Jak korzystać z autorespondera “Zapis na listę odbiorców”?
Jeśli chcesz, by odbiorcaOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości. po zapisaniu się na listę otrzymał wiadomość (np. powitalną), wybierz autoresponderAutoresponderAutomatyczna wiadomość wysyłana odbiorcy po kliknięciu w link aktywacyjny. Dotyczy tylko listy Double opt in z autoresponderem. “Zapis na listę odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych. ”. Autoresponder zostanie wysłany po ustalonym przez Ciebie czasie do każdego adresata, który zapisał się na wybraną przez Ciebie listę lub trafi do wskazanego segmentuSegementAdresy email z danej listy odbiorców, wyselekcjonowane poprzez tworzenie reguł dla danej listy, np. odbiorcy, którzy otworzyli wiadomość..
Jak to zrobić?
Najpierw, kliknij na zakładkę w menu głównym „Kreator kampanii”, wybierz “Autoresponder”.
Po wybraniu “Zapis na listę odbiorców” otworzą się parametry autorespondera do uzupełnienia.
Musisz tu m.in. określić, do której listy odbiorców realizowana będzie wysyłka. Ponadto pamiętaj, że jeśli na liście są już jacyś odbiorcy, to nie otrzymają oni tego rodzaju autorespondera - działa on tylko dla nowych subskrybentów!
Następną opcją jest czas wysyłki. Dostępne są trzy warianty:
- natychmiast - od razu po zapisie odbiorca dostanie autoresponder (zastąpić może wtedy wiadomość powitalną),
- z opóźnieniem - autoresponder zostanie wysłany z wyznaczonym opóźnieniem. Możesz modyfikować dowolnie liczbę godzin/dni/tygodni/a nawet miesięcy, po których upływie odbiorca dostanie wiadomość,
- o godzinie - jeżeli wolisz wysłać do swoich nowych odbiorców wiadomości o konkretnej godzinie.
Dodatkowo możesz wyznaczyć czy wysyłać do odbiorców wiadomości w każdy dzień tygodnia, czy tylko w wybrane dni. Jeśli odznaczysz np. sobotę i niedzielę, a właśnie w ten dzień wypadałaby wysyłka autorespondera, zostanie on wysłany w pierwszym dozwolonym terminie. Jeśli chcesz możesz nawet ustawić, by Twoje autorespondery wysyłane były tylko w czwartki!
Ustaw jeszcze standardowe parametry takie jak nazwa autorespondera, temat wiadomości, adres i nazwę nadawcy. Następnie kliknij przycisk “Dalej”.
W kolejnym kroku musisz określić czy chcesz skorzystać z udostępnionych w systemie szablonów (wystarczy wybrać), zaimportować szablon z komputera lub z adresu strony internetowej, użyć wysłanej już kampanii albo stworzyć własną wiadomość w htmlu (w tym celu kliknij żółty przycisk “Nowa wiadomość” po lewej stronie, następnie wybierz CK Editor lub “Dodaj z komputera”/”Pobierz z internetu”.
Po zakończeniu edycji treści autorespondera kliknij “Dalej”, a zostaniesz przeniesiony do kolejnego kroku, jakim są “Testy”. Tu możesz sprawdzić czy wiadomość jest poprawnie skodowana, czy ma szansę na wpadnięcie do spamu, możesz zrobić testy wyświetleniowe albo wysłać do siebie email testowy.
“Dalej” przejdziesz do kroku “Zaawansowane”, gdzie możesz określić adres, na który będą mogli odpowiadać odbiorcy, oraz zmienić zaawansowane funkcje (wszystkie opcje analogicznie do zwykłych kampanii). Po kliknięciu “Dalej” przejdziesz do “Podsumowania”, gdzie będziesz mógł w końcu kliknąć “Uruchom autoresponder”.
Autoresponder uruchomiony, co dalej?
Po zaakceptowaniu autorespondera zostaniesz przeniesiony do strony pozwalającej zarządzać wszystkimi autoresponderami. W każdej chwili możesz je z tego poziomu włączać lub wyłączać, klikając w przycisk “Aktywność”.
W momencie zaakceptowania autorespondera, wysyłka jest aktywna, co oznaczone jest zielonym przyciskiem:
W każdej chwili wysyłka może być wstrzymana. W tym celu kliknij w przycisk “Aktywność”, a wtedy ten zmieni ikonę na czerwoną pauzę. Będzie to oznaczać, że autoresponder jest zatrzymany.
Po najechaniu na nazwę autorespondera znajdziesz jeszcze kilka przydatnych opcji oznaczonych ikonami po prawej stronie:
Analizując ikony od lewej strony:
- Ikona z “okiem” pozwala na podgląd wiadomości. Dzięki tej funkcji możesz się upewnić, czy wszystkie parametry wysyłki są ustawione poprawnie;
- Możesz również grupować swoje utworzone autorespondery i tworzyć dla nich foldery. Aby dodać autoresponder do konkretnego folderu, użyj ikony z teczką i kliknij w nazwę folderu, do którego chcesz przyporządkować daną wysyłkę;
- Następną opcją jest możliwość edycji lub duplikacji autorespondera. Możesz to zrobić, klikając w ikonę wskaźnika i wybierając jedną z funkcji;
- Klikając w opcję “Edytuj”, zostaniesz przeniesiony do kroków edycji, w których możesz zmieniać dowolne elementy;
- Jeżeli wybierzesz opcję “Duplikuj”, dany autoresponder zostanie skopiowany, dzięki czemu będziesz mógł go użyć do odrębnej wysyłki bez potrzeby tworzenia go od początku.
- Ostatnia funkcja z ikoną krzyżyka pozwala na usunięcie danego autorespondera. Oczywiście wysyłka zostanie wtedy wstrzymana i zostanie on dezaktywowany.
Tyle teorii - jeśli chcesz dowiedzieć się, jak wykorzystać w praktyce ten rodzaj autorespondera zapraszamy do testowania! :)