AptusShop
- Synchronizacja z systemem FreshMail – automatyczne monitorowanie zmian w listach użytkowników newslettera
- Integracja jest wykonywana przez opiekuna technicznego
- Wybór sposobu subskrypcji newslettera za pośrednictwem strony: pop-up (wyskakujące okno), rejestracja przez formularz (podczas zamawiania lub przy rejestracji), w stopce lub z boku witryny
Jeśli Twój sklep działa na oprogramowaniu AptusShop, nie musisz dokonywać integracji samodzielnie. Wystarczy, że podasz konsultantowi AptusShop niezbędne dane. W celu integracji aplikacji FreshMail ze sklepem internetowym AptusShop należy podać Klucz Api listy, Klucz Api oraz Klucz API secret znajdujące się w Parametrach Listy odbiorców wykorzystywanej w sklepie (w panelu FreshMail).
Aby Lista odbiorców była w pełni kompatybilna ze znajdującymi się w sklepie grupami tematycznymi, należy utworzyć pole dodatkowe o nazwie "Grupy tematyczne". W celu podziału Listy odbiorców na poszczególne grupy tematyczne należy stworzyć reguły w "Segmentacji" – każdy segment będzie odpowiadać poszczególnej grupie tematycznej w sklepie. Reguła musi się odnosić do pola "Grupy tematyczne" i zawierać "Tag dla FreshMail" który można znaleźć w panelu administracyjnym sklepu na liście Grup tematycznych.
Przykładowa reguła podziału na segmenty:
Utworzenie innych pól dodatkowych spowoduje dodanie takich samych pól do formularza rejestracji do newslettera w sklepie jako pól typu checkbox (zaznaczenie).
Klienci mają następujące możliwości rejestracji:
- pop-up
- newsletter pojawiający się na stronie (w stopce lub z boku)
- rejestracja przez formularz rejestracji lub zakupu-rejestracji
Po wyrażeniu chęci zapisania się do newslettera z pop-up'u lub stopki – klient może wybrać, do jakiego DOKŁADNIE newslettera (grupy) chce się zapisać (wyjątek rejestracja/zakupy, gdzie zapisuje się do domyślnego).
Reszta wymiany danych między AptusShop a FreshMail odbywa się automatycznie i nie wymaga ingerencji ze strony administratora.