Wysyłanie kampanii

Jaki adres mailowy wpisać w polu „email nadawcy”?

Użycie darmowego adresu email jako adresu nadawcy mailingu może powodować znaczący spadek dostarczalności wiadomości. Dzieje się tak ze względu na działania zabezpieczające, podjęte w ostatnim czasie przez wielu dostawców darmowej poczty elektronicznej (m.in.: Gmail, Yahoo, Hotmail, AOL, Onet, WP, itp.) Aby wyjaśnić na czym owe działania polegają oraz jakie adresy nadawcy będą w tym wypadku „bezpieczne”, stworzyliśmy dla Ciebie ten poradnik.


Techniczne aspekty tworzenia mailingów

Znajomość i zachowanie pewnych technicznych aspektów w Twoich mailingach sprawi, że wysyłki, które przygotowujesz staną się jeszcze efektywniejsze. Jeżeli zastosujesz się do naszych wskazówek i zastosujesz optymalne parametry, zmniejszasz ryzyko, iż Twoja wiadomość trafi do spamu.


Jak korzystać z autorespondera “Otwarcie kampanii”?

Jeśli chcesz, by odbiorca po otwarciu jednej z Twoich kampanii, otrzymał automatyczną wiadomość, np. z rozszerzoną wersją Twojej oferty, wybierz autoresponder “Otwarcie kampanii”. Ta funkcjonalność umożliwi Ci szybką reakcję na zainteresowanie odbiorcy Twoim mailingiem.


Biblioteka – twórz, edytuj i segreguj szablony w jednym miejscu!

Aby zaoszczędzić czas naszych użytkowników i wspierać efektywność wysyłanych przez nich mailingów, oferujemy zakładkę Biblioteka. Daje ona możliwość tworzenia, edytowania i zarządzania szablonami, bez konieczności tworzenia kampanii. Przygotuj doskonałe szablony i skorzystaj z nich w dowolnym terminie!


Jak zarządzać kampaniami?

W łatwy sposób możesz zarządzać swoimi kampaniami, edytować, ustawiać czy weryfikować ich status. Wszystko z poziomu panelu zarządzania.


Jak korzystać z autorespondera “Zapis na listę odbiorców”?

Jeśli chcesz, by odbiorca po zapisaniu się na listę otrzymał kilka wiadomości, np. z kolejnymi częściami Twojego szkolenia czy oferty, wybierz autoresponder “Zapis na listę odbiorców”. Jest to funkcja zautomatyzowania wysyłek. Przy pomocy kilku autoresponderów tego typu jesteś w stanie stworzyć swego rodzaju “kolejkę” wiadomości, które otrzyma odbiorca po zapisaniu się do Twojej listy odbiorców.


Jak korzystać z autorespondera „wysyłka cykliczna”?

Autoresponder “Wysyłka cykliczna”, jest to funkcja, która umożliwia automatyzację wysyłek kampanii. Przy pomocy kilku autoresponderów tego typu jesteś w stanie wysyłać kampanie do Twojej listy odbiorców bez wchodzenia do systemu FreshMail.


Pierwsze kroki we FreshMailu

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z FreshMailem to dobrze trafiłeś! Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka przydatnych linków.


Na czym polega moderacja kampanii?

Zastanawiasz się dlaczego Twoja kampania po kliknięciu “wyślij jak najszybciej” nie wysyła się od razu a oczekuje na moderację? Wyjaśniamy to w tym tekście, podpowiadając równocześnie jakich kampanii nie wypuszczamy.


Jak działa Optymalizator czasu wysyłki?

Optymalizator czasu wysyłki to rozwiązanie, dzięki któremu sprawdzisz w jakie dni i o jakiej porze Twoja baza najlepiej konwertuje. Dzięki ustaleniu, kiedy współczynniki Open-Rate i Click-Trough Rate są najwyższe, Twoje kampanie będą skuteczniejsze, a sprzedaż wzrośnie.


Inspektor Kodu

Dzięki tej funkcjonalności będziesz mógł na bieżąco sprawdzić, czy stosujesz się do najważniejszych zasad tworzenia mailingu.


Html czy text?

We FreshMailu nie musisz wybierać – możesz od razu wysyłać wiadomości zarówno w formacie HTML, jak i tekstowym, płacąc tylko raz. Dzięki temu wzrasta prawdopodobieństwo, że niezależnie od okoliczności, odbiorca zobaczy mailing.


Jak dodać link rezygnacji ?

Każda wiadomość wychodząca z systemu FreshMail musi zawierać tzw. link rezygnacji, który pozwoli na szybkie wypisanie się odbiorcy z listy mailingowej. To już nie tylko dobre zalecenie, ale standard i wymóg.


Jak pobrać mailing ze strony www?

FreshMail umożliwia Ci bezpośrednie pobranie Twojego newslettera ze strony firmowej. Wykonanie tej operacji wymaga jedynie kilku kliknięć!


Jak działa Inbox Test?

Zanim wyślesz kampanię, Inbox Test pokaże Ci jak Twój mailing będzie wyświetlany w różnych programach pocztowych. W ten sposób zobaczysz czy jest czytelny i poprawnie skodowany.


Jak wysyłać kampanię z FreshMaila

Załóżmy, że stworzyłeś już swoją pierwszą listę odbiorców i chcesz wysłać pierwszą kampanię. Ponizej opisujemy sposób przejścia przez Kreator Kampanii krok po kroku.


Załączniki w wiadomościach

Przesyłanie wiadomości wraz z załącznikami nie dość, że może kogoś zdenerwować (jeżeli waży za dużo), to jeszcze narażone jest na blokowanie ze strony programów antywirusowych i antyspamowych. Jednak może się zdarzyć sytuacja, gdy będziesz potrzebował zrealizować mailing do swoich redaktorów, agentów lub przedstawicieli handlowych, chcąc jednocześnie, aby wiadomości wyglądały w „tradycyjny” sposób.


Jak często Twoi odbiorcy mają dostawać wiadomości?

Skuteczny email marketing to mieszanka dobrej treści z odpowiednią częstotliwością wysyłki. Jednak jak we wszystkim, trzeba zachować umiar i nie zasypać swoich odbiorców masą wiadomości. Po raz kolejny FreshMail wyciąga do Ciebie pomocną dłoń, serwując opcję „Jak często mają dostawać wiadomości Twoi odbiorcy”.


Tagi, które można dodać w systemie FreshMail

Spryt i elastyczność FreshMaila, jak już zauważyłeś, ułatwia pracę na każdym kroku. Ale to ciągle za mało, chcemy być jeszcze bardziej przyjaźni i mamy nadzieję, że ta funkcjonalność pomoże Ci w jeszcze lepszym wykorzystywaniu FreshMaila.


Targetowanie baz danych

Jeszcze nigdy segmentowanie bazy danych nie było tak proste i efektywne jak dzisiaj. Dzięki dowolnej ilości definiowanych pól dodatkowych możesz zbierać wszelkie interesujące Cię dane dotyczące Twoich odbiorców, a następnie w oparciu o zebrane informacje tworzyć odpowiednie segmenty w celu najlepszego targetowania Twoich wysyłek.


Jak działa SpamAssassin i za co nalicza punkty?

SpamAssassin to program, który filtruje Twój mail zanim ten trafi do skrzynki odbiorcy. Działa on na podstawie znanych i wyuczonych reguł. Skanuje nagłówki i treść wiadomości, szukając pewnych treści wskazujących na spam.


Jak działa moduł antyspamowy?

Aby mieć pewność, że Twoja wiadomość nie zostanie omyłkowo zakwalifikowana jako spam, stworzyliśmy dla Ciebie moduł antyspamowy.


Geotargetowanie

FreshMail wprowadził możliwość geotargetowania Twoich wysyłek w oparciu o miejsce zapisu subskrybenta.