Email marketing coraz ważniejszy w mediaplanach

Direct Marketing Association opublikowało raport „Integrated Marketing Media Mix” analizujący rolę mediów elektronicznych w tegorocznych kampaniach reklamowych. Warto zwrócić uwagę na wyniki raportu odnoszące się do e-mail marketingu. Okazuje się, że z pełnego wachlarza mediów elektronicznych email marketing jest najchętniej używaną formą komunikacji z klientami – korzystało z niego ponad 79% kampanii analizowanych w raporcie. Widać też wyraźny trend wzrostowy – ponad 75% osób biorących udział w badaniu korzysta z email marketingu częściej niż 3 lata temu (dla porównania 61% korzysta częściej z wideo online, a 63% z promocji w wyszukiwarkach). Co więcej, aż 81% badanych spodziewa się dalszego wzrostu znaczenia tego medium w kolejnych latach.

Dobre praktyki e-mail marketingu

IAB (Interactive Advertising Bureau) USA opublikowało raport dotyczący podnoszenia standardów i „najlepszych praktyk” stosowanych w e-mail marketingu. W raporcie „Email Data Management Best Practices” główny nacisk położono na ochronę konsumentów, co wiąże się z poprawą skuteczności i jakości e-mail marketingu. Raport stworzono na podstawie badań przeprowadzonych przy rozwiązywaniu kluczowych problemów obecnych w codziennej działalności usługodawców. Zwrócono uwagę na praktyki związane z ochroną prywatności, zgodą na otrzymywanie wiadomości, sposobem ich dostarczenia i bezpieczeństwem zgromadzonych danych.

Wysyłaj perfekcyjne newslettery

Darmowy e-book od FreshMail

"21 parametrów do sprawdzenia zanim wyślesz kampanię"

Świeże możliwości FreshMaila

W celu ułatwienia zarządzania listami subskrypcyjnymi wprowadziliśmy nowe opcje, które na pewno przydadzą się zarówno obecnym jak i nowym użytkownikom naszego systemu. Nowa funkcjonalność pozwala na bardziej zaawansowane zarządzanie bazami danych adresowych umożliwiając synchronizację poszczególnych list. Ułatwi to znacznie eksport i łączenie baz adresowych i pozwoli użytkownikom skupić się na tym, co najważniejsze – obmyślaniu i wysyłaniu skutecznych kampanii.

Mapa kliknięć w linki

FreshMail w odpowiedzi na zapytania Klientów wprowadził nową funkcjonalność ułatwiającą badania efektywności kreacji e-mailingów oraz klikalności w linki.Obecnie w raportach FreshMaila dostępne jest zestawienie popularności poszczególnych linków, w którym możecie znaleźć wykres oraz zestawienie tabelkowe kliknięć w poszczególne adresy. Właśnie dodaliśmy kolejną funkcjonalność, która poszczególne linki zaznaczy na Waszej kreacji. Dzięki temu w łatwy sposób będziecie mogli ocenić, które informacje cieszyły się największym zainteresowaniem oraz spowodowały najwięcej kliknięć.

Słaba kondycja polskich newsletterów

Serwis infomail.pl opracował bardzo ciekawy raport dotyczący jakości newletterów w Polsce. Autorzy badania przeanalizowali e-mailingi 1000 losowo wybranych firm, posiadających na swoich stronach okienko do subskrypcji newslettera.

Nowe funkcjonalności w raportowaniu

Do FreshMaila dodaliśmy dwie nowe funkcjonalności w raportach z przeprowadzonych kampanii. Po pierwsze dodaliśmy możliwość porównania najważniejszych wskaźników raportów z poszczególnych wysyłek. Po drugie wprowadziliśmy zestawienie popularności poszczególnych domen pocztowych wśród odbiorców.

Jak korzystasz z poczty elektronicznej?

Pytanie to zadała ostatnio amerykańskim internautom Beta Research Corporation w badaniu realizowanym na zlecenie AOL, dotyczącym zwyczajów korzystania z poczty elektronicznej. Niemal 1/4 ankietowanych w czerwcu tego roku przyznała, że sprawdza pocztę zaraz po przebudzeniu. 1/3 z nich stwierdziła, że robi to w ciągu dnia. Pozostali respondenci sprawdzają pocztę o różnych porach, często również w nocy.

Email wciąż najpopularniejszą aktywnością online

Według najnowszego raportu Pew Internet And American Life Project, 60 proc. amerykańskich internautów korzysta codziennie z emaila, co czyni go najpopularniejszą aktywnością online.

Kolejne nowe funkcjonalności w zarządzaniu subskrybentami

Do FreshMaila dodaliśmy nową funkcjonalność w zarządzaniu subskrybentami, znacznie ułatwiającą zarządzanie bazami, do których często dodajemy nowe adresy.

Poczta o2.pl blokuje obrazki a FreshMail ujawnia plany

Portal o2.pl wprowadza dodatkowe funkcje w swojej usłudze pocztowej. Dla użytkowników poczty udostępniono cztery nowe funkcje, wśród nich blokowanie obrazków. Funkcja blokowania polega na automatycznym zatrzymywaniu wyświetlanie grafik pochodzących z serwerów trzecich. W praktyce oznacza to, że obrazki wyświetlane będą w wiadomościach od nadawców, których adres znajduje się w książce adresowej właściciela konta pocztowego. Również wysyłki mailingowe pochodzących od reklamodawców o2 będą miały odblokowaną grafikę.

Nowe funkcjonalności w zarządzaniu subskrybentami

FreshMail wprowadził dwie nowe funkcjonalności dotyczące zarządzania subskrybentami. Po pierwsze dodaliśmy możliwość zarządzania wypisami oraz możliwość określenia częstotliwości otrzymywania wiadomości przez odbiorców.

Nowe możliwości modułu Google Analytics

Zgodnie z obietnicami rozbudowaliśmy moduł współpracy FreshMaila z systemem Google Analytics.Obecnie dodaliśmy funkcjonalność dla zaawansowanych użytkowników. Dzięki niej będziesz mógł z łatwością oznaczyć, które z linków w Twojej wysyłce mają być śledzone przez system Google Analytics.Ponad to umożliwiliśmy Ci także samodzielne określenie sposobu w jaki ma być opisywany Twój link dla systemu statystyk.

Jaka jest optymalna szerokość emaila

E-mail marketing - optymalna szerokość mailaWśród wielu czynników decydujących o skuteczności kampanii e-mail marketingowej jednym z najważniejszych jest właściwy wygląd i kompozycja tego, co otrzymuje odbiorca. Jednym z parametrów wyglądu jest szerokość e-maila i właśnie optymalnej szerokości dotyczyć będzie ten wpis.

Jak pokonać blokadę wyświetlania obrazków w programach pocztowych

Większość programów pocztowych oraz webmaili domyślnie blokuje wyświetlanie grafiki.

Raport – zastosowanie CSS w e-mail marketingu

Pierwsze na polskim rynku wszechstronne badanie pocztowych aplikacji desktopowych i webowych pod kątem prawidłowego wyświetlania newsletterów przeprowadził zespół Freshmail. Webdeveloperzy kodując e-maile HTML z użyciem technologii CSS bardzo często napotykają na problemy. Brak dobrego wsparcia dla CSS przez aplikacje pocztowe sprawia, że przygotowanie poprawnie wyświetlającego się e-maila HTML czasami graniczy z cudem.

Google Analytics i FreshMail

FreshMail jako pierwszy system do e-mail marketingu w Polsce postanowił wykorzystać potencjał narzędzi pakietu Google Analitycs do mierzenia efektywności wysyłanych kampanii. Właśnie udostępniliśmy wszystkim użytkownikom systemu FreshMail moduł Google Analytics w wersji beta. Dzięki niemu linki zawarte w mailingach będą śledzone przez system i uwzględniane w jego raportach.

Jak wysłać załączniki?

System FreshMail nie pozwala na bezpośrednie przesłanie załączników wraz z mailami, ale umożliwia zrobienie tego dużo lepiej i bardziej efektywnie.Wybraliśmy takie rozwiązanie przede wszystkim dlatego, że maile z załącznikami są narażone na blokowanie przez programy antywirusowe i antyspamowe. Aby tego uniknąć, a jednocześnie móc przesyłać załączniki, wprowadziliśmy rozwiązanie polegające na przesyłaniu plików na serwer, z którego następnie pobierają je Twoi odbiorcy.

E-mail marketing najbardziej popularny

E-mail marketing - Raport strategiczny IAB Polska Internet 2007„E -mail marketing jest najpowszechniej wykorzystywaną formą marketingu interaktywnego w polskich firmach”, czytamy w opublikowanym niedawno raporcie strategicznym IAB Polska „Internet 2007”. Aż 80 proc. polskich marketerów wykorzystuje różne formy e-mail marketingu w swoich działaniach promocyjnych. Prawie połowa z nich wysyła newslettery. E-mailing jest również najbardziej rozpoznawalnym formatem reklamowym wśród internautów. Popularność ta przekłada się na wzrost świadomości odbiorców dotyczącej wykorzystania poczty elektronicznej w komunikacji marketingowej zarówno po stronie firm, jak i agencji interaktywnych czy wydawców internetowych.

Nowe funkcjonalności systemu FreshMail

Do systemu FreshMail dodaliśmy cztery nowe użyteczności: możliwość załączania obrazków w treści maila; realizacja wysyłek okresowych; videopomoc; API (ang. Application Programming Interface).