Jak interpretować gwiazdki jakości na listach odbiorców?

Obserwując listy odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.  , z pewnością zauważyłeś gwiazdki, które znajdują się przy każdej liście. Ich ilość sugeruje, jak często odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   znajdujący się na liście otwierają wiadomości od Ciebie.

Monitorowanie lojalność odbiorców daje nam szybki wgląd w ich zaangażowanie, a także pozwala jeszcze precyzyjniej dobierać marketingowe komunikaty w oparciu o wierność naszych Klientów. Dane są oczywiście aktualizowane po każdej wysłanej kampanii.

Jak czytać gwiazdki?

Każda gwiazdka odpowiada innym statystykom Twojej listy.

gwiazdka– lista negatywna – ilość odbićOdbiciaŁączna liczba wiadomości email, które prawdopodobnie nie dotarły do odbiorców, gdyż system wysyłający odnotował informację o ich odrzuceniu przez serwer odbiorczy. Na ilość zwrotów składa się suma zwrotów twardych i zwrotów miękkich. plus wypisów przekracza 10%
gwiazdkagwiazdka– lista neutralna – każda nowa lista nie spełniająca innych kryteriów
gwiazdkagwiazdkagwiazdka– lista zawiera do 20% adresów które otworzyły chociaż jedną wiadomość w ciągu ostatnich 90 dni
gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka– lista zawiera od 20% do 50% adresów które otworzyły chociaż jednego maila w ciągu ostatnich 90 dni
gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka– lista zawiera powyżej 50% adresów które otworzyły chociaż jednego maila w ciągu ostatnich 90 dni LUB 20% adresów które kliknęły cokolwiek w ciągu ostatnich 90 dni

Analogiczne oznaczenia wprowadziliśmy przy samych odbiorcach, dzięki czemu możesz sprawdzić swoje relacje nawet na poziomie pojedynczego adresu email.

gwiazdka – odbiorca wypisał się (potem mógł się dopisać) lub odbił miękko w ciągu ostatnich 30 dni
gwiazdkagwiazdka – odbiorca nie miał żadnej interakcji w ciągu ostatnich 30 dni (również nowo dopisane osoby do listy)
gwiazdkagwiazdkagwiazdka– odbiorca otworzył lub kliknął jakąś kampanię w ciągu ostatnich 90 dni
gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka – odbiorca otworzył lub kliknął jakąś kampanię w ciągu ostatnich 90 dni (lojalność na poziomie 30-50%)
gwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdkagwiazdka– odbiorca otworzył lub kliknął jakąś kampanię w ciągu ostatnich 90 dni (lojalność na poziomie co najmniej 50%)

Gwiazdki jakości FreshMail

Jak wykorzystać te informacje?

Informacje odnośnie lojalności naszych list odbiorców i pojedynczych adresów powinny nam posłużyć przede wszystkim do określenia wartości odbiorców - zarówno z poziomu całej listy, jak i pojedynczego adresu. Teraz na pierwszy rzut oka możesz sprawdzić, które listy i adresy chętniej otwierają wiadomości od Ciebie. Informacje te mogą pomóc Ci dokonać analizy RFM, czyli oceny lojalności Twoich klientów.

Analiza poszczególnych odbiorców

Gwiazdki jakości mogą posłużyć Ci również do analizy poszczególnych odbiorców. Jeśli prowadzisz bazę firm, FreshMail może posłużyć Ci jako system do zarządzania realacjami z klientami. Możesz monitorować aktywność poszczególnego adresu, sprawdzić, jakie kampanie zostały do niego wysłaneWysłaneŁączna liczba wszystkich wiadomości wysłanych na pojedyncze adresy email w ramach danej kampanii. Ilość ta nie uwzględnia ponownego dosyłania maili, które nie mogły zostać wcześniej dostarczone., które otworzył, a nawet w przybliżeniu, w jakim mieście obecnie się znajduje.

Jak zwiększyć lojalność?

O praktycznych metodach na zwiększenie lojalności odbiorców możesz przeczytać na naszym blogu. Czeka na Ciebie również poradnik odnośnie całościowych działań optymalizacyjnych.