Jak ustawić kampanię w aplikacji FreshAds?
Pierwsze kroki z aplikacją FreshAds
Jeżeli posiadasz już na swoim telefonie zainstalowaną i aktywowaną za pomocą kodu aplikację FreshAds, to następnym krokiem do uruchomienia reklam jest wypełnienie ankiety. Odpowiedz na kilka pytań na temat przygotowywanych kampanii, które pozwolą dostosować automatyzację do twojego fanpage’a.
Ankieta startowa we FreshAds
Pierwszą częścią ankiety jest potwierdzenie posiadania fanpage’a, strony WWWAdres internetowyAadres strony internetowej, na który zostanie przeniesiony użytkownik po jego kliknięciu lub wpisaniu w pasek adresu przeglądarki. Zwykle jest wyróżniony w tekście poprzez inny kolor i styl. Składa się zazwyczaj z protokołu (najczęściej http:// lub https:// dla zabezpieczonych stron), hosta/domeny (np. app.freshmail.pl) oraz z opcjonalnej ścieżki (np. /logowanie), np. http://app.freshmail/logowanie , pixela śledzącego Facebooka. Kolejna część pomoże określić, kim jest Twoja grupa docelowa.
Aplikacja poprosi Cię o podanie:
- państwa w jakim znajduje się Twoja grupa docelowa
- miasta w którym przebywają użytkownicy, do których zależy nam dotrzeć z kampanią;
- informacji, czy reklamy powinny wyświetlać się mężczyznom, czy do kobietom;
- wieku, w jakim powinny być te osoby.
Ostatnim elementem tej części ankiety, jest podanie słowa klucza, które pozwoli na aktywację reklamy (np. #promo). Użycie go w treści posta, spowoduje uruchomienie jego automatycznej promocji.
W kolejnym kroku musisz określić ile powinna trwać promocja postów (np. 3 dni) oraz wysokość budżetu (od 20 do 500 zł całościowo na jedną reklamę). Istnieją cztery typy postów, dla których musisz dobrać odpowiednią strategię:
- post z linkiem (optymalizacja pod kątem konwersji lub komentarzy/polubień),
- post wideo (optymalizacja pod względem odtworzeń filmu lub komentarzy/polubień),
- post ze zdjęciem lub tekstem (optymalizacja pod względem zasięgu lub komentarzy/polubień),
- post z funkcją wyślij w Messneger.
Po kliknięciu przycisku “Zapisz”, ustawienia zostaną zapisane i Twoje reklamy będą uruchamiać się samodzielnie po umieszczeniu w treści posta słowa klucza.
Wszystkie ustawienia można sprawdzić w zakładce ”Lista konfiguracji”. Uwaga! Jeżeli wypełnisz ponownie ankietę, wcześniejsze ustawienia zostaną skasowane, a nadpisane nowe.
Pamiętaj - pod aplikację FreshAds można podpiąć tylko jedno konto reklamowe i fanpage.
Ustawienie chatbota
Aplikacja daje również możliwość ustawienia chatbota, który uruchomi się po wpisaniu odpowiedniego komentarza pod postem na Facebooku. Należy w opublikowanym poście poprosić użytkowników o skomentowanie go z użyciem wskazanego słowa. Wówczas otrzymają oni automatyczną wiadomość na Messengerze od Twojego fanpage’a z prośbą o zostawienie danych kontaktowych. Więcej informacji znajdziesz w artykułe “Jak ustawić chatbota?”.