MyLead.global
wpis utworzony
wpis edytowany
[CASE STUDY] Promocja programów partnerskich za pomocą email marketingu
Powrót do listy wpisówBudzisz się rano. Wstajesz, nalewasz kawę do filiżanki i siadasz przed komputerem. Otwierasz laptopa, a Twoim oczom ukazuje się kwota 2 756,25 złotych. To Twoje pieniądze - gotowe do wypłacenia i dostarczenia do Ciebie w każdym momencie.
Realne marzenia o zarabianiu przez Internet
Taką właśnie kwotę osiągnął Damian, który zajmuje się promocją produktów finansowych. Produkty te są głównie powiązane z kryptowalutami i inwestycjami. Damian promował je na kilka sposobów.
Efekty? 2 756,25 złotych w jedynie 20 dni. Sprawdź przygotowane case study i dowiedz się, jak do tego doszło.
Głównym kanałem promocji była wysyłka kampanii email marketingowej. Damian, wspierał się dodatkowo SEO i bazą SMS.
Jakie wyniki osiągnęliśmy?
Skupmy się na mailingu. Odbiorcy byli bardzo dokładnie posegregowani. Damian doskonale wiedział, do jakich osób kieruje swoje wiadomości. Jego grupa docelowa, to osoby zainteresowane:
- poszukiwaniem pracy;
- pracą przez Internet;
- inwestycjami;
- kryptowalutami;
- pożyczkami;
- rozwojem osobistym.
Każda z tych branż i zainteresowań pasuje do produktu, który wydawca starał się wypromować. Wiek i płeć odbiorcy w tym przypadku nie miały znaczenia.
Wysyłka nie została zrealizowana automatycznie po zapisaniu się do bazy pierwszych subskrybentów. Baza email najpierw była skrupulatnie zebrana, a dopiero później wysłano do niej kampanię. Jak wyglądają statystyki tak przeprowadzonej wysyłki?
Oznacza to, że prawie 9 na 10 odbiorców otrzymało wysłane wiadomości, niemal 7 na 10 osób otworzyło otrzymają wiadomośc, a co 10-ty odbiorca wiadomości zdecydował się na przejście na link zamieszczony w mailingu.
Warto zauważyć, że Damian wykorzystał także follow-upy. Miały one za zadanie przypomnieć odbiorcy o skorzystaniu z oferty. Z pewnością miało to wpływ na powyższe statystyki - łącznie 6 wysłanych wiadomości do jednego odbiorcy sprawiło, że ogrom z nich zostało otworzonych.
Zysk brał się z reklamowania programu partnerskiego z wykorzystaniem afiliacji. Promowane były dwa programy afiliacyjne, każdy odbiorca mógł skorzystać z jednej z dwóch propozycji.
Co dokładnie było promowane?
Programy partnerskie CryptoProfit lub GoldenPROFIT
Te programy partnerskie polegają na inwestycji w kryptowaluty lub złoto. Pozwalają klientowi na osiągnięcie zysku z wykonanych transakcji. Zazwyczaj klient musi utworzyć bezpłatne konto, a następnie wpłacić depozyt w kwocie co najmniej 250 dolarów. Depozyt ten będzie wykorzystywał do wspomnianej inwestycji. Warto dodać, że po utworzeniu konta klient nie jest zobowiązany do wpłaty depozytu. Robi to samodzielnie i z własnej woli.
Wpłata depozytu jest odbierana jako zakończona konwersja. Po jej realizacji nasz bohater otrzymuje wynagrodzenie za pozyskanego klienta, czyli wpłatę co najmniej 250 dolarów.
Tak wygląda jeden z przykładów zarabiania na własnej bazie mailingowej. Innych przykładów jest mnóstwo, rzecz jasna dużo zależy od charakteru strony, którą prowadzisz. Więcej o dopasowaniu produktu do swoich odbiorców, przeczytasz w dalszej części tego artykułu.
Przeanalizujmy teraz, jak wszystkie te statystyki zostały osiągnięte.
Plan pozyskania nowych aktywnych klientów
- Budowa bazy mailingowej z wykorzystaniem własnych stron internetowych;
- Budowa prostych landing page'ów zawierających formularz umożliwiający pozyskanie użytkownika;
- Kontakt z zewnętrznymi firmami w celu zakupu sprofilowanych klientów.
Działania te miały za zadanie zbudowanie potencjału bazy mailingowej, a celem głównym był zarobek. Wydawca nie wysyłał wiadomości informacyjnie - zawsze w mailingu zawarte były linki sprzedażowe.
Budowa skutecznego formularza kontaktowego
Wykorzystana została baza adresów email, która zbierana była przez własną stronę internetową. W formularzu proszono o pozostawienie adresu email, a dodatkowe pole - "imię", służyło późniejszej personalizacji wiadomości.
- Formularz był pop-upem - wyskakującym oknem;
- Formularz pojawiał się po 10 sekundach obecności na stronie. Był też wywoływany automatycznie po zescrollowaniu części ekranu;
Przed wyrażeniem zgody na wykorzystanie danych w celach marketingowych, Damian postanowił dodać inną zgodę, która buduje zaciekawienie. Obie zgody były odznaczone, należało je osobiście zaznaczyć. Zwróć uwagę na wyraźny przycisk CTA - “ZAPISZ SIĘ”.
Odpowiednie CTA jest bardzo istotne - według badań Hubspot personalizowanie buttonów może podwyższyć konwersję nawet o 42%.

Tak wyglądał formularz zapisu
Warto też wspomnieć o wykorzystaniu narzędzi typu HotJar, które utrwalają aktywność użytkownika na stronie i pozwalają śledzić jego zachowanie. Dobrze przeprowadzona analiza wyników pozwala dokonywać zmian na stronie, względem problematycznych sekcji, przez które potencjalny odbiorca mógł zrezygnować z zapisu.
Co otrzymywały osoby po zapisie na listę?
Najlepszym wyjściem jest oferowanie odbiorcy darmowej treści, na przykład e-booka zawierającego specjalistyczne treści. Znacznie zwiększa to liczbę pozyskanych kontaktów i jest bardzo mile widzianą praktyką.
Damian zdecydował się na stworzenie kilkustronicowego pliku PDF z radami o możliwościach inwestowania pieniędzy. Oferował także bezpłatne wsparcie przy inwestycjach.
Jak wyglądał mailing?
Do odbiorców wysyłane były wiadomości z zastosowaniem chwytliwego tytułu np. “Podobno potrzebujesz pracy? Świetnie się składa”. Jeśli chodzi o kreację, były one złożone z wyraźnego nagłówka, krótkiej treści i przycisków CTA, które miały za zadanie skłonić odbiorcę do kliknięcia.
Kliknięcie w “PRZEJDŹ NA STRONĘ” przekierowywało bezpośrednio na stronę programu partnerskiego.
Znaj swoich klientów
Informacja to podstawa. Według doktora Macieja Kaweckiego obecnie dane osobowe mają większą wartość niż ropa naftowa. To oczywiste, że chcesz, aby Twoje wiadomości były odebrane jak najbardziej pozytywnie. Rodzaj i kanał komunikacji też nie jest bez znaczenia. Musisz przedstawić klientowi zagadnienia i produkty, które jak najdokładniej pasują do jego zainteresowań. Jak dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach?
Dużo zależy od rodzaju Twojej strony internetowej. Jeśli prowadzisz bloga o modzie, to jasnym jest, czego oczekują jego czytelnicy. Portal związany z motoryzacją trafi w gusta mężczyzn, których interesują samochody, części samochodowe, ubezpieczenia aut i tak dalej. Część informacji możesz więc przyjąć z góry. Co jednak z pozostałymi danymi?
Im więcej wiesz, tym lepiej
Możesz wykorzystać dwie główne drogi na posiadanie większej ilości informacji o swoim kliencie:
- Google Analytics, który powie Ci najwięcej o odwiedzających Twoją stronę. Mowa tu o wszystkich odbiorcach, nie tylko tych, którzy się zapiszą do Twojej bazy. Aby lepiej analizować wysyłki kampanii mailingowych, system FreshMail pozwala na integrację z narzędziem Google Analytics.
- Dodatkowe pola formularza - to oczywisty, ale nie zawsze wykorzystywany sposób pozyskiwania informacji. Jeśli masz bloga o pożyczkach, możesz na przykład zapytać potencjalnego odbiorcę o jego miesięczne zarobki. Dzięki pozyskanym informacjom lepiej dopasujesz swoją ofertę. Przykładowo, użytkownikom zarabiającym mniej, możesz zaproponować wyższe pożyczki.
Zbieram bazę klientów. Co mogę z nimi zrobić?
Jak już ustaliliśmy - możesz wykorzystać te kontakty do zarobku. Na przykładzie pokazaliśmy Ci wykorzystanie programów związanych z inwestycjami, lecz tak naprawdę możesz zarabiać na ogromie produktów innego rodzaju. Co więc konkretnie promować?
To zależy od Twojej strony internetowej, a przede wszystkim od jej tematyki. To właśnie na jej podstawie powinno dobierać się produkty do promowania. Dlaczego dostosowanie przekazu jest tak ważne? Ponieważ statystyki pokazują, że odbiorcy są na to bardzo wyczuleni.
Tak naprawdę nie ma branży, w której nie możesz zastosować afiliacji. Niezależnie więc czym się zajmujesz, możesz zarabiać na programach partnerskich. Jednak pozostaje pytanie: gdzie szukać tych produktów?
Sieć afiliacyjna MyLead
MyLead posiada 1000 programów partnerskich z kilkudziesięciu różnych kategorii, skupia więc ogrom produktów. Wystarczy jedno darmowe konto, by uzyskać dostęp do wszystkich z nich. Kampanie podzielone są na kilkadziesiąt różnych kategorii, dzięki czemu możesz wygodnie je przeglądać i dobierać względem swoich odbiorców
Założenie konta nie zajmie Ci więcej niż 5 minut. Bazę programów partnerskich możesz przejrzeć już teraz.
Czy to nie będzie denerwować moich odbiorców?
Jeśli prowadzisz stronę przez dłuższy okres czasu, zbierasz lojalnych odbiorców i czytelników, to nie wysyłaj im wyłącznie treści służących zarobkowi. Przesyłaj ciekawostki, informacje o nowych wpisach na Twoim blogu i innego rodzaju wartościowe informacje. Sprawi to, że akcje sprzedażowe będą odbierane znacznie lepiej.
Staraj się też nie wysyłać zbyt dużej liczby wiadomości. Zgodnie ze statystykami widocznymi na grafice, zbyt nachalny przekaz łatwo może zdenerwować Twoich odbiorców.
Dodatkowo jeśli dobrze wykonasz profilowanie, to przesyłane przez Ciebie treści będą budzić pozytywne emocje. Zbadanie potrzeb klienta i odpowiedzenie na nie, jest szalenie istotne.
Co prócz email marketingu?
Oprócz zapisu do bazy marketingowej, najbardziej oczywistym wyborem jest content marketing. Content marketing to w dużym uproszczeniu tworzenie wartościowych treści. Przede wszystkim tekstów i artykułów, które będą opowiadały o temacie związanym z promowanym produktem.
W celu zdobycia większej ilości ruchu na swoich stronach WWW, warto stosować się do dobrych praktyk SEO. Dodatkowo jeśli jesteś blogerem, z pewnością prowadzisz własne kanały w social mediach. Skorzystaj więc z mocy influencer marketingu. Wykorzystanie wszystkich możliwych dróg promocji znacznie zwiększy Twoją szansę na zysk.
10 złotych rad
- Jeśli wysyłasz follow up, to niech każda z wiadomości ma inną treść;
- Używaj języka korzyści - odpowiednio dobierz słowa kierowane do klienta;
- Skup się na tekstach - poświęć im dużo czasu, używaj krótkich zdań i jasnych komunikatów;
- Sprawdź przed wysyłką - upewnij się, że wiadomość, którą stworzyłeś wygląda dokładnie tak jak to zaplanowałeś;
- Analizuj - sprawdzaj różne teksty, ustawienie grafik, odmienne tytuły i nagłówki;
- Pamiętaj o CTA - koniecznie umieszczaj w swojej wiadomości przyciski przekierowujące na programy partnerskie (lub na landing page, gdzie znajduje się możliwość łatwego przejścia na program partnerski);
- Dobierz odpowiedni produkt - oferuj swoim odbiorcom dokładnie to, czym mogą być zainteresowani;
- Jeśli nie wiesz - pytaj - zespół MyLead dostępny jest 24/7 i chętnie pomoże Ci przy dobraniu odpowiednich produktów i odpowie na wszelkie pytania;
- Stwórz dodatkowe treści - jeśli udostępnisz coś ekstra potencjalnego subskrybentowi, zwiększasz szansę na zapisanie się do bazy;
- Korzystaj z wiedzy - dowiedz się więcej o afiliacji; ogromj informacji znajdziesz chociażby na blogu MyLead.