FreshMail wpis utworzony wpis edytowany
Dobra baza mailingowa – co ją wyróżnia?
Powrót do listy wpisówPierwszy problem jaki pojawia się gdy chcesz rozpocząć działania email marketingowe to brak bazy mailingowej niezbędnej do prowadzenia kampanii promocyjnej Twojej firmy. Nie masz czasu na zbudowanie własnej bazy? Żaden problem! Zleć mailing reklamowy do bazy zewnętrznej. Pokażemy Ci na co zwracać uwagę przy tego typu działaniach oraz podpowiemy jakimi cechami powinna wyróżniać się dobra baza mailingowa.
Bezpieczeństwo przede wszystkim
Wiarygodność bazy to podstawowe kryterium, od którego powinieneś zacząć weryfikację bazy danych. Odbiorcy, którzy otrzymają Twoją wiadomość musieli wyrazić zgodę na otrzymywanie treści handlowych. Jeśli jest inaczej, Twoja firma może okryć się złą sławą, i co gorsze może to spowodować, że Twój mailing będzie się kojarzył ze spamem. Takiej łatki trudno się potem pozbyć.
Handlowanie bazami danych jest niezgodne z prawem. Zwróć uwagę na to czy firma oferująca mailing do baz zewnętrznych posiada bezpieczną i zweryfikowaną bazę. Jedną z firm godnych polecenia jest MailPlanner. Firma ta nie sprzedaje bazy adresów, a jedynie pośredniczy w wysyłce kampanii email marketingowych do baz sprawdzonych partnerów.
Adresy, które wykorzystuje w wysyłce MailPlanner są pozyskiwane wg najwyższych standardów email marketingu. Zbierane są podczas akcji wewnętrznych, konkursów branżowych, konferencji, a także w mikrospołecznościach tematycznych i sklepach online. Wszyscy odbiorcy świadomie wyrazili zgodę oraz potwierdzili chęć otrzymywania wiadomości za pomocą metody Double Opt-in, klikając w link aktywacyjny, który trafił na ich skrzynki odbiorcze.
Liczy się precyzja - czyli o wyborze grupy docelowej
Podczas planowania mailingu istotne jest precyzyjne określenie tego, kto jest Twoim odbiorcą. Zastanów się dwa razy, czy Twoja wiadomość trafi do adresata, którego zainteresuje dana oferta.
Na przykład: jeśli prowadzisz sklep internetowy z obuwiem to powinieneś przy każdej wysyłce newsletterowej określić czy:
- oferta będzie skierowana do kobiet czy mężczyzn
- dodatkowo możesz uwzględnić w jakim wieku są Twoi odbiorcy,
- oraz ile wynoszą ich zarobki.
Jeśli oferta dotyczy promocji ekskluzywnych drogich kozaków to raczej pewne, że nie kupi ich mężczyzna lub studentka o niskich dochodach.
MailPlanner umożliwia maksymalne zawężenie grupy docelowej. Indywidualny wybór planu oraz możliwość zawężenia kryteriów doboru grupy docelowej gwarantują, że Twój mailing otrzymają tylko osoby, które będą najbardziej zainteresowane ofertą. Wybór takiej strategii pozwala na uzyskanie najlepszych wyników sprzedaży.
Nie zaśmiecaj skrzynek - czyli jak nie zostać spamerem
Nikt nie lubi otrzymywać przesadnie dużo wiadomości na skrzynkę odbiorczą. Istotne jest, aby Twoja kampania email marketingowa została wysłana do osób, których adresy email nie są nadmiernie eksploatowane i zasypywane olbrzymią ilością newsletterów o takiej samej tematyce.
W MailPlannerze przestrzegane są zasady internetowego savoir-vivre’u. Do jednego odbiorcy wysyłane są nie więcej niż trzy maile w tygodniu. Taka ilość pozwala podtrzymać zainteresowanie odbiorców mailingu oraz sprawia, że otrzymywane wiadomości wciąż są dla nich atrakcyjne.
Kampania do bazy zewnętrznej i co dalej?
Kierując się powyższymi zasadami sprawisz, że Twój mailing trafi do właściwego odbiorcy, a wyniki będą bliskie oczekiwaniom. Umiejętne wykorzystanie bazy zewnętrznej stwarza szansę, z której trzeba skorzystać. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że osoby, którym spodoba się dana oferta chętnie zapiszą się do firmowego newslettera i zasilą Twoją bazę danych. Jak możesz skutecznie ich do tego zachęcić dowiesz się z artykułu: Budowanie bazy za pomocą wysyłki zewnętrznej.
Co ważne, kreacja newslettera ma być interesująca dla odbiorcy oraz musi przykuwać jego uwagę. Polecamy odwiedzenie zakładki Inspirujące newslettery, gdzie zgromadzono wiele dobrych przykładów wykorzystania mailingu.
Jeśli nawet po przeglądnięciu galerii nie masz pomysłu na swoją kampanię możesz liczyć na profesjonalne doradztwo MailPlannera. Firma oferuje także projektowanie mailingu, skrojonego pod Twojego odbiorcę. Wystarczy jeden telefon, aby ustalić szczegóły takiej usługi.
Po więcej informacji zapraszamy na stronę MailPlannera. Od sierpnia działa ulepszona odsłona serwisu, z nową szatą graficzną.