FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Jak zacząć sprzedawać w Internecie? Własny sklep w kilka dni!
Powrót do listy wpisówWydaje Ci się, że rozkręcenie własnego sklepu internetowego wiąże się z mozolnym przygotowywaniem biznesplanu, mnóstwem formalności i wysokimi kosztami? A może boisz się zrobić pierwszy krok, bo nie masz doświadczenia w prowadzeniu firmy? W tym artykule pokażę Ci, co zrobić, aby otworzyć sklep internetowy i zacząć przygodę z branżą e-commerce - szybko i bez stresu!
Dlaczego sprzedaż w sieci?
Kiedy ostatnio robiłeś zakupy w Internecie? Włączasz przeglądarkę, szukasz odpowiednich produktów, realizujesz płatność i w ciągu dwóch-trzech dni odbierasz paczkę od kuriera. Proste, prawda? Obecnie zakupy w sieci robi już około 17 milionów Polaków, czyli ponad połowa internautów (raport E-commerce w Polsce 2019). Ten artykuł powstaje w 2020 roku, czyli w czasie ogromnych przemian związanych z pandemią koronawirusa. W obliczu wprowadzanych ograniczeń sprzedaż przenosi się do sieci a ludzie, którzy do tej pory nie ufali wirtualnym zakupom, zaczynają dostrzegać ich wygodę. To dla e-sprzedawców ogromna szansa, którą warto wykorzystać właśnie teraz.
- Współczesne rozwiązania pozwalają na szybkie otwarcie sklepu każdemu praktycznie w dowolnej branży. Obecna sytuacja zmusiła wielu przedsiębiorców prowadzących swoje biznesy stacjonarnie do wykorzystania internetowych kanałów sprzedaży. W Sky-Shop.pl mamy klientów, którzy swoje pierwsze zamówienia notowali już dwa dni po uruchomieniu sklepu. To naprawdę świetny wynik i obiecująca prognoza dla tych, którzy wciąż się wahają. – mówi Maciej Cebertowicz, manager ds. sprzedaży i rozwoju produktu w platformie sklepów internetowych Sky-Shop.pl.
Zatem do dzieła! W dalszej części artykułu dowiesz się, od czego zacząć swoją przygodę z branżą e-commerce.
Do sprzedaży jeden krok!
Ilu przedsiębiorców tyle różnych pomysłów na biznes. Ważne, aby znaleźć swój i zacząć go konsekwentnie realizować. Określ branżę, w której chcesz działać, ustal kierunki rozwoju i znajdź potencjalnych kontrahentów – np. hurtownię, z którą chciałbyś współpracować. Pamiętaj, że wcale nie musisz wynajmować magazynu, ani zatrudniać dodatkowych pracowników zajmujących się wysyłką zamówień! Pozwoli Ci na to dropshipping, o którym szerzej przeczytasz w dalszej części artykułu.
Jednym z najważniejszych elementów, o które musisz zadbać na początku, jest wybór odpowiedniego oprogramowania dla sklepu. To właśnie ono będzie sercem Twojego biznesu, dlatego nie możesz pozwolić sobie w tym przypadku na żadne ustępstwa. Na rynku istnieje mnóstwo rozwiązań umożliwiających sprzedaż w sieci, jednak nie wszystkie z nich będą spełniać trzy kluczowe z punktu widzenia początkującego przedsiębiorcy warunki. A są nimi: niskie koszty utrzymania, prosta i intuicyjna obsługa oraz rozbudowane funkcje. Model SaaS, w którym działa np. oprogramowanie Sky-Shop.pl, łączy je wszystkie i sprawdzi się doskonale jeśli:
- zależy Ci na szybkim uruchomieniu sklepu,
- nie chcesz inwestować dużych funduszy na początku,
- nie masz zaawansowanej wiedzy technicznej, która pozwoliłaby Ci wdrażać nowe rozwiązania i aktualizować system samodzielnie,
- chcesz skupić się na sprzedaży i rozwoju sklepu a nie kwestiach technicznych,
- myślisz o dywersyfikacji kanałów sprzedaży w przyszłości (np. na Allegro, w porównywarkach cenowych czy portalach zagranicznych, jak eBay),
- chcesz mieć możliwość łatwej modyfikacji wyglądu sklepu i dodawaniu potrzebnych funkcji w zależności od potrzeb.
Oczywiście nie ma jednego idealnego przepisu na udany biznes i oprogramowanie to nie wszystko, czego będziesz potrzebować. Jednak bez obaw! Poniżej znajdziesz listę elementów, które pozwolą Ci z powodzeniem wystartować.
Czego będziesz potrzebować? |
|
Działalność gospodarcza | Pozwoli Ci na prowadzenie własnej firmy i umożliwi współpracę z innymi podmiotami (np. hurtowniami i kurierami). |
Gotowe oprogramowanie do prowadzenia sprzedaży w Internecie. | W Sky-Shop.pl sklep będziesz obsługiwał z poziomu intuicyjnego panelu administracyjnego. Dzięki niemu skonfigurujesz funkcje sklepu, dostosujesz jego wygląd i obsłużysz wszystkie zamówienia. |
Domena sklepu | To indywidualny adres Twojego sklepu. Wystarczy, że wykupisz domenę u dowolnego hostingodawcy. |
Skrzynka e-mail | Dzięki niej będziesz mieć stały kontakt ze swoimi klientami. Założysz ją z poziomu panelu administracyjnego sklepu. |
Hosting | O hosting sklepu dba dostawca oprogramowania – nie musisz w niego inwestować. |
Produkty do sklepu | Możesz dodać je samodzielnie lub skorzystać z gotowych integracji z ponad 300 hurtowniami. Dzięki nim pobierzesz produkty do sklepu w krótkim czasie. |
Płatności i dostawa w sklepie | W Sky-Shop.pl skorzystasz z gotowych integracji z kurierami i bramkami płatności. |
Regulamin i polityka prywatności w sklepie | W nich zawrzesz wszystkie potrzebne informacje dla kupujących. |
Księgowość | Możesz sam zajmować się księgowością swojego sklepu lub skorzystać z usług specjalistów. W Sky-Shop.pl znajdziesz gotowe integracje z systemami księgowo-magazynowymi, które ułatwią Ci prowadzenie biznesu. |
Certyfikat SSL | Spraw, aby Twój sklep był bezpieczny - wybierz pakiet dostosowany do Twoich potrzeb. |
Wydaje się skomplikowane? To tylko pozory! Tak naprawdę przed zakupem oprogramowania pozostaje Ci jedynie założenie własnej działalności, ustalenie warunków z biznesowymi partnerami i zakup domeny. Resztą zajmiesz się podczas konfiguracji sklepu, bo potrzebne narzędzia otrzymasz w ramach miesięcznej opłaty za pakiet abonamentowy. Przeczytaj, co o starcie biznesu opowiada Pani Agnieszka, właścicielka sklep.cukierniakowalscy.pl:
- Byliśmy zmuszeni do zamknięcia cukierni, kiedy wprowadzono nakaz pozostania w domu w połowie marca. Długo zastanawialiśmy się, jak poradzimy sobie w Święta Wielkanocne - to ważny czas w naszej branży. Postanowiliśmy wprowadzić możliwość zrobienia zakupów w naszym sklepie internetowym z możliwością dostawy do domu. Sklep spełnił swoją rolę, wielu klientów powtarzało, że dzięki takiej metodzie zakupów mogli cieszyć się naszymi wyrobami w czasie świąt. Informację o otwarciu sklepu internetowego opublikowaliśmy na naszych profilach w mediach społecznościowych, na naszej stronie internetowej, w Google i stacjonarnie - plakaty w cukierni. Pierwsze zamówienia wpłynęły w pierwszym dniu otwarcia sklepu - 1.04. I to nie prima aprilis! ?
Sklep bez magazynu?
Słyszałeś o dropshippingu? To model logistyczny, w którym to współpracująca z Tobą hurtownia odpowiada za pakowanie i wysyłkę zakupionych w Twoim sklepie produktów do docelowych klientów. Wykorzystanie tego rozwiązania pozwala znacznie zmniejszyć koszty prowadzonej działalności i sprawia, że masz więcej czasu na rozwijanie biznesu, dopracowywanie oferty produktowej i marketing. Sprawdź, jak działa dropshipping:
- Klient składa i opłaca zamówienie w Twoim sklepie internetowym.
- Zamówienie pojawia się w panelu administracyjnym.
- Sklep przesyła zamówienie do hurtowni.
- Hurtownia wysyła produkt do klienta.
- Sklep internetowy wysyła fakturę imienną na mail klienta.
- Sklep rozlicza się z hurtownią przed/po wysyłce zamówienia.
Taka forma sprzedaży sprawdzi się nie tylko w przypadku początkujących przedsiębiorców. Korzystają z niej również więksi gracze, którzy chcą uzupełnić regularną ofertę swojego sklepu (przechowywaną standardowo w magazynie) np. o produkty sezonowe, rzadko kupowane lub o wysokiej wartości.
A na koniec…
Branża e-commerce daje ogrom możliwości. Własny sklep internetowy to nie tylko sposób na zarabianie pieniędzy. To również szansa na stworzenie niepowtarzalnej marki według własnego pomysłu, którą możesz zarządzać właściwie z dowolnego miejsca. Chcesz spróbować? Załóż bezpłatną wersję testową sklepu i zacznij podbijać rynek e-commerce! Powodzenia!