Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
Raport Strategiczny IAB Polska INTERNET 2009
Powrót do listy wpisówE-mail marketing wciąż gwarantuje najwyższą stopę zwrotu z inwestycji – czytamy w nowym raporcie IAB
Jak co roku, wzięliśmy udział w przygotowaniu części raportu na temat e-mail marketingu. Z obszernego opracowania dowiemy się m.in., że w ocenie marketerów e-mail wciąż jest najskuteczniejszym narzędziem komunikacji.
Suma wydatków na e-mail marketing w 2009 r. przekroczyła 82 mln zł netto. "Dochodzące do 10 proc. wskaźniki CTR to wynik, o którym nawet najpopularniejsze formy displayowe mogą tylko pomarzyć." Co warto przypomnieć, e-mail jest jednym z najstarszych narzędzi komunikacji w Internecie, a zmiany technologicznie nie dotykają go aż tak boleśnie. Mimo to, cieszy się nie słabnącym powodzeniem.
Jak wynika z naszych badań, przeprowadzonych na potrzeby raportu, najpopularniejsze dni w których najczęściej realizowano kampanie to poniedziałek i czwartek.
Największa liczba kampanii dociera do odbiorców w środę (ponad 25 procent). Najchętniej jednak są czytane w czwartki. Średni wskaźnik otwarć (open rate) w 2009 roku wynosił średnio 18,40 procent (ok. 7% więcej niż w roku poprzednim). Z kolei CTR wynosił 6,1 procent, a wskaźnik odbić 8,3 procent.