Cennik Zasady zakupów (ważny od 13.04.2022)

We FreshMailu oferujemy trzy podstawowe usługi:

Dodatkowo, przy wyborze usługi “Email marketing” oferujemy Ci zakup Planów Wsparcia.

Z Programu możesz korzystać w ten sposób, że wykupisz tylko jedną z powyższych usług, wszystkie trzy, albo niektóre z nich.

Możesz wykupić samodzielnie wysyłki sms lub maile transakcyjne, jednak najczęściej nasi klienci korzystają z tych dwóch opcji w połączeniu z usługą e-mail marketingową.

Usługę e-mail marketingu możesz wybrać w dwóch opcjach:

  • abonamentowej (czyli “Email marketing") lub
  • płatności tylko za wysłane maile (wykupujesz kredyty e-mail na zasadzie punktów pre-paid).

Jeśli zdecydujesz się na abonament, masz możliwość wyboru różnych planów, a w planach tych udostępniamy Ci również inne funkcjonalności (np. tworzenie landing page’y, organizacja webinarów.

Wybierając opcję abonamentową (czyli “Email marketing”) musisz dokupić jeden z 4 Planów Wsparcia. Plan Wsparcia to usługa obejmująca poziom wsparcia naszych specjalistów w zakresie Twojego korzystania z Programu. Wykupienie planu wsparcia nie jest możliwe przy wyborze opcji “Płać za wysłane” lub jeżeli kupujesz tylko Wysyłki SMS lub Maile Transakcyjne.

Webinary na potrzeby Cennika nazywamy Usługą Dodatkową. Jest ona zawarta  w niektórych planach w Email Marketing.  Możesz je także dokupić posiadając plan Płać za wysłane. Jeśli kupujesz tylko Wysyłki SMS lub Maile Transakcyjne, nie możesz dokupić samych Usług Dodatkowych inaczej, niż wykupując usługę e-mail marketingową.

Nasze usługi możesz ze sobą niemal dowolnie łączyć. Zobacz możliwości korzystania z Freshmail:

4 główne możliwości kupienia FreshMaila:

Email Marketing (musisz do niego dokupić Plan Wsparcia oraz możesz do niego dokupić Wysyłki SMS i Maile Transakcyjne)Płać za wysłane(możesz dodatkowo dokupić Webinary, Wysyłki SMS i Maile Transakcyjne)Wysyłki SMS(możesz dodatkowo dokupić E-mail marketing, Maile Transakcyjne)Maile Transakcyjne po API i SMTP(możesz dodatkowo dokupić E-mail marketing, Wysyłki SMS)

W “Email Marketing” możesz wybierać spośród 4 planów:

LiteStandardGrowthProEnterprise

Dokładny opis każdego z planów oraz ceny poszczególnych naszych usług znajdziesz w Cenniku tutaj.

Do Usługi “Email Marketing” musisz wybrać jeden spośród 4 planów wsparcia:

BasicEcoFirst ClassPrivate

Dokładny opis i ceny każdego z planów znajdziesz w Cenniku tutaj.

Maile Transakcyjne po Api i SMTP  możesz kupić w 4 dostępnych planach: 

Pakiet testowyPlusProEnterprise

Dokładny opis planów dotyczących Maili Transakcyjnych znajdziesz tutaj.

Poniżej znajdziesz też dodatkowe postanowienia, które dotyczą zakupu poszczególnych usług i stanowią uzupełnienie naszego Regulaminu.

Lubimy porządek, dlatego wprowadziliśmy kilka definicji:

Usługa - jest to jedna z trzech głównych usług, którą możesz wybrać kupując dostęp do Programu Freshmail. Nasze główne Usługi to: Email marketing (dostępna w dwóch planach rozliczeniowych), Wysyłki SMS oraz Maile Transakcyjne. Te trzy Usługi możesz ze sobą łączyć na zasadach opisanych w niniejszym dokumencie.

Usługi Dodatkowe - są to Webinary; masz je dostępne w niektórych pakietach w abonamencie Email marketing, a także możesz je wykupić dodatkowo, jeśli korzystasz z Usługi Płać za wysłane.

Plan Wsparcia - jest to poziom wsparcia naszych specjalistów, który wybierasz w zależności od swoich potrzeb, kupując Usługę Email marketing. W ramach wsparcia masz do wyboru 4 plany: Basic, Eco, First Class, Private. Zakres i ceny pakietów znajdziesz tutaj.

Email marketing - to nasza główna usługa, służąca do wysyłki kampanii mailingowych. Możesz z niej korzystać w formie abonamentu pod nazwą “Email marketing” (w nim masz możliwość wyboru różnych  pakietów) lub w formie “Płać za wysłane”.

Email Marketing - pozwala Ci na nieograniczoną liczbę wysyłek maili w miesiącu, a opłata abonamentowa uzależniona jest od (i) wielkości Twojej bazy oraz (ii) pakietu funkcjonalności Programu i Usług Dodatkowych, które udostępniamy Ci w Programie, a także od (iii) długości okresu, na który wykupujesz abonament z góry. W ramach abonamentu masz do wyboru 5 planów zawierające różny zakres usług: Lite, Standard, Growth, Pro i Enterprise. Zakres i ceny planówpakietów znajdziesz tutaj.

Płać za wysłane - w ramach tej Usługi  wykupujesz na zasadzie “pre-paid” kredyty, które przekładają się wprost na liczbę wiadomości (jeden kredyt to jeden wysłany mail). Zakupione kredyty są ważne 12 miesięcy od momentu zakupu. W każdej chwili możesz “wydatkować” swoje kredyty na rzeczywistą wysyłkę wybranej przez Ciebie ilości maili.  Wybierz tę Usługę, jeżeli interesuje Cię wyłącznie wysyłka kampanii mailowych .

Wysyłki SMS - wybierz tę Usługę, jeśli interesuje Cię tylko wysyłka kampanii SMS. Płacisz za liczbę wiadomości, które możesz wysłać w każdej chwili przez 12 miesięcy od zakupu - jeden kredyt to jeden wysłany SMS.
Maile Transakcyjne - pozwalają Ci na wysyłanie skutecznych powiadomień z Twojej strony www, potwierdzeń transakcji, faktur i innych alertów; aby wykupić tę Usługę musisz podpisać z nami specjalną umowę. Usługa Maile Transakcyjne nie jest przeznaczona do wykonywania przez Ciebie e-mail marketingu.  W razie wątpliwości, co jest mailem transakcyjnym, a co już wysyłką marketingową (e-mail marketingiem) - przeczytaj nasz przewodnik tutaj.

Usługi Dodatkowe - są to Webinary; masz je dostępne w niektórych pakietach w abonamencie Email marketing PLUS, a także możesz je wykupić dodatkowo, jeśli korzystasz z Usługi Płać za wysłane.

Webinary - jest to usługa dodatkowa w Programie, dzięki której możesz organizować konferencje online do określonej liczby uczestników. Jeśli nie masz dostępu do Webinarów w ramach wykupionego przez Ciebie abonamentu Email marketing PLUS, to możesz przetestować Webinar przez 14 dni za darmo, tworząc konferencje maksymalnie dla 5 uczestników.

Plan - gdy po zalogowaniu się do Programu, dokonujesz wyboru co do tego, za jakie funkcjonalności chcesz zapłacić, całość wybranej przez Ciebie konfiguracji nazywamy planem. Na Twój plan składają się wybory: z których Usług chcesz korzystać i na jak długo (1 czy 12 miesięcy z góry).

Okres rozliczeniowy - to dla nas 30 dni. Jeśli dostęp do którejś Usługi lub Usługi Dodatkowej wykupujesz na miesiąc lub 12kilka miesięcy z góry, to będziemy się rozliczać w okresach 30-dniowych. Okresy rozliczeniowe za różne wykupione przez Ciebie funkcjonalności Programu nie muszą się pokrywać.

Opłata za utrzymanie Konta - dodatkowa opłata, którą pobieramy za okres, w którym Twoje konto było nieopłacone, ale utrzymywaliśmy w tym czasie powierzone nam przez Ciebie dane na naszych serwerach (tj. dane o aktywności Odbiorców, stworzone przez Ciebie kampanie, raporty czy listy odbiorcze). Wysokość kwoty dodatkowej uzależniona jest od czasu, w jakim spóźniłeś się z opłaceniem kolejnego planu. Informację o wysokości opłaty za utrzymanie konta otrzymujesz zawsze przy zakupie nowego planu – w zamówieniu. Więcej na ten temat przeczytasz w naszym FAQ

Płatności rekurencyjne - sposób dokonywania płatności za korzystanie przez Ciebie z Programu w ten sposób, że system FreshMail automatycznie pobiera należności z podpiętej do Programu karty kredytowej. Oczywiście wcześniej musisz wyrazić zgodę na taki system płatności. Kwota pobrań jest uzależniona od ilości adresów, które przechowujesz na swoim koncie i wynika wprost z Cennika.

Podstawy - czyli kiedy Twoje Konto jest aktywne

  1.  Konto jest aktywne tak długo, do kiedy posiadasz wykupioną choć jedną Usługę (podstawową).

    Zasady korzystania z Usług głównych
  2. Jeśli wykupiłeś już Email Marketing (w którymkolwiek planie), to:

    (i) Możesz w każdym momencie przedłużyć ważność bieżącego Planu oraz tego samego Planu Wsparcia w ramach abonamentu W takiej sytuacji ważność Planu wydłuży się zgodnie z wybranym okresem - o dodatkowy 1 lub 12 miesięcy.

    (ii) Jeżeli wykupiłeś Plan na okres 12 miesięcy i chcesz wykupić inny przed jego zakończeniem, możesz to zrobić tylko na okres 12 miesięcy.

    (iii) Możesz przejść na wyższy plan  i inny plan wsparcia od nowego Okresu Rozliczeniowego. Aby to zrobić, musisz skontaktować się z naszym Doradcą na adres doradca@freshmail.pl.

    (iv) Możesz wykupić ten sam plan subskrypcyjny i niższy plan wsparcia od nowego Okresu Rozliczeniowego. Aby to zrobić, musisz skontaktować się z naszym Doradcą na adres doradca@freshmail.pl.

    (v) Możesz przejść na niższy plan od nowego Okresu Rozliczeniowego, jeżeli będziesz spełniał wszystkie warunki danego planu (np. odpowiednia liczba odbiorców na koncie). Aby to zrobić, musisz skontaktować się z naszym Doradcą na adres doradca@freshmail.pl. Pamiętaj, że przejście na niższy plan może oznaczać utratę niektórych danych i produktów, które były dostępne na wyższym planie. 

    (vi) Możesz w dowolnej chwili przejść na plan “Płać za wysłane”, ale nie otrzymujesz zwrotu żadnych kwot pieniężnych za niewykorzystaną część dotychczasowego Twojego Planu.

    (vii) Jeżeli liczba odbiorców na Twoim Koncie przekracza 50 000, wiąże się to z koniecznością podpisania z nami stosownej umowy, zwanej planem Enterprise.
  3. Jeśli wykupiłeś Usługę Płać za wysłane, to:

    (i) Kredyty ważne są 12 miesięcy, po tym czasie są kasowane.

    (ii) W każdej chwili możesz dokupić dodatkowy pakiet kredytów.

    (iii) W każdej chwili możesz zmienić sposób rozliczania się na “Email Marketing”. W tym momencie zaczniemy dla Ciebie nowy Okres Rozliczeniowy.

    (iv) W każdym miesiącu musisz mieć na swoim Koncie przynajmniej tyle kredytów, które pozwolą Ci wysłać co najmniej jedną kampanię w miesiącu do całej bazy Odbiorców, zgromadzonych na Twoim Koncie;
  4. Jeśli wykupiłeś Usługę Wysyłki SMS:

    (i)  Każdy wykupiony przez Ciebie kredyt SMS ważny jest 12 miesięcy, po tym czasie jest kasowany.

    (ii) W każdej chwili możesz dokupić dodatkowy pakiet kredytów.

    (iii) W każdej chwili możesz dokupić Usługę Email marketingu w opcji “Email Marketing” lub “Płać za wysłane”

    Usługi Dodatkowe
  5. Usługi Dodatkowe możesz wykupić posiadając aktywny plan “Płać za wysłane”. Jeśli wykupiłeś Usługę “Email Marketing”, to stanowią one już część niektórych planów.
  6. Webinary możesz wykupić na 1 Okres Rozliczeniowy - wybierasz pakiet do 100, 200 lub 300 uczestników. W każdym momencie możesz przedłużyć swój dostęp do Webinarów po prostu wykupując kolejny Okres Rozliczeniowy. W przypadku usług dodatkowych w ramach “Email Marketing”, pakiet określony jest w wybranym planie.
  7. W każdym momencie możesz zmienić posiadany pakiet Webinarów na większy lub mniejszy. Nowy pakiet zostanie od uruchomiony od razu (zaczyna się też wtedy nowy Okres Rozliczeniowy dla Webinarów). Pamiętaj , że w takiej sytuacji niewykorzystana przez Ciebie część poprzedniego pakietu nie przekłada się na rabat i zostaje utracona.
  8. Przechowujemy raporty z Twoich Webinarów i w każdej chwili możesz do nich wrócić natomiast pamiętaj, że ze względu na ponoszone przez nasz koszty są one kasowane po trzech miesiącach od daty przeprowadzenia Webinaru.
  9. Usługi Dodatkowe nie przedłużają ważności Twojego Konta, dlatego jeśli pakiet kredytów, które wykupiłeś w ramach planu Płać za wysłane, się skończył, to nie będziesz miał możliwości przeprowadzenia Webinaru, a odbiorcy nie będą się mogli na niego zapisać.

    Płatności
  10.  Wysyłka Kampanii na zasadach zgodnych z wybranym planem E-mail marketingu i/lub korzystanie z pozostałych funkcjonalności Programu będzie możliwa:

    (i) po zaksięgowaniu przez nas wpłaty za pośrednictwem internetowych usług płatniczych (np. tzw. wirtualnych portmonetek) albo pobraniu płatności z podpiętej do Konta karty płatniczej, lub

    (ii) po zawarciu umowy na piśmie (punkt 13.iii niniejszego dokumentu),

    (iii) a także podaniu kilku dodatkowych danych, np. Twojego nazwiska i adresu korespondencyjnego, zgodnie z zapisami Polityki Prywatności.
  11. Po wygaśnięciu wybranego przez Ciebie Planu, będziesz mógł logować się na swoje Konto jeszcze przez 30 dni, jednakże wysyłka kolejnych Kampanii (lub publikowanie Landing Page lub organizacja Webinarów) będzie możliwa dopiero po zaksięgowaniu kolejnych odpowiednich wpłat, dokonanych za pośrednictwem internetowych usług płatniczych lub karty płatniczej albo po uregulowaniu przez Ciebie za pośrednictwem przelewu bankowego wystawionych przez nas faktur VAT. Wraz z otrzymaniem przez nas płatności Program automatycznie uzupełni stan Twojego konta. Pamiętaj, że możesz również wykupić plan na okres dłuższy niż 30 (trzydzieści) dni.
  12. Formy akceptowanych przez FreshMail płatności znajdziesz w Ogólnych Warunkach Umów dostępnych tutaj oraz w niniejszym Cenniku w sekcji “Najczęściej zadawane pytania”. Pamiętaj jednak, że FreshMail nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość działania wybranego przez Ciebie systemu internetowej płatności, albowiem usługi te realizowane są przez podmioty niezależne od FreshMail, na sposób działania których FreshMail nie ma żadnego wpływu.
  13. Pamiętaj, że wybór formy płatności ma znaczenie:

    (i) przy wyborze płatności w systemie płatności internetowej, transfer środków pieniężnych na rzecz FreshMail następuje zgodnie z regulacjami podmiotu obsługującego wybraną przez Ciebie płatność; zapoznaj się z udostępnionymi przez te podmioty regulacjami, gdyż czas realizacji płatności może różnić się u dostawców tych usług;

    (ii) przy wyborze płatności polegającej na podpięciu karty płatniczej, będziemy regularnie, w określonym terminie pobierać z niej środki pieniężne na rzecz FreshMail do momentu zawieszenia Konta lub zakończenia współpracy. Transfer środków pieniężnych na rzecz FreshMail następuje zgodnie z regulacjami podmiotu obsługującego tę formę płatności – zapoznaj się z nimi;

    (iii) przy wyborze płatności na podstawie wystawianych przez nas faktur VAT prześlemy Ci umowę w wersji pisemnej, którą powinieneś podpisać oraz przesłać ją nam w oryginale w dwóch (2) egzemplarzach. Oba egzemplarze umowy zostaną przez nas podpisane, a na adres korespondencyjny podany przy rejestracji odeślemy Ci jeden egzemplarz.

    (iv) Płatności dokonywane za pośrednictwem systemu płatności internetowych (w tym tzw. wirtualnych portmonetek) następują przy użyciu stron internetowych podmiotów obsługujących te płatności, do których zamieściliśmy odesłania na Twoim koncie w zakładce „Płatności”. Według najlepszej wiedzy FreshMail, podmioty te, gwarantują zachowanie bezpieczeństwa dokonywanych przez Ciebie transakcji. Jeżeli masz jednak jakiekolwiek pytania lub wątpliwości dotyczące działania tych usług płatności, zapoznaj się z polityką prywatności dostępną na ich stronie internetowej. Pamiętaj, że informacje podawane przez Ciebie podczas transakcji nie są przez nas zapisywane, ani przechowywane. Historię swoich płatności możesz śledzić w zakładce „Płatności > Historia płatności”.
  14. Płacone przez Ciebie wynagrodzenie powiększone będzie o podatek od towarów i usług (VAT) zgodnie ze stawkami przewidzianymi w Cenniku. Po dokonaniu płatności wystawimy Ci fakturę VAT w formie elektronicznej oraz prześlemy ją na wskazany w procesie rejestracji adres e-mail.
  15. Wszystkie rozliczenia będą dokonywane przez nas elektronicznie, dlatego wyrażasz zgodę na wystawianie i przekazywanie przez nas faktury VAT w postaci elektronicznej. Możesz jednak w każdej chwili cofnąć swoją zgodę informując nas o tym za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej z adresu podanego w procesie rejestracji lub na piśmie.

    Płatności szczególne - za utrzymanie lub przywrócenie Konta
  16. Po wygaśnięciu Planu, powinieneś od razu uregulować płatność za kolejny Okres Rozliczeniowy. W przypadku wykupienia planu w terminie późniejszym, niż dzień wygaśnięcia Konta, zostaniesz obciążony Opłatą za utrzymanie Konta, czyli kwotą z tytułu przechowywania na naszych serwerach danych w okresie, w którym Konto było nieaktywne. Więcej informacji na ten temat znajdziesz tutaj
  17. Zgodnie z punktem 71 Regulaminu, w określonych sytuacjach możemy skasować Twoje Konto. Przez 60 dni od daty skasowania konta będziesz mógł jeszcze poprosić nas o przywrócenie Konta. Opłata za takie przywrócenie wynosi 500 zł netto.

    Postanowienia dodatkowe
  18. W uzasadnionych przypadkach możesz zawiesić swoje Konto maksymalnie na okres 6 miesięcy, przy czym wymaga to kontaktu z Biurem Obsługi Klienta. Konto może zostać zawieszone, pod warunkiem, że nie zalegasz z żadnymi płatnościami, w tym Opłatą za utrzymanie Konta.
  19. Jeśli zawarłeś z FreshMail umowę pisemną, wówczas w kwestii płatności nadrzędne znaczenie do zapisów w Regulaminie mają zapisy z cennika załączonego do Twojej umowy.