Jak uruchomić chatbota we FreshAds?
Aplikacja FreshAds daje użytkownikom możliwość budowania bazy odbiorców za pomocą chatbota. Uruchomi się on w Messengerze każdemu, kto na Facebooku napisze komentarz o określonej treści pod opublikowanym przez Ciebie postem. Za jego pomocą pozyskasz adres użytkownika, który automatycznie zostanie przesłany do bazy we FreshMailu. Dlatego też posiadanie konta we FreshMailu jest niezbędne, aby chatbot działał prawidłowo.
Ustawienia chatbota we FreshAds
Aby ustawić chatbota, przejdź do menu głównego aplikacji i wybierz “Podepnij chatbota”.
Następnie wyświetli Ci się spis opublikowanych postów na Twoim fanpage’u na Facebooku. Wybierz ten, który powinien być powiązanych z chatbotem. Pamiętaj, że tylko jeden post w może korzystać z ustawień chatbota w tym samym czasie.
Kolejny krok to konfiguracja samego chatbota.
- Wpisz słowo aktywujące chatbota. Jest to słowo, które, po dodaniu go w komentarzu pod wybranym wcześniej postem na Facebooku, uruchomi chatbota. Tworząc posta, należy zasugerować użytkownikom w jego treści, jakie słowo powinni użyć w komentarzu, aby wywołać pożądaną przez nas akcję.
- BOT - pierwsza wiadomość - Jest to wiadomość, która jako pierwsza wyświetli się użytkownikowi w komunikatorze Messenger. Za pomocą komendy {{sender.name}} możesz spersonalizwować wiadomość, w której pojawi się imię zaciągnięte z profilu na Facebooku.
- Słowo klucz, czyli {{confirm.key}} jest wymagane. Za jego pomocą użytkownik potwierdzi zgodę przetwarzania danych w celach komunikacji email marketingowych. W pierwszej wiadomości należy zasugerować użytkownikowi, jak powinien odpowiedzieć na naszą wiadomość i użyć komendy {{confirm.key}} np. Cześć! Napisz {{confirm.key}}, jeżeli chcesz zapisać się do naszego newslettera.
Takim słowem może być np. “Tak” lub “Potwierdzam”.
- W sekcji BOT - odpowiedź należy zweryfikować dalszą część konwersacji z użytkownikiem. W wiadomości informacyjnej prosisz go o wpisanie adresu email, np. Wpisz swój adres email. Przechodząc dalej, wyrażasz zgodę na otrzymywanie newslettera. Więcej informacji na www.przykład.pl.
- Po przesłaniu przez użytkownika odpowiedzi w messengerze, uruchamia się kolejna wiadomość potwierdzająca dodanie adresu do listy subskrypcyjnej, np. Dziękujemy! {{value}} został dodany pomyślnie do naszej bazy.
- W przypadku błędnie wpisanego adresu należy wprowadzić wiadomość informującą o błędzie.
- W sekcji Integracja niezbędne jest podanie Klucza API FreshMaila i wybranie odpowiedniej listy, na której będą się zapisywać adresy. Informacje, jak wygenerować klucz API znajdziesz tutaj.
- Warto ustawić wiadomość przypominającą użytkownikom, którzy rozpoczęli już konwersację z naszym botem, a nie pozostawili nam adresu. Podaj, po jakim czasie od ostatniej wiadomości należy wysłać przypomnienie.
- Ostatnią sekcją, która musisz uzupełnić, jest odpowiedź na komentarz pod postem.
- Po zapisaniu ustawień BOT zostanie uruchomiony na Twoim fanpage na Facebooku.
Cały kontakt z użytkownikami za pomocą Messengera możesz śledzić w aplikacji w zakładce Twoje wiadomości znajdująca się w menu głównym.