Dzięki wtyczce:
- przeniesiesz klientów swojego sklepu do bazy we FreshMailu podczas składaniu zamówienia lub po realizacji zamówienia,
- zapiszesz imię klienta w bazie i spersonalizujesz newslettery,
- otrzymasz możliwość automatycznego zapisywania użytkowników w bazie po zaznaczeniu przez nich zgody na otrzymywanie newslettera.
Wtyczka służy do integracji systemu FreshMail ze sklepem internetowym zbudowanym na platformie WooCommerce. Dzięki temu w łatwy i zautomatyzowany sposób możesz gromadzić adresy mailowe Twoich klientów we FreshMailu i ruszyć z email marketingową kampanią w celu zwiększenia efektywności swoich działań e-commerce.
Poniższy film prezentuje możliwości platformy do wysyłki mailingów i newsletterów FreshMail
Skąd pobrać wtyczkę?
Wtyczkę kupisz i pobierzesz na stronie WP Desk.
W tym miejscu należą się podziękowania jej twórcom - zespołowi WP Desk.
Szczegóły ustawień
Otwierasz pobrany plik i postępujesz według instrukcji. Po zainstalowaniu wtyczki już w panelu WooCommerce wchodzisz w Ustawienia -> Integracja -> FreshMail. Otwiera się okno poniżej.
1. Klucz API oraz API secret
Obie dane znajdziesz w panelu FreshMail - zakładka USTAWIENIA - WTYCZKI I API - API (dowiedź się więcej).
2. Klucz listy
Znajdziesz, wchodząc na daną listę odbiorców, a następnie - z menu po lewej stronie - wybierasz KOMUNIKATY I API.
3. Pole dodatkowe - imię
Przy zapisie do newslettera oprócz adresu mailowego możesz zbierać również imiona. Oczywiście pole jest opcjonalne. Jeśli zdecydowałeś się dodać pole, to wtyczka jednocześnie będzie zapisywać w bazie odbiorców imię klienta. We FreshMailu tag dla pola wygląda następująco: $$imie$$. Do ustawień wtyczki wpisz natomiast nazwę bez znaków dolara, czyli ‘imie’ bez polskich znaków. Dzięki temu możesz w późniejszej korespondencji zwracać się do klientów po imieniu oraz wykorzystując informację o płci (FreshMail automatycznie zidentyfikuje płeć), lepiej dopasowywać ofertę.
Więcej o działaniu pól dodatkowych możesz przeczytać w naszej bazie wiedzy.
4. Zapisuj do listy
Okno daje Ci możliwość wybrania, czy użytkownik ma być zapisywany do listy od razu po złożeniu zamówienia czy dopiero po realizacji zamówienia (zmiana statusu zamówienia na zakończone).
- Przy pierwszej opcji klient zostanie zapisany do listy zarówno gdy złoży zamówienie, kupi produkt, jak i w przypadku gdy porzuci transakcję zakupową.
- Druga opcja pozwala na zapis do listy tylko takiej osoby, która faktycznie nabyła produkt - monetaryzuje bazę.
5. Zgoda użytkownika
Wybierz czy użytkownik ma być zapisywany do listy automatycznie (nie zalecamy tego rozwiązania, szanuj swoich klientów i zapisuj ich do listy tylko po ich zgodzie) lub po zaznaczeniu zgody na zapisanie się do newslettera - a więc dajemy mu możliwość zaznaczenia pola zgody lub nie.
Jeśli wybierzesz opcję z zaznaczeniem zgody, do strony z podsumowaniem zamówienia zostanie dodane pole potwierdzające chęć zapisania się do newslettera (obok przycisku potwierdzającego zamówienie).
Wkrótce na stronie FreshMaila w zakładce poradniki pojawi się kompleksowy poradnik dla e-commerce. A czemu właśnie email marketing w ecommerce? Zapraszamy na nasz blog.