Geotargetowanie

System FreshMail oferuje geotargetowanieGeotargetowanieProfilowanie listy pod względem miejsca otwarcia wiadomości.   na podstawie przypisania województwa do każdego odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.    w oparciu o numer IP z jakiego dokonał potwierdzenia zapisu do Twojego newslettera (oczywiście pod warunkiem, że wykonujesz zapis w modelu double opt-in, do czego gorąco zachęcamy).

Dzięki temu będziesz zawsze wiedział, gdzie Twoi odbiorcy otworzyli wiadomość, co pozwoli Ci tworzyć bardziej stargetowane, a co za tym idzie efektywniejsze kampanie.

Dobra rada

Pamiętaj jednak, że każdy, kto korzysta z mobilnego Internetu, będzie automatycznie przypisany do województwa mazowieckiego (Warszawa). Osoby, które korzystają z łączy ADSL'owych (Neostrada, Netia) mogą zostać przypisani do sąsiedniego województwa, a niekoniecznie do tego w którym się aktualnie znajdują. Jest to uzależnione od infrastruktury dostawcy internetu.

Jak to zrobić w praktyce?

Wybierając daną listę odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.  , klikasz na zakładkę “Segmentacja”.

segmentacja

Następnie tworzysz segment z daną regułą. O tym, jak tworzyć segmentySegementAdresy email z danej listy odbiorców, wyselekcjonowane poprzez tworzenie reguł dla danej listy, np. odbiorcy, którzy otworzyli wiadomość. możesz przeczytać w innym artykule.

Przy opcji “Utwórz regułę” wybierasz Geotargetowanie/zapisani do newslettera w województwie.

geosegment

Wybierasz jakie województwo Cię interesuje, a następnie klikasz „Zapisz zmiany”.

Po przeliczeniu adresów (robisz to za pomocą guzika z dwoma zielonymi strzałkami) widzisz, ile osób sprawdziło ostatnio maila w danym województwie. Informacja ta, może znacząco wpłynąć na poprawę efektywności Twoich wysyłek.