Jak umieścić kod śledzący w wiadomości mailowej

Czy wiesz, że możesz kierować kampanie remarketingowe do osób, które np. otworzyły Twoje maile? Takie możliwości daje Ci umieszczenie kodu remarketingowego w Twojej kampanii. Dzięki temu rozszerzysz możliwości swoich działań email marketingowych.

Co to jest kod śledzący

Jest to kod Google Adwords, który umieszcza się na stronie internetowej w celu śledzenia ruchu i aktywności poszczególnych użytkowników. Kod ten umożliwia zebranie listy remarketingowej, aby móc wykorzystać ją do ustawiania mocno stargetowanych reklam.

Jak umieścić Kod śledzący w wiadomości mailowej

Aby móc umieścić kod śledzący w Twojej kampanii, musisz najpierw posiadać konto Google Adwords.

Jeśli je posiadasz, zaloguj się do swojego konta i z menu po lewej stronie wybierz Zasoby wspólne, a następnie kliknij w OdbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  .

Następnie wybierz Lista remarketingowa, a potem Użytkownicy witryny.

W tym miejscu pojawi Ci się kilka pól wypełnienia. Wpisz nazwę listy. Nazwa ta będzie widoczna tylko dla Ciebie i służy lepszemu poruszaniu się wśród różnych list remarketingowych.

W miejscu oznaczonym Kogo dodać do listy, z rozwijanego menu wybierz Użytkownicy z określonym tagiem, następnie czerwony przycisk +NOWY TAGTagZnacznik stosowany do klasyfikowania fragmentów tekstu. Pozwala na grupowanie odnośników (linków), umożliwia tworzenie grup na podstawie m.in. kliknięć linków oznaczonych za pomocą tagów..

W tym miejscu możesz ustalić, jak długi powinien być okres członkostwa. Domyślnie Google Adwords ustawia 30 dni, jednak możesz przedłużyć ten czas aż do 540 dni.

Po ustawieniu wszystkich parametrów kliknij Zapisz.

Teraz możesz pobrać kod i dodać go do swojej kampanii. Z kodu, który Ci się wygenerował, wybierz fragment zaznaczony zieloną ramką. Jest to potrzebny fragment kodu (we FreshMailu oznaczony jako Adres URL), który następnie wkleisz w Edycji Ustawień Zaawansowanych we FreshMailu (jak to zrobić, znajdziesz poniżej).

W tym miejscu przejdź do kreatora kampanii w systemie FreshMail. W piątym kroku tworzenia kampanii kliknij w Włączyć opcje zaawansowane, a potem Piksel śledzący.

Klikając Edytuj otworzy Ci się pop-up Edycji ustawień zaawansowanych piksela śledzącego, w którym w polu Adres URL wklejasz skopiowany tag. Pamiętaj, aby przed treścią kodu zamienić przedrostek "src=" na "https:".

Kliknij Zapisz i gotowe. :)

Uwaga, jeśli pop-up z Edycją ustawień zaawansowanych piksela śledzącego Ci się nie ładuje, sprawdź, czy nie masz włączonego AdBlocka. Jeśli tak, wyłączenie go powinno naprawić problem.

Jaką skuteczność ma piksel śledzący w kampanii mailowej?

Kod śledzący AdWords umożliwia Ci uruchomienie kampanii remarketingowej dla Twoich subskrybentów przy odpowiedniej konfiguracji. Jednak nie we wszystkich przypadkach może on zadziałać. Uzależnione jest to od tego, czy odbiorca posiada konto Google.

Żeby wyciągnąć korzyści z ustawienia kodu śledzącego w Twojej kampanii, warto stosować go w przypadku dużych baz.

Support Google wyjaśnia:

“W kwestiach list mailingowych mogą występować rozbieżności, ponieważ brani są pod uwagę tylko zweryfikowani użytkownicy. Użytkownicy zatem będą musieli posiadać konto Google powiązane ze swoim adresem mailowym (niekoniecznie musi być on na domenie @gmail.com, ale musi posiadać konto Google), po którym tego użytkownika jesteśmy w stanie sprawdzić.

W przypadku dopasowywania na podstawie adresu e-mail klienta, Google zachowuje te adresy do kont Google i odpowiadające im identyfikatory numeryczne. Gdy prześlesz listę adresów mailowych, porównamy zaszyfrowane ciągi znaków z Twojej listy z zaszyfrowanymi ciągami znaków lub adresami e-mail na kontach Google. Jeśli do siebie pasują, dodamy powiązane z nimi konta Google do Twoich odbiorców w funkcji kierowania na listę klientów. Ten proces może potrwać do 24 godzin.”