Jak segmentować bazę danych odbiorców?
Dzielenie list odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych. na segmentySegementAdresy email z danej listy odbiorców, wyselekcjonowane poprzez tworzenie reguł dla danej listy, np. odbiorcy, którzy otworzyli wiadomość., umożliwi Ci w kompleksowy sposób zarządzanie swoimi listami. Zaraz się przekonasz, że odbywa się to w bardzo prosty sposób :)
Zobacz także nasz obszerny poradnik na temat segmentacji bazy odbiorców.
Segmentować swoją bazę danych możesz na wiele sposobów
Wszystko zależy od tego jakie dane dotyczące swoich odbiorców wgrałeś do systemu. Jeśli jednym z pól dodatkowychPole dodatkoweMiejsce, w którym można zbierać dodatkowe informację o odbiorcy, np. jego imię, miasto, czy informacje o kliknięciu w link. jest miasto, z którego pochodzi odbiorcaOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości. , możesz przykładowo stworzyć segment osób mieszkających na Śląsku i tylko do nich wysłać konkretną kampanię.
Jak to zrobić?
Kliknij w zakładkę “Odbiorcy”, wybierz interesującą Cię listę, a następnie opcję “Segmentacja”.
Kolejnym krokiem jest dodanie nowego segmentu poprzez ikonkę “Dodaj segment”. Nazwij go tak, aby w przyszłości wiedzieć czego on dotyczy - w tym przypadku niech to będzie “Śląsk”. Reguła jaką musisz tu utworzyć będzie się opierała na polu dodatkowym “województwo”.
Po pojawieniu się kolejnego okienka, wybierz z listy rozwijanej regułę “równa się” i wpisz nazwę województwa - Śląskie.
Jeśli chcesz, aby reguła dotyczyła kilku miast, możesz skorzystać z opcji “Dodaj”.
Po kliknięciu w “Zapisz zmiany” segment będzie gotowy. Możesz przeliczyć ilość odbiorców jaka się w nim znalazła używając ikonki z dwiema zielonymi strzałkami.
Teraz możesz wysłać do tej sprecyzowanej grupy swoją kampanię. Wystarczy, że podczas jej tworzenia, w miejscu wyboru odbiorców zaznaczysz stworzony właśnie segment “Mieszkańcy Krakowa”.
Jak widzisz segmentacja baz danych we FreshMailu jest prosta :)
Zobacz także nasz obszerny poradnik na temat segmentacji bazy odbiorców.