Rejestrowanie wypisów w aplikacjach zintegrowanych z FreshMailem

Co zrobić w sytuacji, gdy potrzebujesz, aby rezygnacja z Twojego mailingu była odnotowana zarówno na Twoim koncie FreshMail, jak i zintegrowanym z nim systemem CRMCRMSystem zarządzania relacjami z klientami.? A może chciałbyś mieć takie dane w innej aplikacji? Skorzystaj zatem z opcji przekierowania wypisów.

Gdzie ustawić przekierowania?

Przekierowanie można włączyć w opcjach wybranej listy odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.  , w zakładce Komunikaty i APIApplication Program Interface (API)Interfejs programowania aplikacji – sposób w który mogą się komunikować dwa programy w celu wymiany danych. W systemach do email marketingu umożliwia ono m.in. dodawanie adresów z zewnętrznych aplikacji czy wysyłanie wiadomości transakcyjnych.. W części “Strony z komunikatami dla odbiorców” wypisane są czynności odbiorców, po których może się wyświetlić specjalna strona, utworzona przez Ciebie na potrzeby konkretnej akcji wykonanej przez odbiorców. Jeśli chcesz, aby wyświetlała się ona po wypisaniu się z listy odbiorców, należy wpisać jej adres przy akcji “Kliknięcie w link rezygnacji”.

przekierowania

Co wpisać, aby dobrze działało?

Prawidłowe działanie przekierowania warunkuje wprowadzenie poprawnego adresu strony. Musi on zawierać w sobie tagTagZnacznik stosowany do klasyfikowania fragmentów tekstu. Pozwala na grupowanie odnośników (linków), umożliwia tworzenie grup na podstawie m.in. kliknięć linków oznaczonych za pomocą tagów. personalizacjiPersonalizacjaMetoda targetowania, dzięki której odbiorca wiadomości może mieć wrażenie, że jest kierowana tylko do niego. Obejmuje ona dodawanie nazwy odbiorcy w temacie lub treści maila lub innych danych z pól dodatkowych., pozwalający Ci odnotować po swojej stronie wszystkie adresy, których użytkownicy kliknęli w link rezygnacji. Możesz wstawić wybrany tag pola dodatkowegoPole dodatkoweMiejsce, w którym można zbierać dodatkowe informację o odbiorcy, np. jego imię, miasto, czy informacje o kliknięciu w link., występujący w Twojej liście odbiorców, np. $$email$$, $$id$$, itp.

Jak to wygląda w praktyce?

Dla przykładu posłużymy się wybranym tagiem - $$email$$. Tag ten dołożymy w naszym przypadku na końcu adresu strony, którą stworzyliśmy na potrzeby rezygnacji odbiorców z mailingu. Adres może więc mieć taką postać:

  • http://mojastrona.pl/wypisany/$$email$$

Dzięki temu w miejsce znacznika zostanie podstawiony adres email odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.   z wgranej do systemu listy i po kliknięciu odbiorca ten zostanie przekierowany na wskazaną stronę. Przykładowo dla adresu email info@freshmail.pl będzie miał on formę: http://mojastrona.pl/wypisany/info@freshmail.pl

Gdzie znaleźć wypisane adresy?

Na podstawie kliknięć w link rezygnacji do strony z przekierowania, adresaci Twoich mailingów będą wypisywani z listy odbiorców na koncie we FreshMailu, a Ty otrzymasz dodatkowo informację o tym w swoim systemie CRM lub innej aplikacji, w której odnotowujesz rezygnacje.
Na FreshMailowym koncie wypisane adresy znajdziesz w raporcie z wysyłanej kampanii w zakładce “Działania odbiorców” oraz bezpośrednio w danej liście odbiorców.

Pamiętaj, że link rezygnacji musi zostać umieszczony w każdym mailingu. Mimo że możesz przez to utracić część odbiorców, dzięki wypisom zyskasz jednak cenne informacje. Jeśli na przykład zauważysz wyjątkowo dużą liczbę rezygnacji, być może treść Twojej wiadomości nie spodobała się odbiorcom i powinieneś ją dopracować. Dowiedz się jak możesz zmniejszyć ilość rezygnacji z newslettera lub mailingu.