Jakich słów w mailach lepiej unikać, by nie wpaść do folderu SPAM?
Wszyscy dostawcy skrzynek elektronicznych, jak Gmail, Yahoo, Onet, WP czy Interia, zabezpieczają pocztę filtrami antyspamowymi. Ich rolą, najprościej mówiąc, jest wyłapanie tych wiadomości, które można zakwalifikować jako SPAMSpamNiechciana wiadomość komercyjna. Zdarza się, że odbiorcy uznają za spam każdy mailing, którego nie chcą już więcej otrzymywać, nawet jeśli wcześniej zapisali się do listy odbiorców. i nie dopuszczenie, by trafiły do inboxa użytkowników.
Choć dokładne działanie filtrów znane jest tylko ich twórcom, to na podstawie wieloletnich obserwacji wiemy mniej więcej, jakie czynniki podwyższają ryzyko, że dany e-mail nie dotrze do odbiorców. Jednym z nich jest użycie zbyt dużej liczby słów charakterystycznych dla SPAMU.
Poniżej przedstawiamy Ci listę ponad 80 słów i wyrażeń, których należy unikać, by zwiększyć szansę na dostarczenia wiadomości. Oczywiście nie oznacza to, że jeżeli w tytule emaila napiszesz “promocja” lub w treści powtórzysz słowo “zniżka”, to na pewno zostaniesz uznany za spamera. Tak jak wspominaliśmy, na dostarczalność wiadomości wpływ ma wiele czynników. Ostrzegamy jednak, by poniższych słów nie używać zbyt często.
1 | Działaj teraz | Obdarzony | Teraz |
# 1 | Extra | Obecnie | Tylko |
$$$ | Faktura | Obowiązek | Unikaj |
Akcja | Fantastyczny | Odbierz | Warunki |
Anuluj | Gratulacje | Oferta | Wolność |
Aplikuj teraz | Gwarantowany | Ograniczony | Wszystko naturalne / nowe |
Bądź zdumiewający | Inwestycja | Otwarty | Wynik |
Bez limitu | Karta kredytowa | Pilne | Wypadek |
Bez ryzyka | Kieszonkowe | Podwój swój dochód / swoją gotówkę |
Wyprzedaż |
Bezpłatny dostęp | Kliknij tutaj | Porównaj stawki | Zadowolenie |
Bezpośredni e-mail | Kup teraz | Poważny |
Zadzwoń za darmo
/ teraz |
Bonus | Leczy | Problem | Zakup |
Boss | Luksus | Przyjaciel | Zamów teraz |
Certyfikowany | Medycyna | Rabat | Zapisz się |
Cytat | Najniższa cena | Refinansowanie | Zarabiaj |
Cześć! | Natychmiastowy | Spam | Zarabiaj $ / pieniądze |
Deal | Nazwa | Sprzedaż | Zdobyć |
Do wyczerpania zapasów | Nie usuwaj | Stracić | Zdumiewające |
Dodatkowy dochód | Nie wahaj się | Sukces | Zniżka |
Drogi przyjacielu | Niedrogie | Tani | Zwiększ sprzedaż / ruch |
Zwrot | Żądanie |
Oprócz słów kojarzących się ze SPAMEM, na to, czy wiadomość trafi do skrzynki, wpływ mają również m.in.:
- użycie zbyt wielu znaków interpunkcyjnych, szczególnie !!! czy ???;
- formatowanie treści - np. SAME WIELKIE LITERY albo mocno rażące kolory tekstu w nagłówkach;
- współczynnik tekstu do grafiki - gdy wiadomość jest jednym wielkim obrazkiem, a nie zawiera zbyt wiele tekstu, system może zakwalifikować ją jako SPAM.
Dlatego warto zrezygnować z umieszczania wszelkich informacji na grafice, kosztem dodania treści w HTMLu.
Na koniec dobra wiadomość! Choć nie powiemy Ci, ile razy możesz użyć danego słowa, a ile nie, to mamy dla Ciebie inne rozwiązanie tego zagadnienia. We FreshMailu, w czwartym kroku tworzenia kampanii email, masz możliwość przeprowadzenia testów antyspamowychTesty antyspamoweSprawdzają przed wysyłką czy wiadomość stworzona w Kreatorze Kampanii zostanie zakwalifikowana przez filtry antyspamowe jako spam..
Dzięki nim dowiesz się, czy przygotowana przez Ciebie wiadomość spełnia dobre standardy email marketingu i nie niesie ryzyka, że zostanie uznana za SPAM. Jak widzisz, w treści celowo umieściliśmy słowo “Promocja”, co wykrył system SpamAssasin, ale mimo to, wiadomość jest bezpieczna.
Ale jeśli Twoja wiadomość uzyskałaby 5 punktów lub więcej, zostanie ona uznana za niebezpieczną. Moduł antyspamowy wskaże Ci, co należy poprawić, aby obniżyć punktację.