Paweł Sala wpis utworzony wpis edytowany
E-mail marketing w Raporcie IAB Polska
Powrót do listy wpisówE-mail marketing ma za sobą kolejny rok dynamicznego wzrostu – czytamy w Raporcie Strategicznym 2008 IAB Polska, w części poświęconej e-mail marketingowi.
W raporcie podkreśla się, że e-mail marketing będzie tym kanałem komunikacji, który mimo problemów gospodarczych, będzie systematycznie rozwijał się, a nakłady będą zwiększane. Ciekawym porównaniem jest prezentacja średnich wskaźników skuteczności e-mailingu do baz wydawców online w 2008 roku, przeprowadzonego przez ACR. W przypadku Polski średnii CTR jest mniejszy w stosunku do CTR w USA - wynosi on od 3,6% do 5,6%. Na plus można zaliczyć większy wskaźnik OR, który w Polsce wynosi 23,4%, natomiast w USA zaledwie 19,8%. Ostatni wskaźnik odnosi się do odbić, niestety rynek polski wypada gorzej w aspekcie rynku amerykańskiego. Odnotowano 11% wskaźnik odbić w Polsce, gdzie w USA jest on o wiele niższy i kształtuje się on na poziomie 6%. Oczywiście należy podkreślić różnice między rynkami e-mail marketingu, jednak raport wskazuje odpowiedni kierunek rozwoju tego kanału komunikacji w Polsce.
Raport podkreśla również możliwe w przyszłości zagrożenia związane z e-mail marketingiem. Wśród nich znajduje się m.in.:
- rosnąca potrzeba wyróżniania poszczególnych e-maili, w aspekcie ilości otrzymywanych wiadomości przez odbiorców
- prawidłowe wyświetlanie się e-maili w klientach pocztowych
- prawidłowa segmentacja i targetowanie bazy adresowej
Część zagrożeń powtarza się w stosunku do roku ubiegłego, jednak pojawienie się potrzeby skutecznego wyróżniania wysyłanych kreacji zwiększy potrzebę korzystania z profesjonalnych dostawców tego rodzaju usług.
Cześć poświęcona e-mail marketingowi została opracowana przez przedstawicieli Grupy Roboczej IAB Polska „E-mail marketing”, której członkiem jest również FreshMail.
Zachęcamy do pobrania raportu. Można go znaleźć w tym miejscu.