Czym są maile transakcyjne?

Maile transakcyjne są to automatyczne komunikaty wysyłane natychmiast po wykonaniu określonej akcji na stronie internetowej.

Często spotykanymi mailami transakcyjnymi są: potwierdzenie dokonania zakupu, realizacja płatności, wysyłka faktury, potwierdzenie założenia konta, reset hasła oraz powiadomienia np. z social mediów.

Wiadomości transakcyjne są oczekiwane przez odbiorców i powinny być dostarczane jak najszybciej.

Potwierdzenie dokonania transakcji

Klient kupując produkty lub usługi w Internecie, oczekuje potwierdzenia realizacji zakupu na swoim mailu. Dzięki temu ma pewność, że transakcja przebiegła prawidłowo. Opóźnienia w dostarczeniu tak kluczowego maila lub wpadnięcie do spamu, powoduje niepewność i obniżenie zaufania.

Zastanów się, czy Twoje potwierdzenie transakcji zawiera:

  • Odpowiednie obrandowanie. Użytkownik powinien wiedzieć, że wiadomość, którą odbiera, jest właśnie od Twojej firmy.
  • Informacje interesujące odbiorcę, jak np. planowane godziny dostarczenia paczki, link do śledzenia przesyłki lub najczęściej zadawane pytania.
  • Upewnij się, że Twoja wiadomość jest responsywna i będzie się dobrze wyświetlać na różnych ekranach.

Przypomnienie hasła

Przypomnienie hasła pozwala użytkownikom odzyskać obecne lub ustawić nowe, by móc korzystać ze sklepu czy systemu. Tego typu wiadomość jest niezbędna dla niemal każdej usługi, która wymaga rejestracji.

Tworząc mail transakcyjny z przypomnieniem hasła, zastanów się:

  • Czy jesteś pewien, że wysyłane maile z przypomnieniem hasła chronią Twoich odbiorców przed oszustami, chcących wymusić dane do systemu.
  • Czy korzystasz z odpowiedniego systemu do wysyłki tych powiadomień i czy są one dostarczane natychmiast.
  • Jak możesz zapewnić właściwą dostarczalność swoich maili transakcyjnych. Zwróć uwagę m.in.: na temat wiadomości, szablon maila i grafika, adres IP, a także domenę.

Potwierdzenie założenia konta

Twoja usługa wymaga rejestracji? Zatem wysyłasz do klientów wiadomości z potwierdzeniem założenia konta. Jest to niezwykle ważny moment na początku relacji na linii klient - marka. Dzięki temu budujesz pierwsze wrażenie w głowie odbiorcy.

Upewnij się, że ta wiadomość zawiera:

  • Potwierdzenie dla odbiorcy, że jego konto zostało utworzone.
  • Wyjaśnienie, jakie są kolejne kroki związane z utworzeniem konta.
  • Tworzy pierwsze, dobre wrażenia na Twoim kliencie. Zrób dla niego coś ekstra, czego się nie spodziewał.

Alerty i statusy

Niemal każdy system lub dokonywana transakcja podlega zmianom i aktualizacjom. Odbiorcy powinni otrzymywać o nich informacje, aby być na bieżąco z usługą lub produktem. Tego rodzaju powiadomienia mogą mieć szerokie zastosowanie w zależności od tego, co oferujesz.

Posłużą Ci one do budowania relacji z odbiorcą, stopniowego wprowadzania go do lepszego zrozumienia systemu czy też aktualizacji statusu zamówienia.

Zastanów się, czy możesz zastosować:

  • Alerty na podstawie akcji, których dokonuje użytkownik w aplikacji.
  • Wysyłkę treści, które pomagają w lepszym korzystaniu z systemu.
  • Powiadomienia o zbliżającym się zakończeniu ważności konta.
  • Status wysyłki zamówienia.

Zastosuj maile transakcyjne po API lub SMTP, aby prowadzić skuteczną komunikację z klientami

Twoi odbiorcy oczekują od Ciebie dwóch rzeczy: aby wiadomości transakcyjne trafiały do nich jak najszybciej oraz nie wpadały do spamu. Aby to zagwarantować potrzebujesz dostępu do nowoczesnej infrastruktury, tworzonej przez specjalistów, którzy wiedzą jak wysyłać maile.

Skorzystaj z usług FreshMaila i przekonaj się, jak skuteczna może być Twoja komunikacja z klientami.

Sprawdź