Renata Gajoch-Bielecka wpis utworzony wpis edytowany
6 sposobów, jak wykorzystać licznik czasu w newsletterze
Powrót do listy wpisówWyobraź sobie taką sytuację... Rozpoczynasz studia. Masz kilka różnych przedmiotów i wiesz, że czekają Cię z nich egzaminy za kilka miesięcy. Postanawiasz więc, że zaczniesz się do nich przygotowywać już teraz - dwa razy w tygodniu po 30 minut.
Brzmi jak fabuła filmu science-fiction? Bo trochę tak jest, prawda?
Choć brzmi to bardzo rozsądnie, to mało kto z nas tak działa. Mając deadline za dwa tygodnie, nie czujemy jeszcze presji czasu, więc zabieramy się do pracy na dwa dni przed.
A propo czasu i jego kontrolowania. Aby realnie zwiększyć szansę na zainteresowanie klienta Twoim produktem lub usługą, warto zastosować ograniczenie czasowo, które spowoduje, że decyzja powinna być podjęta tu i teraz. Do tego właśnie posłuży Ci licznik czasu.
Czym jest odliczanie czasu w newsletterze?
Najprościej mówiąc licznik czasu jest to zegar, który odlicza czas do końca promocji. W systemie FreshMail licznik ten jest dodawany jako odrębny blok, który w łatwy sposób możesz dopasować do stylistyki swoich newsletterów i mailingów zarówno jeśli chodzi o kolorystkę jak i fonty. samo odliczanie maksymalnie da się rozpocząć na 99 dni przed datą rozpoczęcia promocji. Licznik jest zakodowany w HTML, co jest znacznie skuteczniejsze niż np. animowany GIF, który może się np. nie wyświetlić na niektórych klientach pocztowych.
3 powody dlaczego warto stosować odliczanie czasu w mailingach
1. Zastosuj regułę niedostępności
Pisaliśmy o tym w artykule 6 zasad wpływu według Cialdiniego, iż regułę niedostępności można na różny sposób wykorzystywać w email marketingu. Jednym z nich jest ograniczenie czasowe oferty. Bazujemy na tym, że człowiek pragnie tego, co jest niedostępne albo czego jest mało. To powoduje, że jesteśmy bardziej skorzy do podjęcia decyzji tu i teraz.
2. Wzbudź poczucie pilności
W tym przypadku mamy do czynienia z efektem FOMO (fear of missing out), czyli strachem przed pominięciem, pozbawieniem dostępu np. do informacji. Jedno z case study pokazało, że przy wysyłce kampanii na Black Friday, dodanie licznika czasu informującego o kończącej się promocji już za 4h, spowodowało wzrost konwersji aż o 400%.
3. Zbuduj zainteresowanie
Przy organizacji i promocji różnego rodzaju eventów, targów, czy informacji o dostępie do kursu online, warto dodawać licznik czasu, by wzbudzić zainteresowanie danym wydarzeniem, tak by data bardziej zapadła w pamięć.
Czy zastosowanie licznika czasu będzie przydatne w Twoim biznesie?
W wielkim skrócie - absolutnie tak. Niezależnie czy promujesz wydarzenie, nową kolekcję, wyprzedaż lub rabat na produkt typu Saas, licznik czasu może przysporzyć Ci wiele korzyści. Natomiast uważaj na jedną rzecz - nie możesz go nadużywać. Nie dość, że stracisz efekt, na którym Ci zależy, to również podupadnie Twoja wiarygodność w oczach klientów. Zastanów się, kiedy szczególnie zależy Ci na wzbudzeniu poczucia pilności i zainteresowania Twoją ofertą (może podczas zbliżającego się Black Week?) i wówczas działaj!
Gdzie warto użyć licznika czasu?
Staraj się, by w szablonach, na których pracujesz licznik czasu był widoczny na pierwszym widoku ekranu, bez konieczności przewijania. Właśnie w ten sposób projektowaliśmy szablony, które są dostępne w Bibliotece FreshMaila, w naszej aplikacji.
Dlaczego tak przygotowany szablon ma dużą skuteczność? Stworzony jest zgodnie z modelem AIDA, w którym pierwsze wrażenie, a następnie zainteresowanie odbiorcy są kluczowe. Dlatego umieszczenie najważniejszych informacji w pierwszej części maila, wyeliminowanie “rozpraszaczy” i dodanie szczypty pożądania za pomocą uciekającego czasu jest tak istotne. W ten sposób wzbudzisz w odbiorcy zaciekawienie w pierwszym momencie jego zapoznania się z ofertą i tym samym zwiększysz szanse sprzedażowe.
Magdalena Szyjka - Strategy Manager
Mailing z promocją ograniczoną czasowo
To najczęstszy rodzaj wysyłek, gdzie możesz użyć licznika czasu. Statystyki mówią, że dodanie zegara potrafi przynieść nawet o 30% wzrost wskaźnika CTR. A przejście na stronę z kampanią promocyjną, to już krok od zakupu.
Zobacz przykłady kilku firm, które wykorzystały licznik czasu. Zwróć uwagę, że naprawdę wyróżnia się on w użytych szablonach.
Zaproszenie na webinar
Licznik czasu możesz również zastosować, by pokazać ile czasu pozostało do rozpoczęcia wydarzenia online jak webinar lub Live. To sposób, by skusić zainteresowanych do zapisania się tu i teraz oraz do uczestnictwa w wydarzeniu. Dodatkowo dzięki temu łatwiej odbiorcom jest zapamiętać, kiedy odbywa się dany event.
Idzie nowe...
3… 2… 1… START. Wszelkiego rodzaju nowe kolekcje, premiery, informacje o usłudze, otwarcie kolejnej lokalizacji. Tego typu akcje wymagają złapania uwagi odbiorców. Tym razem mniej chcemy wzbudzić poczucie pilności, a bardziej “podkręcić” ekscytację.
W tym tonie komunikuje się Adidas wraz ze swoją nową kolekcją butów Stella McCartney.
Wydarzenia, konferencje, targi
Webinary, Live’y i tak mogłabym długo. :) Wydarzeń, na które chcemy zaprosić naszych odbiorców, w świecie online jest naprawdę dużo i coraz więcej wydarzeń wraca do świata offline. Versace w bardzo fajny sposób komunikuje Spring Summer Fashion Show. Dodatkowo CTA wskazuje na jasną akcję, by to wydarzenie dodać do swojego kalendarza i o nim nie zapomnieć.
Porzucone koszyki
Wysyłając powiadomienie o porzuconym koszyku, warto dodać rabat na konkretne produkty wraz z konkretnym ograniczeniem czasowym - np. tylko 12h na wykorzystanie kodu. Przy takim miksie - wzrost konwersji z porzuconego koszyka - gwarantowany!
Sprzedaż kursów
Kursy online to naprawdę dochodowy biznes! Jeśli budujesz markę swojej firmy lub markę osobistą warto stworzyć kurs online, który świetnie potrafi generować sprzedaż. Aby jeszcze skuteczniej zachęcić do zakupu Twojego produktu, otwieraj dostęp do kursu tylko w określonych wycinkach czasowych. Dzięki temu wzmacniasz swój przekaz marketingowy, budujesz efekt FOMO i w efekcie docierasz do większej liczby potencjalnie zainteresowanych. Warto licznik czasu również dodać na Landing Page’u, na którym promujesz kurs (swoją drogą, taki landing zbudujesz we FreshMailu), a wisienką na torcie może być konkretny przekaz w mailingu.
6 szablonów newslettera do wykorzystania na Black Friday
Czy wiesz, że teraz w Bibliotece FreshMaila znajdziesz aż 6 gotowych szablonów, które możesz użyć w swojej kampanii na Black Friday?
Co dzięki nim zyskasz:
- czas - szablony są przetestowane, dobrze wyświetlą się zarówno na smartfonie jak i na komputerze, wystarczy dodać informacje o swojej promocji i omija się długie kodowanie mailingu w HTML-u,
- profesjonalny odbiór kampanii - to ma duże znaczenie, gdyż mnóstwo wiadomości będzie wysyłanych właśnie w tym gorącym, przedświątecznym okresie. Jeśli chcesz, by Twoja firma była odbierana jako profesjonalna, warto posługiwać się estetycznymi szablonami newslettera,
- gotowy projekt pod Twoją firmę - czy oferujesz produkty dla B2C, czy dla B2B znajdziesz tam szablon dla siebie,
- oraz licznik czasu, który absolutnie warto wykorzystać w swoich kampaniach.
Gdzie znajdziesz gotowe szablony?
Zaloguj się do systemu FreshMail. Wejdź w zakładkę “Biblioteka”, a następnie “E-mail”. Na samej górze znajdziesz 6 szablonów.
BONUS! Zainspiruj się - jak wykorzystać licznik czasu
A na koniec jeszcze mały bonus. Zobacz jak inne firmy w swoich mailingach wykorzystały licznik czasu i jak wzmacniają swój przekaz.