Jak działa geotargetowanie?
System FreshMail oferuje geotargetowanieGeotargetowanieProfilowanie listy pod względem miejsca otwarcia wiadomości. na podstawie przypisania województwa do każdego odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości. w oparciu o numer IP z jakiego dokonał potwierdzenia zapisu do Twojego newslettera (oczywiście pod warunkiem, że wykonujesz zapis w modelu double opt-in, do czego gorąco zachęcamy).
Dzięki temu będziesz zawsze wiedział, gdzie Twoi odbiorcy otworzyli wiadomość, co pozwoli Ci tworzyć bardziej stargetowane, a co za tym idzie efektywniejsze kampanie.
Dobra rada
Pamiętaj jednak, że każdy, kto korzysta z mobilnego Internetu, będzie automatycznie przypisany do województwa mazowieckiego (Warszawa). Osoby, które korzystają z łączy ADSL'owych (Neostrada, Netia) mogą zostać przypisani do sąsiedniego województwa, a niekoniecznie do tego w którym się aktualnie znajdują. Jest to uzależnione od infrastruktury dostawcy internetu.
Jak to zrobić w praktyce?
Wybierając daną listę odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych. , klikasz na zakładkę “Segmentacja”.
Następnie tworzysz segment z daną regułą. O tym, jak tworzyć segmentySegementAdresy email z danej listy odbiorców, wyselekcjonowane poprzez tworzenie reguł dla danej listy, np. odbiorcy, którzy otworzyli wiadomość. możesz przeczytać w innym artykule.
Przy opcji “Utwórz regułę” wybierasz Geotargetowanie/zapisani do newslettera w województwie.
Wybierasz jakie województwo Cię interesuje, a następnie klikasz „Zapisz zmiany”.
Po przeliczeniu adresów (robisz to za pomocą guzika z dwoma zielonymi strzałkami) widzisz, ile osób sprawdziło ostatnio maila w danym województwie. Informacja ta, może znacząco wpłynąć na poprawę efektywności Twoich wysyłek.