Jak sprawdzić liczbę wysłanych maili i plan rozliczeniowy?

Jeśli pierwsze wysyłki maili transakcyjnychMaile transakcyjneMaile transakcyjne, to informacje wysyłane do klienta po wykonaniu przez niego określonej czynności, np. mail zwrotny po dokonaniu zakupu. masz już za sobą, nadszedł czas na sprawdzenie raportów. Aby to zrobić, wejdź w zakładkę Maile transakcyjne > Podsumowanie. W nowym oknie znajdziesz następujące dane:

  • informację o aktualnym planie rozliczeniowym, 
  • informację o liczbie wysłanych maili w danym okresie, 
  • wykres z wysłanych maili i ich statusy z ostatnich 30 dni. Możesz zawęzić ten okres do siedmiu lub jednego dnia.

Maile transakcyjne- podsumowanie

Na wykresie zobaczysz także cztery statusy wysłanych już wiadomości:

  • Zlecone do wysyłki - co oznacza każdy mail zlecony do wysyłki przez serwery FreshMaila (zarówno po APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych. jak i SMTPSMTPSMTP (Simple Mail Transfer Protocol) to protokół komunikacyjny opisujący sposób przekazywania poczty elektronicznej w Internecie. Pozwala na bezpieczne wysyłanie wiadomości przez serwer poczty wychodzącej, a dzięki dodatkowemu uwierzytelnieniu masz pewność, że nikt nie podszywa się pod Ciebie w trakcie wysyłania wiadomości.  ). W praktyce oznacza, że odebraliśmy od Ciebie żądanie wysłania maila.
  • Dostarczone - wiadomość jest dostarczona do serwera odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  .
  • Odbite - wiadomość została odbita.
  • Odrzucone - status ten oznacza, że wiadomość została odrzucona przez mechanizmy systemu FreshMail i nie podjęto próby wysyłki takiego maila.