Morizon.pl
wpis utworzony
wpis edytowany
Marketing w branży nieruchomości – jakie narzędzia wybrać?
Powrót do listy wpisówWydawać się może, że odpowiednia lokalizacja i atrakcyjna cena mieszkania czy domu to szybka droga do sukcesu w branży nieruchomości, czyli do sprzedaży bądź wynajmu. To jednak za mało, by oferta wyróżniła się na tle innych. W większości przypadków za powodzenie projektu odpowiada marketing. Pozostaniesz w cieniu konkurencji, jeśli nie zaistniejesz w sieci i nie skorzystasz z narzędzi, jakie dostępne są na rynku. Które z nich warto wybrać do skutecznej komunikacji?
Zanim wybierzesz narzędzia, stwórz strategię
Biura, pośrednicy nieruchomości oraz portale z ogłoszeniami mają złożone cele, takie jak budowanie wizerunku i świadomości marki, zwiększanie zainteresowania ofertami oraz sprzedaż. Ich realizacja jest w dużej mierze uzależniona od strategii marketingowej, która powinna być nie tylko starannie zaplanowana i dostosowana do grupy docelowej, ale i systematycznie wdrażana i analizowana.
Opracowując strategię, konieczne jest:
- określenie celu i potrzeb potencjalnych klientów;
- analiza rynku i konkurencji;
- sprecyzowanie walorów inwestycji;
- uwzględnienie słabych i mocnych stron oferty, które będą punktem wyjścia w budowaniu kampanii promującej.
Dopiero kolejnym etapem jest selekcja kanałów dotarcia oraz niezbędnych do tego środków.
W świecie digital marketingu nie wystarczą tradycyjne bannery. Nawet fanpage na Facebooku to za mało. Żeby odnieść sukces, wyciągnij arsenał narzędzi marketingowych.
Kompleksowość jako element przyciągający uwagę
Strona internetowa i serwisy z ogłoszeniami dla biur nieruchomości są nieodłącznymi elementami prowadzonej kampanii. Nie chodzi tylko o to, by „istnieć”, ale też odpowiednio promować ofertę, korzystać z możliwości jej wyróżnienia oraz dbać o formę przekazu, która będzie atrakcyjna zarówno w zakresie treści, jak i materiałów wizualnych, tj. zdjęć oraz wideo. Dobra fotografia powinna przyciągać uwagę, opis zachęcać, a film angażować. Wszystko to składa się na pozytywne nastawienie do oferty już na początkowym etapie.
Zadbaj o atrakcyjność nieruchomości
Rynek nieruchomości wymaga, by prezentowane oferty był atrakcyjne wizualnie. Zanim wystawisz ofertę na sprzedaż, zrobisz zdjęcia, zaprosisz klientów, koniecznie zwiększ atrakcyjność inwestycji, korzystając z technik home stagingu. Polega to na profesjonalnym przygotowaniu nieruchomości niewielkim nakładem środków, czego rezultatem ma być szybka transakcja z zyskiem.
Facebook i Instagram jako wsparcie sprzedaży
Media społecznościowe to obecnie jedna z najbardziej skutecznych form reklamy. Każdego dnia z Facebooka czy Instagrama korzystają zarówno młodsi, jak i starsi, co daje możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców, a tym samym – potencjalnych inwestorów. To kanał marketingowy służący nie tylko aktywnej promocji za pomocą płatnych kampanii, lecz także narzędzie do budowania wizerunku i angażowania użytkowników poprzez ciekawe posty, infografiki, relacje, wydarzenia czy zdjęcia 360 stopni.
Nie tylko oferty, ale również wizerunek
Social media umożliwiają targetowanie postów, dlatego promocja ofert wśród osób interesujących się nieruchomościami jest świetnym sposobem dotarcia. Unikaj jednak nadmiernego prezentowania ofert. Naprzemiennie z aktualnymi inwestycjami inspiruj pięknymi zdjęciami wnętrz, informuj o zmianach na rynku nieruchomości i kreuj pozycję eksperta branży.
Skutecznym narzędziem do promocji nieruchomości są też grupy na Facebooku zrzeszające tych, którzy poszukują domu lub mieszkania na sprzedaż czy wynajem. Na nich warto umieszczać wybrane oferty.
Wideo w nieruchomościach - wirtualny spacer
Wideo marketing to kolejna forma przekazu, która może być przydatna w procesie realizacji celów wyznaczonej strategii. Wirtualny spacer, filmy umieszczane na kanałach typu YouTube oraz portalach Facebook i Instagram, mają ogromną siłę przebicia. Multimedialna prezentacja to okazja do tego, by klient już na etapie poszukiwań mógł „zajrzeć” do mieszkania; ocenić jego układ, odkryć potencjał aranżacyjny, przyjrzeć się wyposażeniu, zapoznać z ważnymi parametrami bez konieczności wychodzenia z domu.
Wykorzystaj e-mail marketing
Jeśli zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż, wykorzystaj e-mail marketing. Według badań przeprowadzonych przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR), aż 97% polskich internautów korzysta z poczty elektronicznej, co czyni to medium jednym z najskuteczniejszych. Co więcej, jest to tania i łatwo mierzalna metoda, która spełnia funkcje informacyjne oraz promocyjne.
Wysyłanie swojej oferty do przypadkowych osób może nie przynieść oczekiwanego rezultatu, dlatego najlepiej, jeśli sam stworzysz bazę subskrybentów. Dobrowolne zapisanie się do newslettera będzie wyraźnym sygnałem zainteresowania. To z kolei zwiększa szanse sprzedaży.
Pytanie tylko w jaki sposób zbudować listę mailingową? Źródłem pozyskania danych mogą być m.in. własna strona internetowa z formularzem umożliwiającym zapisanie się na listę subskrybentów otrzymujących powiadomienia o interesujących ofertach. Sposobem na pozyskanie adresów e-mail są również kampanie leadowe na Facebooku.
Żeby mieć pewność, że dotrzesz do grupy zainteresowanej ofertą, dokonaj segmentacji, czyli podziel subskrybentów z uwzględnieniem ich kryteriów wyszukiwań, czyli np. zainteresowanych kawalerkami, mieszkaniami dwupokojowymi itd. Jednym ze sposobów skutecznej selekcji jest umieszczenie konfiguratora zainteresowań przy formularzu zapisu.
Co warto włączyć w działania e-mail marketingowe? Przede wszystkim najciekawsze treści, jakimi dysponujesz. Mogą to być nie tylko wyróżnione ogłoszenia, ale też m.in. artykuły analizujące aktualną sytuację na rynku lub też informacje o planowanych inwestycjach. Gdy planujemy newsletter, najważniejsze to zadbać o jego interesującą, niepowtarzalną zawartość, które zaciekawi konkretnego użytkownika.
Google Ads - zadbaj o pierwszą pozycję
„Domy na sprzedaż”, „nieruchomości”, „mieszkania na sprzedaż” to zaledwie część fraz, których suma wyszukiwań w Internecie liczona jest w setkach tysięcy. Dlatego koniecznie zainwestuj w reklamę Google Ads.
Google Ads to kampania linków sponsorowanych, które pojawiają się w przeglądarce nad wynikami organicznymi. Można je na bieżąco planować, weryfikować efektywność, a także modyfikować i dostosowywać do tego, czego poszukują odbiorcy. W ten sposób trafiasz do osób o sprecyzowanych potrzebach i płacisz tylko za kliknięcia. Reklamy tego typu mogą być wyświetlane nie tylko w przeglądarce Google, lecz także w aplikacjach na smartfonach, tabletach, kanale YouTube i witrynach partnerskich Google.
Kampanię promocyjną warto też oprzeć na remarketingu, czyli reklamie podążającej za klientem, który odwiedził witrynę.
Content marketing - dziel się wiedzą
Jeśli chcesz zadbać o wizerunek biura, a przy tym zbudować pozycję eksperta w branży i polepszyć pozycje w wynikach organicznych w przeglądarce Google, pamiętaj, że „content is king”.
Witryna bogata w unikalne treści (np. opisy na landingach) ze słowami kluczowymi, firmowy blog z artykułami o długości do kilku tysięcy znaków (publikowanymi przynajmniej raz w tygodniu), dopasowanie nagłówków do zapytań użytkowników to niezbędne minimum. Ważny jest odpowiedni dobór tematów, aby treści odpowiadały rzeczywistym potrzebom użytkowników. Pomagają w tym bazy słów kluczowych - dzięki nim, po samej ilości wyszukiwań danej frazy, można określić jakie pytania w danej branży najczęściej zadają klienci.
W długofalowej perspektywie przyniesie to korzyści związane z lepszą widocznością na ogólne frazy dotyczące rynku nieruchomości i będzie oznaczało zmniejszenie kosztów na reklamę w Google Ads. Merytoryczna baza tekstów zachęca również do odwiedzin witryny, a jeśli treści okazują się przydatne, wpływają na wzrost zaufania.
Buduj przywiązanie dzięki customer service
Klienci szybko tracą zainteresowanie, jeśli nie uzyskują informacji o szczegółach oferty. Zapewnienie odpowiedniej obsługi to element pozwalający potencjalnemu klientowi pozostać przy marce. Gdy kierujesz ruch na swoją stronę internetową, skorzystaj z potencjału chatu albo możliwości rozmowy zwrotnej, dzięki czemu będziesz dostępny, gdy klient potrzebuje rzetelnej informacji. Szybkość oraz jakość udzielonej odpowiedzi także w kontaktach mailowych mogą przesądzić o sfinalizowaniu transakcji.
Korzystaj z możliwości
Marketing biura nieruchomości obejmuje wachlarz możliwości. Tradycyjne systemy promocji i komunikacji z klientem poszerzają formy taniej, interaktywnej reklamy, która pełna jest narzędzi pozwalających na osiągnięcie wyznaczonego celu. Ich wybór nie powinien być kwestią przypadku tylko efektem starannie przemyślanej strategii.
Wpis powstał we współpracy z serwisem nieruchomości Morizon.pl.