile kosztuje wysyłka maili przez API i SMTP FreshMail?

W ramach konta testowego możesz przez 60 dni wysyłać do 1000 maili dziennie za darmo. Oznacza to, że możesz wysłać nawet 60 000 wiadomości, ciesząc się najwyższą dostarczalnością, dokładnymi raportami z wysyłek oraz wsparciem naszych specjalistów!

Ceny wysyłek sprawdź w cenniku email API i SMTP.