E-mail marketing najbardziej popularny
E-mail marketing - Raport strategiczny IAB Polska Internet 2007„E -mail marketing jest najpowszechniej wykorzystywaną formą marketingu interaktywnego w polskich firmach”, czytamy w opublikowanym niedawno raporcie strategicznym IAB Polska „Internet 2007”. Aż 80 proc. polskich marketerów wykorzystuje różne formy e-mail marketingu w swoich działaniach promocyjnych. Prawie połowa z nich wysyła newslettery. E-mailing jest również najbardziej rozpoznawalnym formatem reklamowym wśród internautów. Popularność ta przekłada się na wzrost świadomości odbiorców dotyczącej wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej zarówno po stronie firm, jak i agencji interaktywnych czy wydawców internetowych.
Nowe funkcjonalności systemu FreshMail
Do systemu FreshMail dodaliśmy cztery nowe użyteczności: możliwość załączania obrazków w treści maila; realizacja wysyłek okresowych; videopomoc; API (ang. Application Programming Interface).
Ponad 80 proc. wszystkich emaili to spam
Tylko jedna na pięć wiadomości e-mail odebranych w marcu przez użytkowników Internetu była do nich prawidłowo zaadresowana. Reszta, średnio 81 proc. wszystkich maili w tym okresie, była spamem wysłanym przez cyberprzestępców - poinformowała firma Symantec w comiesięcznym raporcie "The State of Spam". W marcu poziom niechcianych wiadomości doszedł aż do 88 procent, tym samym bijąc rekord w ilości rozsyłanego spamu.
Dobre rady dla projektantów e-mailingów, czyli wnioski z badania eye trackingowego
Jakie elementy e-mailowych kreacji reklamowych zauważają internauci, a jakie pomijają wzrokiem? Na co zwrócić szczególną uwagę projektując wygląd newslettera aby zwiększyć jego skuteczność? Jak projektować elementy "call to action"?Na te pytania odpowiadają wyniki eye trackingowego badania kreacji reklamowych przeprowadzonego w lutym 2008 roku przez agencja Symetria.
Open rate oswojony, czyli (prawie) wszystko o wskaźnikach otwarć kampanii mailingowych
Wskaźnik otwarć (open rate) to miara, która nastręcza marketerom wielu problemów. Czym tak właściwie jest? W jaki sposób się ją oblicza? Kiedy zmiany tego wskaźnika traktować jako sukces, a kiedy – sygnał, że w którymś momencie planowania kampanii popełniliśmy błąd? By przynajmniej częściowo rozwiać powyższe wątpliwości - zredagowaliśmy poradnik, który w sposób w miarę przystępny pokrywa szeroki rozmiar tego zagadnienia.
Jak pisać skuteczne emaile, czyli trochę więcej o formie
Wreszcie część właściwa, czyli to, o czym miałem pisać od początku. Pisałem poprzedni odcinek, czyli swego rodzaju wstęp, bo chciałem mieć pewność, że czytając tę część wiecie, skąd się biorą konkretne wskazówki. Lepiej rozumieć niż zapamiętywać. Dzięki temu możecie to zrobić daleko lepiej niż polegając tylko na moich zaleceniach.
Jak pisać skuteczne emaile, czyli o celach, odbiorcach i strategiach.
Pisanie listów do setek, czy tysięcy osób i to listów które mają osiągnąć pewien konkretny mierzalny cel nie jest jednak łatwym zajęciem. Nie znamy osobiście odbiorców, nie możemy odwołać się do wspólnych wspomnień, przeżyć. Musimy za to zmierzyć się z konkurencją wielu innych listów zapełniających ich skrzynki pocztowe.
Dlaczego nasz e-mail marketing może być traktowany jako SPAM?
Sytuacja wygląda tak: na stronie umieszczasz formularz do pobierania adresów e-mail do wysyłki newsleterów. Super, niby wszystko jest jasne i klarowne, a tu nagle okazuje się, że Twoja wysyłka traktowana jest jako SPAM. No i zasadniczo mamy problem. Po pierwsze dlatego, że tracisz w oczach swoich subskrybentów – nikt nie lubi czytać wiadomości, przed którą pojawia się dodatek [SPAM] lub od razu trafia do folderu dla spam poczty. Po drugie za wysyłkę płacisz, a skoro jej efektywność jest niska, to po prostu szkoda Twoich pieniędzy. Aby uniknąć powyższej sytuacji przeczytaj poniższy wpis i poznaj najważniejsze metody tworzenie Malingów, które będą stanowiły efektywny e-mail marketing, a nie kolejny SPAM.
Dlaczego FreshMail, a nie zwykły program pocztowy?
Pamiętam jak moja dziewczyna zapytała mnie kiedyś: "Kochanie, dlaczego ktoś miałby korzystać z FreshMaila - płatnego programu do wysyłki mailingów, zamiast robić to za pomocą zwykłego programu pocztowego?". Pytanie całkiem słuszne i nie da się na nie odpowiedzieć jednym zdaniem. Dlatego postanowiłem opisać tutaj najważniejsze argumenty "za" korzystaniem z systemu FreshMail.
Słownik e-mail marketingu
Poniżej zamieszczam słownik przydatnych określeń związanych z e-mail marketingiem opracowany przez MarketingSherpa.Niestety na razie dostępny jedynie w wersji angielskiej.