Serwer SMTP Mautic – szybka integracja
Zintegruj Mautic z FreshMailem, popraw dostarczalność maili, śledź otwarcia i kliki
Coraz więcej firm zwraca uwagę na kwestie automatyzacji wybranych procesów marketingowych. W przypadku email marketingu celem jest wysyłka jak najbardziej spersonalizowanych i spójnych wiadomości do odpowiednich odbiorców bez ingerencji marketera. Powstaje coraz więcej usług oferujących takie rozwiązania. Przy wyborze przede wszystkim warto zwrócić uwagę na dostarczalność wiadomości na skrzynki odbiorców. Na nic zda się automatyzacja, gdy narzędzie nie dostarcza maili do odbiorcy, zgadza się?
Na szczęście mamy na to rozwiązanie w postaci gotowej i łatwej integracji FreshMaila, który od lat cieszy się najwyższą dostarczalnością na rynku polskim, z narzędziem Open Source jakim jest MAUTIC. Połączenie tych narzędzi zapewni Ci automatyzację marketingu przy zachowaniu znakomitych wskaźników dostarczalności.
Brzmi dobrze? Zapraszam do dalszej lektury.
Korzyści wynikające z integracji FreshMail z Mautic
Do integracji FreshMail i Mautic możesz wykorzystać wysyłkę maili po SMTP.
Jak uzyskać dostęp do serwera SMTP?
Do integracji potrzebujesz:
- konto w systemie FreshMail z aktywną usługą Email Api i SMTP
- aktywne konto w systemie Mautic
- W pierwszym kroku zaloguj się na swoje konto FreshMail, a następnie przejdź do zakładki Ustawienia > API & SMTP, Wtyczki > API & SMTP. Tam wygeneruj Bearer Token służący do połączenia SMTP. Skopiuj go.
2. Następnie zaloguj się w panelu Mautic i przejdź do panelu konfiguracji: Ustawienia (Settings) > Konfiguracja (Configuration) > Ustawienia email (Email settings). Teraz wszystkie działania będą mieć miejsce w obrębie tego panelu.
3. W miejscu wyboru serwera SMTP wybierz opcję Inny serwer SMTP (Other SMTP Server). Uzupełnij dane dotyczące nadawcy: nazwę oraz adres mailowy nadawcy (from). Zapisz wprowadzone zmiany (Apply).
4. W nazwie hosta (SMTP host) podaj: smtp.freshmail.com, a jako login służący do autoryzacji serwera (Username for the selected mail services): smtp@freshmail.com
5. Następnie przejdź niżej i uzupełnij porty SMTP, jeśli chcesz skonfigurować serwer przy pomocy portu TSL wpisz wartość 587, zaś gdy użyjesz SSL - 465.
6. Twoim hasłem służącym autoryzacji jest skopiowany wcześniej token z aplikacji FreshMail (krok 1).
7. W ramach ostatniego kroku sprawdź połączenie z serwerem – kliknij przycisk Test Connection – dla prawidłowo wykonanej konfiguracji pojawi się komunikat „Sukces!”
8. Przetestuj swoją integrację -> wyślij testowy email. Przy prawidłowej konfiguracji jego statystyki pojawią się w systemie FreshMail w zakładce Email API i SMTP.
- zaakceptować Umowę Powierzenia Przetwarzania Danych Osobowych (zgodnie z RODO)
- zweryfikować domenę wysyłającą (jeśli chcesz wysyłać z innej niż ta, na które masz założone konto we FreshMailu)
Ile kosztuje wysyłka maili przez API i SMTP FreshMail?
W ramach konta testowego możesz przez 60 dni wysyłać do 1000 maili dziennie za darmo. Oznacza to, że możesz wysłać nawet 60 000 wiadomości, ciesząc się najwyższą dostarczalnością, dokładnymi raportami z wysyłek oraz wsparciem naszych specjalistów!
Ceny wysyłek sprawdź w cenniku email API i SMTP.