Paweł Sala
wpis utworzony
wpis edytowany
Jak zintegrować WordPressa z FreshMailem
Powrót do listy wpisówWłaśnie stworzyliśmy świeżutki plugin do WordPressa dzięki któremu w bardzo łatwy i przyjemny sposób zintegrujesz swoją stronę opartą na tym systemie z FreshMailem.
Jak to działa ?
Nasz plugin został stworzony jako widget. Dodatek ten pozwoli Ci na zwiększenie swoich list adresowych we FreshMailu na dwa sposoby. Po pierwsze możesz stworzyć ładny, full zintegrowany ze swoim szablonem formularz zapisu do newslettera, który umieścisz w pasku widgetów na swoim blogu. Po drugie jeżeli pozwalasz na rejestrowanie się użytkowników na Twojej stronie możesz te dane także dodać do swojej listy adresowej. Co więcej to wszystko możesz zrobić kilkoma kliknięciami…
Jak zintegrować WordPressa z FreshMailem.
1. Pobierasz nasz super fajny dodatek.
2. Instalujesz go jako "wtyczka" na swojej stronie
(działa z min. PHP 5.4) - jak to zrobić:
W lewym menu klikasz na "Wtyczki" następnie na dodaj nową. Następnie klikasz na "Wyślij na serwer" (1). Następnie klikasz na "Przeglądaj" (2), wskazujesz miejsce gdzie zapisałeś przed chwilą pobraną wtyczkę i klikasz "Zainstaluj" (3). Po chwili wszystko powinno zostać samoczynnie zainstalowane.
3. Teraz czas na konfigurację.
W lewym menu kliknij na "Wtyczki". Następnie znajdź naszą wtyczkę i jeżeli jest aktywna kliknij na "Ustawienia" (jeżeli nie jest aktywna najpierw ją oczywiście aktywuj ;)).
Teraz musisz podać swoje dane dostępowe do FreshMaila, a także określić do jakiej listy subskrybcyjnej mają zlatywać Twoje dane. Wszelkie ustawienia listy subskrybcyjnej takie jak treść maila potwierdzającego, pola dodatkowe itd ustawiasz oczywiście we FreshMailu. Do wtyczki musisz jedynie dostarczyć "Klucz listy subskrybcyjnej ", który znajdziesz wchodząc we FreshMailu na daną listę subskrybcyjną, a następnie klikając na "Opcja zaawansowane i API". W tym momencie możesz także określić czy osoby, które rejestrują się na Twojej stronie także będziesz pozyskiwał jako subskrybentów, a także jakie pola dodatkowe chcesz zdobywać (pamiętaj im więcej pól, tym ludzie mniej chętnie je wypełniają - jak dla mnie wybrałbym tylko imię i e-mail). Jeżeli już wszystko poustawiasz klikasz na "Zapisz zmiany".
Teraz zostaje nam tylko ustawić gdzie nasz formularz ma się wyświetlić. Robimy to klikając w lewym menu na "Wygląd/widgety". Po wejściu do środka przesuwamy nasz widget "Sidebar Widgets". Możemy go sobie dowolnie ustawić w stosunku do innych dodatków. Następnie klikamy na jego rozwinięcie i ustawiamy co ma nam się wyświetlić jako tytuł formularza, a także co ma się znajdować na przycisku potwierdzającym zapis.
4. I to już koniec… wszystko ustawione - sprawdzamy czy formularz dobrze działa i cieszymy się nowymi subskrybentami w naszej bazie.