Zarządzanie odbiorcami

Aby ułatwić Ci zarządzanie odbiorcami, FreshMail oferuje kilka funkcjonalności, które pozwolą utrzymać większą higienęHigienaProces aktualizowania bazy danych przez usuwanie niepoprawnych adresów email odbiorców. list odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.  . Baza na której pracujesz to jedyny „generator” kosztów w przypadku korzystania z systemu, dlatego warto zadbać o to aby nie znajdowały się na niej adresy niepotrzebne.

Dzięki omówionym niżej dodatkom możesz zaoszczędzić  trochę czasu, pieniędzy i nerwów.

Gdzie znaleźć listy?

Aby znaleźć opcje, o których mowa, klikasz na zakładkę “OdbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  .

Poza przyciskiem „dodaj listę” możesz tam znaleźć dwie dodatkowe funkcje:

  • wyszukiwarkę odbiorców, przeszuka ona adres na wszystkich listach, które wgrałeś do systemu,
  • funkcjonalność pozwalającą zablokować odbiorcę.

Zablokuj niechcianych odbiorców

Dzięki blokadzieBlokadaOdrzucenie wiadomości przez serwer dostawcy poczty elektronicznej. Wielu dostawców poczty blokuje pocztę na podstawie adresów IP lub domeny nadawcy jeżeli na ich adresy są wysyłane wiadomości, które stanowią SPAM, zawierają wirusy czy są niezgodne z ich polityką antyspamową.  , Twoje wiadomości nie będą docierać na dany adres lub domenę. Spowoduje to  zmniejszenie  prawdopodobieństwa pomyłki w przypadku, gdy ktoś nie ma ochoty otrzymywać od Ciebie wiadomości.

Przeszukaj bazę

Wyszukiwarka może okazać się przydatna kiedy będziesz chciał zobaczyć jakie statusy odbiorca posiada na różnych listach lub przywrócić na listy osobę, która wypisała się przez przypadek i prosi o ponowne dodanie.

Po wyszukaniu odbiorcy, możesz zaznaczyć checkboxy, które znajdują się przy adresie i usunąć go lub nadać mu dowolny status.

Zaimportuj listę odbiorców

Ostatnia z opisywanych funkcjonalności dotyczy importu listy odbiorców. Załóżmy, że posiadasz już kilka baz na koncie i chcesz dograć nową. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że adresy, które dodajesz, znajdują się już na pozostałych listach. Część z nich może być wypisana, część może posiadać status odbijający. Jeśli zaimportujesz listę w tradycyjny sposób, wszystkim odbiorcom zostanie przypisany status „aktywny” i istnieje duża szansa, że kolejną kampanię otrzyma ktoś, kto już kiedyś się wypisał lub wygenerujesz sobie koszty śląc wiadomości na adresy, które od zawsze odbijały.

Aby tego uniknąć wystarczy, że ustawisz opcję uwzględnienia statusu adresu, który już się w bazie znajduje. Przy opcji “Zmień status” wybierasz “tak”. Pojawi się lista statusów. Zaznaczając checkbox przy którymś z nich sprawisz, że FreshMail porówna wgrywaną listę z tymi, które już są na koncie i jeśli jakiś adres się powtarza i posiada zaznaczony przez Ciebie status (na przykład „wypisany”) w nowo wgrywanej liście również zostanie w ten sposób oznaczony. W ten bardzo prosty sposób unikniesz niechcianych pomyłek i możliwych nieprzyjemności.

Zobacz także: Inne metody importowania odbiorców.