Jednym z pierwszych i poważniejszych wyborów podczas tworzenia sklepu internetowego jest wybór oprogramowania. Na rynku dostępnych jest wiele możliwości. Począwszy od platform bezpłatnych a na rozwiązaniach dedykowanych, czyli pisanych zupełnie od podstaw skończywszy. Jak wybrać idealne oprogramowanie dla swojej firmy i swojego sklepu? Poniżej przedstawiamy 7 najpopularniejszych systemów.

Przegląd oprogramowanie sklepu internetowego

Rozwiązania bezpłatne Open-Source

Są to gotowe oprogramowania sklepów internetowych, które wystarczy pobrać ze strony i zainstalować na własnym serwerze. Można w stosunkowo niskich cenach dokupić do nich dodatkowe moduły lub profesjonalny szablon.

PrestaShop

Bardzo popularne i proste w obsłudze oprogramowanie, wybierane często z uwagi na swoją intuicyjność i łatwość w rozbudowie. Posiada najważniejsze, z punktu widzenia obsługi sklepu internetowego funkcjonalności, a dodatkowe rozszerzenia występują często w postaci gotowych modułów, które wystarczy dodać do sklepu bez konieczności ingerencji w kod.

PrestaShop sklep internetowy

Magento

Prawdopodobnie najbardziej zaawansowany system sklepów internetowych wśród rozwiązań darmowych. Wykorzystywany często przez większe firmy, m.in. z uwagi na rozbudowane możliwości i funkcjonalności. Bardzo popularny na zachodzie, również w Polsce zyskuje coraz większe uznanie. Jest to stabilny i bardzo funkcjonalny system. Choć na początku może sprawiać wrażenie skomplikowanego w obsłudze, po jej opanowaniu zapewnia szerokie możliwości.

Oprogramowanie Magento

WooCommerce

WooCommerce jest jedną z najpopularniejszym wtyczek WordPress eCommerce. Jej ogromnym plusem jest łatwość użycia i fakt, że jest dostępna za darmo. Posiada wiele funkcji, które są doskonale zintegrowane z WordPressem.

WooCommerce sklep internetowy

Rozwiązania płatne

W tym wypadku oprogramowanie sklepu internetowego jest udostępniane do wykorzystywania podczas sprzedaży internetowej za opłatą – jednorazową, miesięczną lub roczną. Ich zaletą jest rozbudowana funkcjonalność oraz dostępność „od ręki”.

Shoper

Jeden z popularniejszych w tej kategorii, dobrze rozbudowany system sklepów internetowych posiadający ponad 250 wbudowanych funkcji. Istnieje na rynku od 2005 roku. Charakteryzuje się bardzo prostym panelem administracyjnym oraz możliwością zakupu także w wersji licencji jednorazowej. Dwukrotny laureat nagrody Ekomers na Najlepszej Platformy Sklepowej oraz Godła Firmy Przyjaznej Klientowi. Możliwość zakupu licencji SaaS (abonament roczny) oraz samodzielnej (opłata jednorazowa).

oprogramowanie Shoper

Click Shop

Oprogramowanie na licencji SaaS (abonament roczny) proponowane przez Home.pl. Przygotowane tak, aby umożliwić uruchomienie sklepu przy minimalnej ilości formalności. Oprócz samego systemu e-sklepu udostępniane są także gotowe do wykorzystania treści stron informacyjnych, szablony maili. Start ułatwia i usprawnia również asystent konfiguracji, który wskazuje najważniejsze miejsca do uzupełnienia bądź skonfigurowania.

Sklep ClickShop

IAI Shop

Jest to bardzo rozbudowane oprogramowanie zintegrowane z wszystkimi najważniejszymi (wieloma opcjonalnymi) systemami zewnętrznymi, ułatwiającymi bądź usprawniającymi sprzedaż online. Stabilne nawet przy tysiącach zamówień miesięcznie, gwarantuje bezpieczeństwo i bezawaryjność działania e-sklepu. Dostępne na licencji SaaS (abonament miesięczny).

IAI-Shop - oprogramowanie

Sky-Shop

Sky-Shop to oprogramowanie sklepów dostarczające gotowy sklep internetowy wraz z wieloma integracjami. W kilka minut założysz tam swój sklep internetowy. Bez problemu dokonasz integracji z Freshmail'em oraz innymi usługami, np: hurtowniami (ponad 135 do tej pory zintegrowanych hurtowni, w tym dropshippingowe). Możesz skorzystać także z darmowego szablonu sklepu RWD, kurierów i systemów płatności.  Sky-Shopa przetestujesz przez 14 dni za darmo bez zobowiązań.

sky-shop

AptusShop

To rozbudowane i nowoczesne oprogramowanie do sklepu internetowego. Oferta AptusShop to przede wszystkim możliwość dostosowania sklepu do wymagań klienta poprzez dobór gotowych modułów dodatkowych lub indywidualną przebudowę funkcjonalności. Firma zapewnia pełne wsparcie techniczne oraz możliwość integracji z wieloma systemami zewnętrznymi. Na rynku ecommerce działa już od kilkunastu lat.

aptusshop

Soteshop

Prosty w obsłudze i intuicyjny program dostosowany do sprzedaży w Polsce i Europie. 12 wbudowanych wersji językowatych umożliwia szybkie wyjście z ofertą na wybrane rynki zagraniczne. Dedykowany sklepom na oprogramowaniu SOTESHOP Webstore pozwala na automatyczną rozbudowę funkcjonalności bez konieczności zagłębiania się w kod oprogramowania. Możliwość wynajmu (abonament miesięczny) oraz jednorazowego zakupu licencji.

sklep Soteshop

Comarch ERP e-Sklep

Oferowane jest w wersji stacjonarnej do instalacji na swoim serwerze oraz w wersji usługowej. Oprogramowanie pozwala w szybki i co najważniejsze łatwy sposób eksportować towary do sklepu, zarządzać stanami magazynowymi, oraz sprawnie obsługiwać zamówienia. Jest to jedyne oprogramowanie sklepu internetowego w pełni zintegrowane z popularnymi na rynku systemami Comarch ERP.

Comarch e-Sklep

Integracja oprogramowania sklepu z FreshMailem

Wybór oprogramowania sklepu to jedno, a późniejszy jego rozwój, zwiększanie sprzedaży oraz utrzymywanie kontaktu z klientami to drugie.

Dlatego rozważając, który system będzie najlepszy warto zwrócić uwagę na jego integrację z FreshMailem, który ułatwi wyżej wymienione działania. Dzięki takiemu połączeniu można szybko, łatwo i bezpiecznie wysyłać klientom ciekawe i atrakcyjne oraz spersonalizowane wiadomości budując tym samym swój wizerunek i wzmacniając relacje.

Wtyczki i integracje   FreshMail

  • Tomu

    W tym zestawieniu brakuje mi nopCommerce. Darmowe oprogramowanie, mające ogrom funkcji, międzynarodowe wsparcie, wielojęzyczność.. A dodatków i integracji do woli.

  • Mikalai Korshunau

    podpisuję się pod każdym słowem, najlepsi warunki dla integracji z hurtownią z ktorej chciałem +korzystam z iFirma (w pakiecie)

  • Mateusz Szeląg

    Tomasz ty chyba jesteś z konkurencji dla Sky-shopa. Je miałem na trzech
    platformach sklep i to co napisałeś o sky-shopie są to bzdury. Obsługa
    systemu jest super przyjazna, integracje są super, nie trzeba płacić
    comiesięcznego haraczu, a u każdej inne konkurencji trzeba bulić.
    Przykład: za integracje nowej hurtowni w redcarcie kazali mi zapłacić
    800zł i co miesiąc 50zł, w sky-shopie 200zł i 0zł co miesiąc.
    Jakbyś nie był z konkurencji to by Ci nie chciało się tyle pisać. Nie znoszę hejterów.

  • Julia Kowalska

    Ja właśnie z Shopera korzystam i rzeczywiście jest to bardzo przyjazne dla użytkownika oprogramowanie. Jak jeszcze byłam na etapie wybieranie też się zastanawiałam, ale przetestowałam sobie go darmowo i wtedy decyzja zapadła.

  • Tomasz

    Ja założyłem sklep na sky-shop i mam bardzo mieszane uczucia. System jest prosty jak budowa kija. Ale oczywiście posiada wiele ale. Bardzo męczące (klikanie, przewijanie, klikanie) wprowadzanie zmian. Integracje, które są reklamowane są niestety tak niedopracowane że w trzech przypadkach, które testowałem jedynie jedno sprawdza się „od biedy” bo znikają produkty, nie pojawiają się ze stanami zerowymi, ceny wprowadzane i przeliczane w cały świat. Ogólnie koszmar. Lepiej aby zamiast 100 integracji wprowadzili 30 ale dopracowanych. Kontakt z działem technicznym taki sobie. Na niektóre odpowiedzi trzeba czekać nawet dwa, trzy dni. Ale to co najgorsze z czym się spotkałem to: zgłosiłem potrzebę dopracowania dwóch integracji. Ustaliliśmy cenę i termin tygodniowy. Czyli normalne zlecenie informatyczne w cenie podobnej do rocznego abonamentu. Po tygodniu zapytałem, kiedy zostanie uruchomione i dostałem e-maila z informacją że dopiero po nowym roku (to była druga połowa listopada) bo mają dużo pracy i nie będą się tym teraz zajmować. Poczułem się jak piąte koło u wozu. A tak to chyba w systemach abonamentowych nie powinno działać. Tak mi się wydaje. Będę korzystać z tego systemu przez kilka najbliższych miesięcy aby przygotować przejście na inny system. Nie wiem jeszcze jaki bo testuję rozwiązania „pudełkowe” a nie SaaS. Tak chyba lepiej i prościej.

    • Bardzo nam przykro z powodu trudności jakie Pan ma przy obsłudze integracji z hurtowniami. Posiadamy najbardziej rozbudowany moduł integracji z hurtowniami i niestety jest w nim wiele ustawień. Konfiguracja jest trudna, do tego trzeba się naklikać i naprzewijać, jak Pan to nazwał, jednak dzięki tak szczegółowym ustawieniom można osiągnąć zadowalający efekt, co jest niemożliwe w innych platformach.
      Wszystkie integracje z hurtowniami są dopracowane na tyle na ile pozwala hurtownia i niestety gdy hurtownia podaje np. niedokładne dane produktów to nie mamy na to dużego wpływu.

      Przykro nam też, że w gorącym okresie – grudniu nie byliśmy w stanie wykonać dla Pana indywidualnego zlecenia. Priorytet ma u nas rozwój i utrzymanie platformy a grudzień jest trudnym okresem.

      „Na niektóre odpowiedzi trzeba czekać nawet dwa, trzy dni”
      Ma Pan rację, są takie sytuacje – na przykład okres weekendu lub pytanie, które wymaga wykonania dajmy na to – analizy technicznej.

  • Sabine

    Moim zdaniem w zestawieniu płatnych brakuje cstore i redcart

  • Mario34

    Nie zgadzam się niektórzy tylko dużo zainwestowali w reklamę, jak shoper. Żartujecie sobie z tym szoper em. Są do kitu mam ich dosyć ,przeszedłem do sky-shop. Płaciłem i wymagałem a nie proszę zaczekać, oddzwonimy. Zadzwoniłem do biura sky-shop i od razu miałem odpowiedź. To jest kultura.

  • Mario2

    Cześć, na Pański artykuł natrafiłem przypadkowo, ale przejdę do rzeczy. Jestem właścicielem nowo powstałej firmy w branży rozrywkowej, na Pańskim blogu widziałem wiele ciekawych artykułów o marketingu, prowadzeniu firmy. Tutaj nasuwa się moje pytanie, czy nowa firma powinna zainwestować w CRM? Waham się nad http://www.atsys.pl/ – jest to płatne oprogramowanie, ponieważ dotychczas używałem darmowego, no i co tu dużo pisać, było strasznie ociężałe i co ważniejsze, przestarzałe. Przejdźmy do meritum, czy nowa firma powinna inwestować w oprogramowanie tego typu? Co Pan myśli o CRM?

    • Paweł Sala

      @disqus_aRrTbXzz9x:disqus – zdecydowanie uważam, że każda firma, która chce dobrze pracować z Klientami powinna móc w łatwy sposób zarządzać relacjami z nimi. Jednym ze sposobów jest wdrożenie systemu CRM – choć tutaj warto zastanowić się jak bardzo rozbudowany powinien on być.

      Osobiście uważam, że duża część CRMów jest zbyt rozbudowana na potrzeby nowo powstałych firm. Jeżeli miałbym komuś doradzać jakieś łatwe we wdrożeniu rozwiązanie i stosunkowo nie drogie – to polecam polski produkt – MiniCRM (https://minicrm.pl/).

      Jeżeli Twoja praca opiera się przedewszystkim na mialach i korzystasz z gmail.com do obsługi firmowej skrzynki – polecam Streak (http://www.streak.com)

      Swoją drogą – dziękuję ci za inspirację do następnych artykułów :)

      • Marcin Affelski

        Wybór CRMu to sprawa budżetu / firmy / profilu. Bez wątpienia w firmie powinna być osoba, która ogarnia temat oprogramowania CRM. Zna możliwości i potrzeby firmy. Samo przeskakiwanie z systemu na system powinno być wykonywane przez specjalistów.
        http://blog.kamee.pl/45.wdrozenie-systemu-crm
        Pozdrawiam

  • Przydałoby się trochę więcej szczegółów o przedstawionych sklepach, a już informacja o dostępnym module wersji na urządzenia mobilne to jedna z najistotniejszych spraw, jakie powiny wpływać na decyzję o skrzystaniu z danego engine’u w budowie sklepu.

    • Paweł Sala

      @krzysztofsuwaa:disqus – dobra uwaga – myślę, że kolejny wpis zatem popełnię związany z m-commerce :)

  • Sklepuy ;) Czyżby szykowały się jakieś nowe integracje, np. do PrestaShop?

    • Chochlik ;)
      Tak, szykujemy nowe integrację ale jeszcze chwilowo owiane tajemnicą są :)

      • Hubert Rosinski

        Czy coś zmieniło się w tym temacie? Poszukuję modułu do integracji prestashop z freshmail i niestety nie widzę :/