Rodzaje kont we FreshMailu

Darmowe konto

Jeżeli jesteś naszym nowym użytkownikiem i założyłeś konto zauważyłeś pewnie, że otrzymało ono status “Darmowe”. Konto daje możliwość pełnego poznania możliwości FreshMaila, lecz posiada pewne ograniczenia.

W przypadku darmowego planu ilość wszystkich adresów (także już raz usuniętych) wgranych na wszystkie listy w danym miesiącu nie może przekroczyć 500. Do takiej bazy możesz wysłać maksymalnie 2 000 maili miesięcznie (np. 4 kampanie do 500 odbiorców). 

Jeśli zaimportujesz do systemu więcej adresów, nie będziesz mógł zrealizować kolejnej wysyłki, dopóki nie opłacisz abonamentu wynikającego z sumy odbiorców na Twoim koncie. Oczywiście nadal możesz przeglądać statystyki kampanii czy edytować inne ustawienia.

Jeżeli zaimportujesz 500 odbiorców i wyślesz do nich kampanię, po czym zaimportujesz nowe (lub będące poprzednio na liście) adresy i przekroczysz limit, juz w tym momencie musisz wykupić plan, aby zwiększyć limit liczby adresów i odblokować konto.

Jeśli w danym okresie rozliczeniowym przed przekroczeniem limitu odbiorców nie wysłałeś jeszcze żadnej kampanii, usuń po prostu nadwyżkę adresów, a odblokowana zostanie możliwość wysyłki kampanii. Pamiętaj jednak, że konto jest w dalszym ciągu zablokowane, musisz wykupić plan płatny, aby mieć dostęp do wszystkich funkcjonalności konta.  konto zostanie odblokowane.

W przypadku darmowego konta, ograniczona jest też ilość programów pocztowych, w których możesz wykonać inbox testy - jest ich tylko 12.

Zmniejszona jest też liczba testowych kampanii, będziesz mógł wykonać 20 testów na 15 minut (w każdym z testów wykorzystując tylko jeden adres email).

Dodatkowo bezpłatne konto:

  • daje możliwość utworzenia tylko jednego autorespondera,
  • nie daje możliwości samodzielnej zmiany treści maila powitalnego,
  • nie daje możliwości udostępniania szablonów innym użytkownikom FreshMaila.

Wysyłając kampanię z darmowego konta do każdej wiadomości zostanie dołączone logo FreshMaila na końcu wiadomości.

Jak się już przekonasz, że FreshMail jest rewelacyjnym narzędziem, które ułatwia Ci pracę, możesz przejść na płatną wersję. Aby tego dokonać, wystarczy wybrać jeden z poniższych planów a droga, którą wybierzesz, zależy tylko i wyłącznie od Ciebie i Twoich potrzeb.

Bez limitu

Opcja “Bez limitu” opiera się na płatności uzależnionej od wielkości bazy odbiorców na Twoim koncie FreshMail. To plan, z którego warto skorzystać jeżeli Twoja lista odbiorcówLista odbiorcówBaza danych zawierająca adresy email odbiorców, którzy wyrazili zgodę na przesyłanie przez dysponującego listą wiadomości komercyjnych.   rośnie w szybkim tempie i zamierzasz realizować dużo wysyłek miesięcznie bez żadnych ograniczeń.

Wybierasz plan na 1, 6 lub 12 miesięcy. Koszt subskrypcji uzależniony jest od liczby adresów email, które przechowujesz we FreshMailu. Opłata jest naliczana w zależności od wszystkich adresów email (także takich, które już raz usunąłeś i ponownie importujesz) w danym okresie rozliczeniowym.

Możesz rozliczać się na dwa sposoby:

  • Rozliczenie na podstawie umowy

W takim wypadku realizujesz kampanie kiedy chcesz, do ilu chcesz odbiorców, a na koniec miesiąca dostajesz od nas fakturę VAT. Jest to najwygodniejszy sposób współpracy.

  • Rozliczenie Prepaid

Płacąc nam z góry kwotę uzależnioną od wielkości swojej listy, możesz wysyłać w danym okresie rozliczeniowym dowolną liczbę kampanii. Pamiętaj jednak, że jeśli Twoja lista nagle się powiększy i przekroczy wykupiony plan, zostaniesz obciążony opłatą dodatkową za przekroczenie limitu adresów email. Opłata dodatkowa stanowi różnicę pomiędzy wartością miesięcznej opłaty za liczbę adresów email, którą osiągnąłeś w okresie rozliczeniowym, a wartością miesięcznej opłaty, jaką uiściłeś wcześniej zgodnie z wybranym przez siebie planem.

W przypadku, gdy płacisz kartą kredytową automatycznie naliczymy wyrównanie. Jeśli korzystasz z innych form płatności, zostaniesz pozbawiony możliwości wysyłki do czasu wykupienia dostępu do kolejnego progu i uregulowania zobowiązań wynikających z przekroczenia limitu odbiorców.

Jeśli Twój plan się skończy, automatycznie pobierzemy za kolejny okres rozliczeniowy opłatę taką samą, jak za poprzednio wybrany plan, chyba że zmienisz plan samodzielnie na swoim koncie (opłata rekurencyjna, jeśli korzystasz z karty kredytowej).

Jeżeli wybrałeś inny rodzaj płatności i sam nie uiścisz w tym terminie kolejnej opłaty, naliczymy wyrównanie za ten czas, przez który nie korzystałeś z FreshMaila w momencie, kiedy zdecydujesz się opłacić kolejny okres subskrypcji. Nie dopuść do naliczenia opłat za nieaktywny okres i podepnij kartę kredytową. Jeśli wielkość Twojej bazy odbiorców często się zmienia i nie jesteś w stanie przewidzieć jej wielkości w dłuższym okresie czasu, możesz przejść na plan “Płać za wysłaneWysłaneŁączna liczba wszystkich wiadomości wysłanych na pojedyncze adresy email w ramach danej kampanii. Ilość ta nie uwzględnia ponownego dosyłania maili, które nie mogły zostać wcześniej dostarczone.”. Masz również możliwość zawieszenia konta maksymalnie na 6 miesięcy, jeśli wiesz, że w tym czasie nie będziesz realizować wysyłek. Aby zawiesić konto, skontaktuj się z nami. Dowiedz się więcej o sposobach rozliczeń w planie “Bez limitu”

UWAGA: Usuwanie i wgrywanie bazy na nowo może spowodować dodatkowe opłaty i/lub zablokowanie konta. Zobacz jak zoptymalizować swoją listę odbiorców.

Czy mogę kasować i dogrywać nowe adresy w trakcie jednego okresu rozliczeniowego w modelu “Bez limitu”?

Możesz dowolnie dogrywać i usuwać adresy odbiorców pod warunkiem, że nie przekroczysz limitu adresów, wynikających z wybranego planu.

Jeśli posiadasz np. plan “Bez limitu do 2 500 odbiorców” i zaimportujesz 2 500 odbiorców wiadomości, po czym skasujesz wszystkich i dodasz 1 500 nowych (lub już wcześniej usuniętych) odbiorców, to suma wszystkich odbiorców w danym okresie rozliczeniowym wyniesie 4 000 i Twoje konto zostanie zablokowane.

Jeśli przed przekroczeniem limitu odbiorców (tak jak w powyższym przypadku) nie wysłałeś jeszcze żadnej kampanii, usuń po prostu nadwyżkę adresów, a konto zostanie odblokowane.

Jeśli wysłałeś jakąkolwiek kampanię, musisz wykupić wyższy plan, aby zwiększyć ilość adresów i odblokować konto.

Więcej informacji o sposobach rozliczania w modelu “Bez limitu” znajdziesz w naszym poradniku.

Ile maili mogę wysłać w modelu “Bez limitu”?  

W tym planie rozliczasz się w oparciu o wielkość Twojej bazy odbiorców, nie ilość wysyłek.

Jeśli przykładowo masz na swoim koncie maksymalnie 2 500 odbiorców i wykupisz plan “Bez limitu do 2 500 odbiorców” to możesz słać do nich nielimitowaną ilość wiadomości w danym okresie rozliczeniowym. Jeśli zwiększy się ilość odbiorców na Twoich listach, będziesz musiał zmienić plan na wyższy.

Dodatkowo w przypadku, gdy posiadasz bazę odbiorców większą niż 100 000 adresów, maksymalna ilość wiadomości, którą możesz wysłać do odbiorców to 15-krotność sumarycznej liczby adresów. Jeśli przekroczysz tę liczbę, opłata dodatkowa wynosi:

  • 1,20 zł netto za 1 000 wysłanych wiadomości (CPMCPMKoszt ponoszony za tysiąc wyświetleń reklamy, obliczany na podstawie liczby odsłon witryny internetowej.)
  • 12 zł netto za hosting za każdy rozpoczęty 1 000 odbiorców powyżej limitu 100 000 odbiorców w bazie

Płać za wysłane

Jeżeli Twoja lista odbiorców zmienia się często w czasie lub nie jesteś w stanie przewidzieć ile zamierzasz realizować wysyłek miesięcznie, powinieneś skorzystać z planu “Płać za wysłane”. Wykup kredyty, za które możesz realizować kampanie. Im większa ilość kredytów, tym mniej kosztuje jedna wiadomość.

  • Możesz rozliczać się w modelu Prepaid

Za pośrednictwem płatności elektronicznych lub karty kredytowej doładowujesz konto kredytami. Kredyty są ważne aż do ich wyczerpania przez nielimitowany okres czasu.

Jak długo ważne są kredyty w planie "Płać za wysłane"?

Nowo zakupione kredyty ważne są przez dwa lata. Można je wykorzystywać w tym czasie dowolnie, w zależności od potrzeb. Pamiętaj jednak, że Twoje konto zostanie zablokowane, jeśli nie zalogujesz się do niego w ciągu 12 miesięcy.

Jak liczona jest wielkość bazy?

Oprócz częstotliwości wysyłek ważną kwestią decydującą o rodzaju konta, jest wielkość bazy, którą posiadasz. W zależności od tego jak wieloma adresami w bazie dysponujesz, takie ceny zostaną Ci zaproponowane.

Sumując swoją bazę musisz jednak wiedzieć, że liczyć należy wszystkie adresy email, co oznacza, że:

1. Usunięcie danych odbiorców z listy wcale nie spowoduje, że będziesz mógł w ramach swojego abonamentu dodać kolejnych. Te miejsca „zwolnią się” dopiero po upływie 30 dniowego okresu rozliczeniowego.

2. Jeżeli poza systemem FreshMail, ręcznie usuniesz odbiorców i ponownie zaimportujesz taką „oczyszczoną” listę, wszystkie adresy zostaną ponownie zliczone.

Ta sama zasada dotyczy użytkowania darmowego konta oraz planu "Bez limitu". Zobacz na prostym przykładzie jak liczmy adresy w systemie FreshMail:

Plan darmowy

1. Posiadasz plan Darmowy do 500 odbiorców.

2. Importujesz 500 odbiorców wiadomości, a następnie wysyłasz do nich kampanię.

3. Załóżmy, że następnie kasujesz wszystkich odbiorców i dodajesz na ich miejsce 200 całkiem nowych lub tych samych, których usunąłeś wcześniej z listy. 

4. Suma wszystkich Twoich odbiorców w danym okresie rozliczeniowym wyniesie 700 i Twoje konto zostanie zablokowane.

Zobacz co zrobić, żeby szybko i sprawnie zarządzać swoją listą jednocześnie nie musząc ręcznie usuwać odbiorców.

Plan Bez limitu

1. Posiadasz plan Bez Limitu do 2500 odbiorców.

2. Importujesz 2500 odbiorców wiadomości, a następnie wysyłasz do nich kampanię.

3. Załóżmy, że następnie kasujesz wszystkich odbiorców i dodajesz na ich miejsce 1500 całkiem nowych lub tych samych, których usunąłeś wcześniej z listy. 

4. Suma wszystkich Twoich odbiorców w danym okresie rozliczeniowym wyniesie 4000 i Twoje konto zostanie zablokowane.

Zobacz co zrobić, żeby szybko i sprawnie zarządzać swoją listą jednocześnie nie musząc ręcznie usuwać odbiorców.

Co zrobić jeśli możliwość realizacji wysyłek została zablokowana?

Jeżeli zaimportujesz daną liczbę odbiorców i wyślesz do nich kampanię, po czym zaimportujesz nowe lub będące poprzednio na liście adresy i przekroczysz limit, wówczas wykup jeszcze raz ten sam lub wyższy plan, aby zwiększyć liczbę adresów i odblokować konto.

Jeśli przed przekroczeniem limitu odbiorców (tak jak w powyższym przypadku) nie wysłałeś jeszcze żadnej kampanii, usuń po prostu nadwyżkę adresów, a konto zostanie odblokowane.

W momencie wykupienia nowego planu Twój licznik odbiorców zostanie zresetowany, a wszystkie adresy na nowo przeliczone. Niewykorzystane dni z bieżącego okresu rozliczeniowego zostaną przeniesione na koniec nowo wykupionego.

Czy SMS wchodzą w pakiet danych odbiorców i podlegają limitom wynikającym z planu, jaki wybrałem?

Tak, jeżeli zamierzasz realizować kampanie SMS do tych numerów i nie masz do nich przypisanych adresów email.

 Przykład:

Masz bazę 1 000 odbiorców, do każdego z nich przypisany jest adres email, numer telefonu, imię, nazwisko, etc. W takiej sytuacji nie zostanie naliczona dodatkowa opłata za hosting numerów telefonów. Możesz realizować wysyłki SMS na te numery. Koszt jednej wysłanej wiadomości SMS wyniesie 0,16 zł (16 groszy netto za 1 SMS)

Jeśli jednak masz bazę 1 000 odbiorców, do których nie są  przypisane adresy email, natomiast są przypisane inne dane - w tym numer telefonu (a także imię, nazwisko, etc.) - zapłacisz za utrzymanie bazy numerów na koncie FreshMail według aktualnie wybranego przez Ciebie planu “Bez limitu”. Dodatkowo, za każdy wysłany SMS zapłacisz 0,16 zł (16 groszy netto za 1 SMS).
Pamiętaj, że z tej opcji możesz skorzystać wyłącznie w ramach planu “Bez limitu” 

Pytania?

Jeżeli nie jesteś zdecydowany, która opcja będzie dla Ciebie najbardziej odpowiednia skontaktuj się z nami.