Cennik Zasady Zakupów

We Freshmailu oferujemy trzy podstawowe usługi:

  • E-mail marketing, który udostępniamy Ci w dwóch możliwych planach płatności:
    • plan “Email marketing PLUS” (usługa główna) lub
    • plan “Płać za wysłane”
  • Wysyłki SMS,
  • Maile transakcyjne po API i SMTP.

Z Programu możesz korzystać w ten sposób, że wykupisz tylko jedną z powyższych usług, wszystkie trzy, albo niektóre z nich.

Możesz wykupić samodzielnie wysyłki sms lub maile transakcyjne, jednak najczęściej nasi klienci korzystają z tych dwóch opcji w połączeniu z usługą e-mail marketingową. 

Usługę e-mail marketingu możesz wybrać w dwóch opcjach:

  • abonamentowej (czyli “Email marketing PLUS) lub
  • płatności tylko za wysłane maile (wykupujesz kredyty e-mail na zasadzie punktów pre-paid).

Jeśli zdecydujesz się na abonament, masz możliwość wyboru różnych pakietów, a w pakietach tych udostępniamy Ci również inne funkcjonalności (np. tworzenie landing page’y, organizacja webinarów, FreshAds - usługa automatycznych reklam na Facebooku). 

Dodatkowo w każdym pakiecie masz możliwość wyboru, jaką maksymalną liczbę Odbiorców chcesz mieć na swoim Koncie.

Webinary i FreshAds na potrzeby Cennika nazywamy Usługami Dodatkowymi. Są one zawarte w niektórych pakietach w planie Email Marketing PLUS. Możesz je także dokupić posiadając plan Płać za wysłane. Jeśli kupujesz tylko Wysyłki SMS lub Maile Transakcyjne, nie możesz dokupić samych Usług Dodatkowych inaczej, niż wykupując usługę e-mail marketingową.

Nasze usługi możesz ze sobą niemal dowolnie łączyć. Zobacz możliwości korzystania z Freshmail:

4 główne możliwości kupienia FreshMaila:

  1. Email Marketing PLUS
    (możesz do niego dokupić Wysyłki SMS i Maile Transakcyjne)
  2. Płać za wysłane
    (możesz dodatkowo dokupić Webinary, FreshAds, Wysyłki SMS i Maile Transakcyjne)
  3. Wysyłki SMS
    (możesz dodatkowo dokupić E-mail marketing, Maile Transakcyjne)
  4. Maile Transakcyjne po API i SMTP
    (możesz dodatkowo dokupić E-mail marketing, Wysyłki SMS

W “Email Marketing PLUS” możesz wybierać spośród 4 pakietów:

  • Starter
  • Standard
  • Pro
  • Enterprise

Dokładny opis każdego z pakietów oraz ceny poszczególnych naszych usług znajdziesz w Cenniku tutaj.

Maile Transakcyjne po Api i SMTP  możesz kupić w 4 dostępnych pakietach: 

  • Konto testowe
  • Plus
  • Pro
  • Enterprise

Dokładny opis pakietów dotyczących Maili Transakcyjnych znajdziesz tutaj.

Poniżej znajdziesz też dodatkowe postanowienia, które dotyczą zakupu poszczególnych usług i stanowią uzupełnienie naszego Regulaminu.

Lubimy porządek, dlatego wprowadziliśmy kilka definicji:

Usługa Jest to jedna z trzech głównych usług, którą możesz wybrać kupując dostęp do Programu Freshmail. Nasze główne Usługi to: Email marketing (dostępna w dwóch planach płatniczych), Wysyłki SMS oraz Maile Transakcyjne. Te trzy Usługi możesz ze sobą łączyć na zasadach opisanych w niniejszym dokumencie. 
Usługi Dodatkowe Są to FreshAds i Webinary; masz je dostępne w ramach niektórych pakietów w abonamencie, a także możesz je dodatkowo wykupić, jeśli korzystasz z Płać za wysłane.  
Email marketing Jest to nasza główna usługa, służąca do wysyłki kampanii mailingowych. Możesz z niej korzystać w formie abonamentu pod nazwą “Email marketing PLUS” (w nim masz możliwość wyboru różnych  pakietów) lub w formie “Płać za wysłane”.
Email Marketing PLUS Pozwala Ci na nieograniczoną liczbę wysyłek maili w miesiącu, a opłata abonamentowa uzależniona jest od (i) wielkości Twojej bazy oraz (ii) pakietu funkcjonalności Programu i Usług Dodatkowych, które udostępniamy Ci w Programie, a także od (iii) długości okresu, na który wykupujesz abonament z góry. W ramach abonamentu masz do wyboru 4 pakiety zawierające różny zakres usług: Starter, Plus, Pro i Enterprise. Zakres i ceny pakietów znajdziesz tutaj  
Płać za wysłane W ramach tej Usługi  wykupujesz na zasadzie “pre-paid” kredyty, które przekładają się wprost na liczbę wiadomości (jeden kredyt to jeden wysłany mail). Zakupione kredyty są ważne 12 miesięcy od momentu zakupu. W każdej chwili możesz “wydatkować” swoje kredyty na rzeczywistą wysyłkę wybranej przez Ciebie ilości maili.  Wybierz tę Usługę, jeżeli interesuje Cię wyłącznie wysyłka kampanii mailowych .  
Wysyłki SMS Wybierz tę Usługę, jeśli interesuje Cię tylko wysyłka kampanii SMS. Płacisz za liczbę wiadomości, które możesz wysłać w każdej chwili przez 12 miesięcy od zakupu - jeden kredyt to jeden wysłany SMS.  
Maile Transakcyjne Pozwalają Ci na wysyłanie skutecznych powiadomień z Twojej strony www, potwierdzeń transakcji, faktur i innych alertów; aby wykupić tę Usługę musisz podpisać z nami specjalną umowę. Usługa Maile Transakcyjne nie jest przeznaczona do wykonywania przez Ciebie e-mail marketingu.  W razie wątpliwości, co jest mailem transakcyjnym, a co już wysyłką marketingową (e-mail marketingiem) - przeczytaj nasz przewodnik tutaj.  
FreshAds Jest integracją programu FreshMail z programem do generowania automatycznych reklam w serwisie Facebook, dostarczanym przez właściciela marki FastTony.   
Webinary Jest to usługa dodatkowa w Programie, dzięki której możesz organizować konferencje online do określonej liczby uczestników. Jeśli nie masz dostępu do Webinarów w ramach wykupionego przez Ciebie abonamentu Email marketing PLUS, to możesz przetestować Webinar przez 14 dni za darmo, tworząc konferencje maksymalnie dla 5 uczestników.  
Limit Pakiety w planie Email marketing PLUS różnią się cenowo ze względu na maksymalną liczbę Odbiorców, którą możesz posiadać w bazie. Tę liczbę nazywamy limitem. Kupując plan Płać za wysłane lub usługę Wysyłki SMS również wykupujesz najczęściej pewien pakiet, w którym masz określoną liczbę kredytów (limit). Wykupując usługę Maile Transakcyjne w danym pakiecie również posiadasz limity dotyczące maksymalnej ilości wiadomości, które możesz wysłać w danym Okresie Rozliczeniowym. Dokonanie wysyłki poza posiadany przez Ciebie w danym momencie limit, jest niemożliwe.
Plan Gdy po zalogowaniu się do Programu, dokonujesz wyboru co do tego, za jakie funkcjonalności chcesz zapłacić, całość wybranej przez Ciebie konfiguracji nazywamy planem. Na Twój plan składają się wybory: z których Usług chcesz korzystać, na jak długo (1, 6 czy 12 miesięcy z góry), jakie wybierasz Limity
Okres rozliczeniowy To dla nas 30 dni. Jeśli dostęp do którejś Usługi lub Usługi Dodatkowej wykupujesz na miesiąc lub kilka miesięcy z góry, to będziemy się rozliczać w okresach 30-dniowych. Okresy rozliczeniowe za różne wykupione przez Ciebie funkcjonalności Programu nie muszą się pokrywać.
Opłata za utrzymanie Konta Dodatkowa opłata, którą pobieramy za okres, w którym Twoje konto było nieopłacone, ale utrzymywaliśmy w tym czasie powierzone nam przez Ciebie dane na naszych serwerach (tj. dane o aktywności Odbiorców, stworzone przez Ciebie kampanie, raporty czy listy odbiorcze). Wysokość kwoty dodatkowej uzależniona jest od czasu, w jakim spóźniłeś się z opłaceniem kolejnego planu. Informację o wysokości opłaty za utrzymanie konta otrzymujesz zawsze przy zakupie nowego planu – w zamówieniu. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym FAQ
Płatności rekurencyjne sposób dokonywania płatności za korzystanie przez Ciebie z Programu w ten sposób, że system FreshMail automatycznie pobiera należności z podpiętej do Programu karty kredytowej. Oczywiście wcześniej musisz wyrazić zgodę na taki system płatności. Kwota pobrań jest uzależniona od ilości adresów, które przechowujesz na swoim koncie i wynika wprost z Cennika.

 

Podstawy - czyli kiedy Twoje Konto jest aktywne

  1. Konto jest aktywne tak długo, do kiedy posiadasz wykupioną choć jedną Usługę (podstawową).

Zasady korzystania z Usług głównych

  1. Jeśli wykupiłeś już Email Marketing PLUS (w którymkolwiek pakiecie), to: 

(i) Możesz w każdym momencie przedłużyć ważność bieżącego Planu w ramach abonamentu (ten sam pakiet, ten sam limit Odbiorców). W takiej sytuacji ważność Planu wydłuży się zgodnie z wybranym okresem - o dodatkowy 1, 6 lub 12 miesięcy.

(ii) Możesz wykupić inny pakiet z limitem Odbiorców odpowiadającym wielkości Twojej bazy lub wyższym, nigdy niższym.

(iii) Możesz przejść na wyższy pakiet w dowolnej chwili. Zmiana dokonuje się od razu i w tym momencie zaczynamy dla Ciebie nowy Okres Rozliczeniowy. 

(iv) Możesz przejść na wyższy limit Odbiorców w dowolnej chwili. Zmiana dokonuje się od razu i w tym momencie zaczynamy dla Ciebie nowy Okres Rozliczeniowy. 

(v) Możesz przejść na niższy pakiet od nowego Okresu Rozliczeniowego. Oznacza to, że zakupu niższego pakietu możesz dokonać w dowolnym momencie, ale skutek takiej zmiany będzie dokonany dopiero od nowego Okresu Rozliczeniowego. 

(vi) Możesz w dowolnej chwili przejść na plan “Płać za wysłane”, ale nie otrzymujesz zwrotu żadnych kwot pieniężnych za niewykorzystaną część dotychczasowego Twojego Planu.

(vii) Wybierając dany pakiet, wybierasz także limit Odbiorców na Twoim Koncie, co determinuje odpowiednią wysokość Planu. Maksymalny domyślny limit, który przyjęliśmy w Pakietach, to 100.000. Jeżeli liczba Odbiorców na Twoim Koncie przekracza 100.000, wiąże się to z koniecznością podpisania z nami stosownej umowy lub przejścia na pakiet Enterprise.

  1. Jeśli wykupiłeś Usługę Płać za wysłane, to: 

(i) Kredyty ważne są 12 miesięcy, po tym czasie są kasowane.

(ii) W każdej chwili możesz dokupić dodatkowy pakiet kredytów.

(iii) W każdej chwili możesz zmienić Plan na “Email Marketing PLUS”. W tym momencie zaczniemy dla Ciebie nowy Okres Rozliczeniowy. 

(iv) W każdym miesiącu musisz mieć na swoim Koncie przynajmniej tyle kredytów, które pozwolą Ci wysłać co najmniej jedną kampanię w miesiącu do całej bazy Odbiorców, zgromadzonych na Twoim Koncie;

  1. Jeśli wykupiłeś Usługę Wysyłki SMS:

(i)  Każdy wykupiony przez Ciebie kredyt SMS ważny jest 12 miesięcy, po tym czasie jest kasowany.

(ii) W każdej chwili możesz dokupić dodatkowy pakiet kredytów.

(iii) W każdej chwili możesz dokupić Usługę Email marketingu w opcji “Email Marketing PLUS”.

Usługi Dodatkowe

  1. Usługi Dodatkowe możesz wykupić posiadając aktywny plan “Płać za wysłane”. Jeśli wykupiłeś Usługę “Email Marketing PLUS”, to stanowią one już część niektórych pakietów. 
  2. Webinary możesz wykupić na 1 Okres Rozliczeniowy - wybierasz pakiet do 100, 200 lub 300 uczestników. W każdym momencie możesz przedłużyć swój dostęp do Webinarów po prostu wykupując kolejny Okres Rozliczeniowy.
  3. W każdym momencie możesz zmienić posiadany pakiet Webinarów na większy lub mniejszy. Nowy pakiet zostanie od uruchomiony od razu (zaczyna się też wtedy nowy Okres Rozliczeniowy dla Webinarów). Pamiętaj , że w takiej sytuacji niewykorzystana przez Ciebie część poprzedniego   pakietu nie przekłada się na rabat i zostaje utracona. 
  4. FreshAds możesz wykupić minimalnie na 12 miesięcy; szczegóły tej usługi znajdziesz w Regulaminie FreshAds. Pamiętaj, że aby wykupić FreshAds musisz mieć aktywne Konto z wykupioną Usługą Płać za wysłane. Jeśli korzystasz z Usługi Email Marketing PLUS, to usługa FreshAds jest zawarta w niektórych pakietach.
  5. Usługi Dodatkowe nie przedłużają ważności Twojego Konta, dlatego jeśli pakiet kredytów, które wykupiłeś w ramach planu Płać za wysłane, się skończył, to:
  • aplikacja FreshAds nadal będzie dla Ciebie dostępna, ale nie będziesz mógł w pełny sposób z niej korzystać, tj. w szczególności nie będziesz mógł korzystać z integracji FreshAds z Programem;
  • nie będziesz miał możliwości przeprowadzenia Webinaru, a odbiorcy nie będą się mogli na niego zapisać.

Płatności

  1. Wysyłka Kampanii na zasadach zgodnych z wybranym planem E-mail marketingu i/lub korzystanie z pozostałych funkcjonalności Programu będzie możliwa:

(i) po zaksięgowaniu przez nas wpłaty za pośrednictwem internetowych usług płatniczych (np. tzw. wirtualnych portmonetek) albo pobraniu płatności z podpiętej do Konta karty płatniczej, lub

(ii) po zawarciu umowy na piśmie (punkt 13.iii ninejszego dokumentu),

(iii) a także podaniu kilku dodatkowych danych, np. Twojego nazwiska i adresu korespondencyjnego, zgodnie z zapisami Polityki Prywatności.

  1. Po wygaśnięciu wybranego przez Ciebie Planu, będziesz mógł logować się na swoje Konto, jednakże wysyłka kolejnych Kampanii (lub publikowanie Landing Page lub organizacja Webinarów) będzie możliwa dopiero po zaksięgowaniu kolejnych odpowiednich wpłat, dokonanych za pośrednictwem internetowych usług płatniczych lub karty płatniczej albo po uregulowaniu przez Ciebie za pośrednictwem przelewu bankowego wystawionych przez nas faktur VAT. Wraz z otrzymaniem przez nas płatności Program automatycznie uzupełni stan Twojego konta. Pamiętaj, że możesz również wykupić plan na okres dłuższy niż 30 (trzydzieści) dni.
  2. Formy akceptowanych przez FreshMail płatności znajdziesz w Ogólnych Warunkach Umów dostępnych tutaj oraz w niniejszym Cenniku w sekcji “Najczęściej zadawane pytania”. Pamiętaj jednak, że FreshMail nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość działania wybranego przez Ciebie systemu internetowej płatności, albowiem usługi te realizowane są przez podmioty niezależne od FreshMail, na sposób działania których FreshMail nie ma żadnego wpływu.
  3. Pamiętaj, że wybór formy płatności ma znaczenie:

(i) przy wyborze płatności w systemie płatności internetowej, transfer środków pieniężnych na rzecz FreshMail następuje zgodnie z regulacjami podmiotu obsługującego wybraną przez Ciebie płatność; zapoznaj się z udostępnionymi przez te podmioty regulacjami, gdyż czas realizacji płatności może różnić się u dostawców tych usług;

(ii) przy wyborze płatności polegającej na podpięciu karty płatniczej, będziemy regularnie, w określonym terminie pobierać z niej środki pieniężne na rzecz FreshMail do momentu zawieszenia Konta lub zakończenia współpracy. Transfer środków pieniężnych na rzecz FreshMail następuje zgodnie z regulacjami podmiotu obsługującego tę formę płatności – zapoznaj się z nimi;

(iii) przy wyborze płatności na podstawie wystawianych przez nas faktur VAT prześlemy Ci umowę w wersji pisemnej, którą powinieneś podpisać oraz przesłać ją nam w oryginale w dwóch (2) egzemplarzach. Oba egzemplarze umowy zostaną przez nas podpisane, a na adres korespondencyjny podany przy rejestracji odeślemy Ci jeden egzemplarz.

(iv) Płatności dokonywane za pośrednictwem systemu płatności internetowych (w tym tzw. wirtualnych portmonetek) następują przy użyciu stron internetowych podmiotów obsługujących te płatności, do których zamieściliśmy odesłania na Twoim koncie w zakładce „Płatności”. Według najlepszej wiedzy FreshMail, podmioty te, gwarantują zachowanie bezpieczeństwa dokonywanych przez Ciebie transakcji. Jeżeli masz jednak jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące działania tych usług płatności, zapoznaj się z polityką prywatności dostępną na ich stronie internetowej. Pamiętaj, że informacje podawane przez Ciebie podczas transakcji nie są przez nas zapisywane, ani przechowywane. Historię swoich płatności możesz śledzić w zakładce „Płatności > Historia płatności”.

  1. Płacone przez Ciebie wynagrodzenie powiększone będzie o podatek od towarów i usług (VAT) zgodnie ze stawkami przewidzianymi w Cenniku. Po dokonaniu płatności wystawimy Ci fakturę VAT w formie elektronicznej oraz prześlemy ją na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail.
  2. Wszystkie rozliczenia będą dokonywane przez nas elektronicznie, dlatego wyrażasz zgodę na wystawianie i przekazywanie przez nas faktury VAT w postaci elektronicznej. Możesz jednak w każdej chwili cofnąć swoją zgodę informując nas o tym za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej z adresu podanego w procesie rejestracji lub na piśmie.

Płatności szczególne - za utrzymanie lub przywrócenie Konta

  1. Po wygaśnięciu Planu, powinieneś od razu uregulować płatność za kolejny Okres Rozliczeniowy. W przypadku wykupienia planu w terminie późniejszym, niż dzień wygaśnięcia Konta, zostaniesz obciążony Opłatą za utrzymanie Konta, czyli kwotą z tytułu przechowywania na naszych serwerach danych w okresie, w którym Konto było nieaktywne. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj
  2. Zgodnie z punktem 77 Regulaminu, w określonych sytuacjach możemy skasować Twoje Konto. Przez 180 dni będziesz mógł jeszcze poprosić nas o przywrócenie Konta. Opłata za takie przywrócenie wynosi 500 zł netto.

Postanowienia dodatkowe

  1. W uzasadnionych przypadkach możesz zawiesić swoje Konto maksymalnie na okres 6 miesięcy, przy czym wymaga to kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Konto może zostać zawieszone, pod warunkiem, że nie zalegasz z żadnymi płatnościami, w tym Opłatą za utrzymanie Konta.
  2. Jeśli zawarłeś z FreshMail umowę pisemną, wówczas w kwestii płatności nadrzędne znaczenie do zapisów w Regulaminie mają zapisy z cennika załączonego do Twojej umowy.