FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Co piszczy w świecie SEM i SEO – relacja z semKRK #14
Powrót do listy wpisówPiątkowy wieczór (6 marca) spędziliśmy z prosecco w ręku, uczestnicząc w kolejnej edycji konferencji semKRK, której byliśmy partnerami. To cykliczne, krakowskie wydarzenie organizowane z inicjatywy DevaGroup. Już po raz czternasty zgromadziło tłumnie rzeszę specjalistów od SEO, SEM, analityki internetowej czy e-commerce, którzy podzielili się swoją wiedzą, trendami i inspirowali słuchaczy do ulepszenia swoich działań w internecie.
Automatyzacja kampanii Google Ads
Konferencję otworzyła Anna Karczewska, która wystąpiła z tematem “Specjalista Google Ads – a komu to potrzebne? || Automatyzacja kampanii Google Ads”. Coraz więcej specjalistów SEO czy SEM zastanawia się, jak będzie przedstawiać się sytuacja na rynku pracy przy rosnącym trendzie korzystania z automatyzacji w kampaniach reklamowych online. Na rynku mamy już paczkomaty, pizzomaty, zniczomaty czy samoobsługowe automaty z produktami spożywczymi. Czy ludzi w końcu zostaną zastąpione przez roboty?
Podczas prezentacji Ania zarekomendowała używanie inteligentnych kampanii w Google Ads. Pokazała dobre praktyki, którymi powinniśmy się kierować, ustalając cele w naszych kampaniach, co pozwoli nam zaoszczędzić czas i uzyskać coraz to lepsze wyniki. Zapewniła, że branża online tak dynamicznie się rozwija, że obecni specjaliści od reklamy online w niedługiej przyszłości ewaluują do funkcji strategów.
Skalowanie kampanii Google Ads
Jako kolejny na scenie wystąpił Albert Czajkowski, który opowiedział o skalowaniu kampanii Google Ads. Przedstawił case study firmy, dla której przeprowadzał działania promocyjne w internecie i finalnych efektach. Określił kolejne kroki planowanych działań, zaczynając od zbadania branży i pozyskaniu informacji o sprzedawanych produktach, przez odpowiednią budowę kampanii, zadbanie o dobrą optymalizację strony internetowej pod względem SEO, kończąc na wygenerowaniu odpowiedniego ROAS, który przełożył się na wzrost przychodów.
Google CSS w e-commerce
Trzecim prelegentem #semKRK był Paweł Rabinek. Opowiedział on o możliwościach wykorzystywania usługi Google CSS przez sklepy internetowe. Po nałożeniu kary na Google przez Komisję Europejską wyszukiwarka dała możliwość korzystania z reklam produktowych innym porównywarkom. Dzięki tej metodzie reklamodawca może zyskać lepsze wyniki w aukcjach i pozyskiwać klientów po lepszej cenie za kliknięcie.
Raportowanie w Google Data Studio
Po przerwie wystąpiła Monika Kołodziejczyk z prezentacją o raportowaniu w Google Data Studio. Pokazała kilka sposobów na tworzenie dashboardów służących do raportowania postępów prac klientom. Ciekawostką była możliwość tworzenia animowanych wykresów oraz wykorzystanie narzędzia Analytics Canvas do lepszego zebrania i prezentacji danych.
Obowiązkowe czynności SEO
Sebastian Heymann opowiedział o “obowiązkowych czynnościach SEO”. Przedstawił całą listę zaleceń, która powinni wykonać specjaliści, aby osiągnąć jeszcze lepsze efekty w pozycjonowaniu strony. Zwrócił uwagę m. in. na zmiany wyszukiwarki Google, która w coraz lepszym stopniu odczytuje intencje użytkowników i promuje te frazy, które odpowiadają bardziej ich oczekiwaniom. Na przykład w przypadku kobiet wpisujących w wyszukiwarkę słowo “buty”, Google od kategorii “buty” wyżej wyświetli “buty damskie”.
Zakładanie sklepu internetowego w Niemczech
O tajnikach niemieckiego rynku e-commerce opowiedział Kamil Demidowski. Zwrócił uwagę na jego organizację oraz przedstawił różnicę między rynkiem polskim. Poruszył wątki obwarowań prawnych, które obowiązują osoby prowadzące swój biznes, formy dostawy i płatności za sprzedany towar. Warto dodać, że niemiecki klient jest bardzo wymagający, krytyczny i świadomy swoich praw.
Incepcja Optymalizacji
Ostatnim prelegentem #semKRK był Michał Suski. Dzięki jego prezentacji uczestnicy mogli dowiedzieć się paru ciekawostek na temat optymalizacji serwisów internetowych pod względem SEO. Michał poruszył tematy badania działań konkurencji, analizy treści na stronach internetowych, użycia backlinków czy śledzenia pozycji w wyszukiwarce. Warto inspirować się ich zwycięstwami, jak i porażkami, a następnie przekładać je na działania, które pozwolą zwiększyć efektywność Twojej witryny.
Mocna dawka inspiracji i mnóstwa świetnych prezentacji za nami. Kolejna edycja semKRK BIG już w czerwcu. Mamy nadzieję, że do zobaczenia!
Powyższe zdjęcia zawdzięczamy uprzejmości momo-studio.pl.