Jak personalizować kampanię?

FreshMail umożliwia  dynamiczne personalizowanie zarówno treści wiadomościTreść wiadomościMateriał zawarty w wiadomości z wyłączeniem nagłówków wiadomości. Zawiera słowa, obrazki i linki., którą kierujesz do swojego odbiorcyOdbiorcaOsoba, która wyraźnie poprosi o dołączenie do listy odbiorców, np. przez wypełnienie formularza zapisu do newslettera i wyrazi zgodę na otrzymywanie wiadomości.  , jak i jej tematu.

Jak wstawić spersonalizowane dane

Mailing możesz personalizować w szablonie HTMLFormat HTML + TXTWiadomość, która zawiera format HTML i TXT. Programy pocztowe, które nie będą mogły odtworzyć wiadomości w formacie HTML, wyświetlą ją w formacie TXT. Należy pamiętać, że wyświetlenie wiadomości w formacie TXT uniemożliwi zraportowanie jej w kontekście otwarć. oraz w wiadomości TXT. W trakcie tworzenia kampanii w kroku 3 zostaniesz poproszony o określenie treści wysyłki.

Wybierz kursorem miejsce, w którym dane przypisane do odbiorcy mają się pojawić a następnie w górnej części tabeli, obok polecenia Wstaw wybierz element, który chcesz spersonalizować.

W miejscu gdzie pojawi się odpowiedni ciąg znaków Odbiorca wysyłki zobaczy wartość, która została przypisana do danego pola przy jego adresie.

Fragment Twojej wiadomości w edytorze będzie wyglądał np. tak:

Witaj $$imie$$! Zobacz co przygotowaliśmy dla Ciebie!

A w takiej formie otrzyma ją Twój odbiorca:

Witaj Paweł! Zobacz co przygotowaliśmy dla Ciebie!

Jeżeli na Twojej liście jest zbieranych więcej danych o odbiorcach, możesz również wykorzystać je przy personalizacjiPersonalizacjaMetoda targetowania, dzięki której odbiorca wiadomości może mieć wrażenie, że jest kierowana tylko do niego. Obejmuje ona dodawanie nazwy odbiorcy w temacie lub treści maila lub innych danych z pól dodatkowych.. Aby to zrobić należy wstawić następujący znacznik:

$$nazwa pola dodatkowegoPole dodatkoweMiejsce, w którym można zbierać dodatkowe informację o odbiorcy, np. jego imię, miasto, czy informacje o kliknięciu w link.$$

A co jeśli nie mam wszystkich danych?

Jeżeli w Twojej bazie część pól jest niewypełniona, możesz zastosować następujący znacznik, który w te miejsca wstawi wartość domyślną. Znacznik ten powinien wyglądać następująco:

$$imie, wartosc domyslna=tekst zastępczy$$, np. Czytelniku newslettera.

Odmiana imion przez przypadki

Jeżeli na liście zbierasz informację o imionach, pole dodatkowe w którym to robisz powinno nazywać się imie. Dzięki temu FreshMail będzie mógł automatycznie odmienić imię w określonym przypadku. Przykładowo po wpisaniu poniższego tagu pojawi się imię w wołaczu:

Witaj $$imie_w$$ wyświetli się Witaj Pawle

Jeżeli okaże się, że w bazie FreshMaila nie ma danego imienia, system wstawi w jego miejsce treść znajdującą się w polu imie.

Personalizacja tematu wiadomości

W ten sam sposób możesz spersonalizować również temat swojej wiadomości. Pamiętaj, że obok nazwy nadawcy jest to element, który decyduje o otwarciu maila przez odbiorcę. Warto więc przygotować go jak najlepiej. Aby użyć personalizacji w temacie, postępujesz podobnie jak w personalizacji treści wiadomości, używając znacznika:

$$nazwa pola dodatkowego$$

Jak widzisz, personalizacja mailingu jest bardzo prosta i warto jej używać, ponieważ może ona znacznie poprawić efektywność Twoich kampanii.