FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
5 wskazówek jak wykorzystać siłę content marketingu w działaniach SEO
Powrót do listy wpisówCzy atrakcyjne treści mogą być swego rodzaju wabikiem na użytkowników, osób zainteresowanych stroną internetową? Oczywiście! Jak jednak sprawić, żeby przynęta okazała się skuteczna? Jak różnego rodzaju artykuły, filmiki, prezentacje multimedialne, wykresy czy grafiki mogą pomóc w działaniach SEO?
Dowiedz się jak na pozycjonowanie stron wpływa siła content marketingu.
Co to jest content marketing?
Content marketing określa się jako strategię marketingową, której celem jest pozyskanie stałego grona odbiorców. Podstawowe działania prowadzone w ramach marketingu treści są swego rodzaju procesem. Jego pierwszy etap to stworzenie i opublikowanie interesujących treści.
Następnie poprzez dystrybucję opublikowanego materiału należy przyciągnąć uwagę wybranej grupy klientów. W etapie ostatnim ważne jest doprowadzenie do zbudowania zaangażowania i lojalności tejże grupy klientów.
Jak dobrze wykorzystać content marketing w SEO – wskazówki
W content marketingu chodzi o stworzenie rozmaitych treści – artykułów, filmików, webinariów, prezentacji multimedialnych, wykresów czy grafik - i rozpowszechnienie ich w sieci. Dbałość o jakość publikowanych treści ma znaczenie i przekłada się na wynik strony w rankingu wyszukiwania Google.
Wysoka jakość zamieszczanych materiałów wspomaga naturalne linkowanie, które jest ważne dla pozycjonowania stron. Czym powinno się kierować przy tworzeniu treści, żeby dobrze współgrały z SEO? Oto kilka wskazówek:
1. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe
Dobre określenie słów kluczowych jest istotne, jeżeli na stronę mają trafiać osoby z określonej grupy docelowej. Jeżeli strategia content marketingu, która w dużej mierze bazuje na słowach, ma być skuteczna, odpowiednie słowa kluczowe to podstawa.
Uszczegółowienie słów kluczowych pozwoli zyskać pewność, że oferowany produkt trafi do pożądanych odbiorców. Jeżeli np. dla sklepu odzieżowego zdefiniowaną grupą docelową będą mężczyźni, dobrze uwzględnić w pisanych tekstach takie słowa jak „moda męska”, „ubrania męskie”, a nie tylko „moda”.
W pierwszym przypadku zwiększy się szansa na odwiedzenie strony sklepu przez klientów, dla których przeznaczony jest produkt. W drugim, na stronę mogłyby trafić np. kobiety, kompletnie nie zainteresowane ofertą sklepu.
Dodatkową motywacją stosowania dobrze dobranych słów kluczowych powinien być ich wpływ na pozycje strony w rankingu Google, co w konsekwencji przekłada się również na zwiększenie ruchu na stronie.
2. Optymalizuj stronę
Aby strona była dobrze zoptymalizowana należy zwrócić uwagę nie tylko na jakość treści. Znaczenie mają również grafiki, odnośniki do podstron oraz to czy szablony strony są dostosowane do rozdzielczości różnorodnych urządzeń.
Biorąc pod uwagę np. grafikę, która ma być dobrze zoptymalizowana, należy uwzględnić takie elementy jak jej tytuł, alt i nazwa pliku. Tytuł grafiki widoczny na stronie jest ważny, ale nie należy zapominać również o nazwie pliku grafiki. Ona też jest widoczna w Internecie!
Dodatkowo jest czytana przez Google, który wykorzystuje tę nazwę do pozycjonowania strony i tworzenia wyników w wyszukiwarce grafik. Warto zadbać o ALT (opis alternatywny grafiki), nie tylko ze względu na jego widoczność dla Google, ale także ze względu na swoich użytkowników. Jeżeli z jakiś powodów grafika nie wyświetli się, internauta zobaczy właśnie ten opis.
Właściwe zadbanie o te elementy zapewni dobre przygotowanie strony do publikacji, co przekłada się na jej późniejsze pozycjonowanie w wyszukiwarce.
3. Monitoruj widoczność strony i zachowania użytkowników
Dbałość o dobry tekst nie kończy się na jego publikacji. Sprawdzenie czy zamieszczone treści są właściwie odbierane przez osoby, do których docierają oraz czy zyskały widoczność w Internecie są krokami o których nie można zapomnieć.
Monitorowanie treści pozwoli ocenić jaką pozycję w rankingu zajmuje tekst pisany pod konkretne słowo kluczowe i jeśli po jakimś czasie ulegnie ona zmianie, będzie można szybko wdrożyć niezbędne działania.
4. Zadbaj o odnośniki do strony
Dystrybucja treści jest istotnym elementem w przypadku pozycjonowania stron www. Zdobycie odnośników do stron, pozwala Google zakwalifikować nasze treści jako atrakcyjne, polecane przez innych. Gdzie można dystrybuować treści, żeby pozyskać odnośnik?
Ważnym kanałem dystrybucji treści są social media, gdzie można promować swoje treści wykorzystując darmowe lub płatne sposoby. Internet daje wiele możliwości promowania treści. Współpraca z blogerami, portalami branżowymi czy inwestycja w płatne kampanie reklamowe to jedne z nich.
W ramach publikacji treści na nieswoich portalach, warto zadbać o podpisanie naszych treści aktywnym linkiem. Warto zwrócić uwagę również na możliwości linkowania. Można umieścić link z anchora ścisłego, czyli z określonego słowa w treści tekstu, np. „moda męska”.
Innym sposobem na podpis jest umieszczenie linku pod nazwą firmy albo podanie adresu url. Dzięki temu nie tylko zadbamy o pozycjonowanie naszej strony, ale także ułatwimy innym użytkownikom odnalezienie nas w internecie.
5. Nie zmieniaj adresu strony
Po opublikowaniu danego artykułu należy pamiętać, żeby nie zmieniać adresu strony, na której został umieszczony, a jeżeli już takie coś się zdarzy, niezbędne są przekierowania. Nikt nie chce żeby jego praca poszła na marne.
Jeśli artykuł był promowany po publikacji, a adres strony ulegnie zmianie, wcześniejsza promocja nie będzie uzasadniona, w momencie gdy internauci będą trafiać na stary adres.
Również roboty Google nie przekażą mocy nowej podstronie, gdyż nie będą wiedziały gdzie artykuł został przeniesiony.
Content marketing naprawdę działa!
Wciąż masz wątpliwości czy faktycznie dbałość o wartościowe treści ma znaczenie? Warto się zastanowić co stanowi przewagę content marketingu oraz dlaczego wpływa on na wzrost zainteresowania klientów.
Przede wszystkim opisane wyżej działania content marketingu prowadzą do zwiększenia widoczności strony i samej marki w wynikach wyszukiwania. Jest to bardzo istotne dla pozycjonowania stron i dowodzi, że tworzenie kreatywnych treści może znacząco wesprzeć działania SEO.
Content marketing pozwala na przekazanie informacji, których poszukują klienci. To naturalne, że użytkownicy szukają w internecie wszystkiego – poradników, instruktaży, sposobów jak rozwiązać pojawiające się problemy itp.
Świadomość tego typu zapytań to pierwszy krok do stworzenia wartościowego contentu! Warto wyjść potrzebom użytkowników naprzeciw i dostarczyć im informacji, których potrzebują. Dzięki takim działaniom buduje się wizerunek eksperta i zwiększa szanse na zakup produktów czy korzystanie z usług.
Doprowadzenie do sytuacji, w której użytkownicy sami będą rozprowadzać Twoje treści? To również jest możliwe dzięki dobrze przygotowanemu content marketingowi. Dzięki ciekawym treściom można tworzyć dyskusje i treści wirusowe. W zależności od kontekstu publikowanych treści – czy odnoszą się do rzeczywistości, poruszają problemy współczesnego świata, a może rzeczy kontrowersyjne – wszystko może wywołać dyskusje wśród użytkowników.
W rezultacie uzyska się zaangażowanie internautów, którzy sami będą rozpowszechniać artykuły, filmiki czy grafiki, a na koniec pozostaje tylko się cieszyć z efektu marketingu wirusowego.
Kolejna korzyść uzyskana dzięki content marketingowi to wiarygodność i wejście w interakcje z klientem. To konsument poszukuje informacji o Tobie, a kiedy je znajdzie, możesz wejść z nim w długotrwałą relację.
Działania content marketingu są różne. Można zdecydować się na publikację tekstów sponsorowanych na portalach internetowych, współpracę z blogerami, publikacje na blogu firmowym czy akcje, konkursy angażujące ludzi ze środowiska internetowego.
Dobrym kanałem na promocję stworzonych treści jest również email marketing, który pozwala bezpośrednio dotrzeć do grupy docelowej. Zamieszczone w mailach informacje są bardzo ważne, dlatego warto poświęcić czas i przygotować wartościowy mail powitalny, dokonać segmentacji odbiorców czy przygotować dobry storytelling.
Wykorzystując content w email marketingu buduje się relacje z odbiorcami, zdobywa ich zaufanie, co przekłada się na późniejsze wyniki.
Niezależnie jednak od tego jakie działania zostaną wybrane, warto określić ich cel. Czy będzie to zwiększenie ruchu na stronie, a może zwiększenie sprzedaży? Potem wystarczy stworzyć kreatywne, ciekawe treści i pozwolić, żeby content marketing zaczął działać :)
Podoba Ci się ten artykuł? Wejdź na bloga EACTIVE.